Vervangen remleidingen
Moderator: Moderator
-
- Newbie
- Berichten: 10
- Lid geworden op: ma apr 02, 2007 17:56
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Vervangen remleidingen
Hai, mijn Corolla GTSi uit 94 is afgelopen vrijdag afgekeurd op 1 puntje, namelijk de remleidingen...
De mantel om de leidingen zijn te ver verroest om ze door de keuring te laten komen. Normaal gesproken schuren ze die dingen een beetje op en gooien ze tectyl eroverheen zei de dealer, maar dat gaat nu helaas niet meer.
Nu werd ik vandaag gebeld voor een prijsopgave om de leidingen te laten vervangen.
Ik schrok ervan want het was 670 euro!
Blijkbaar lopen de remleidingen over de benzine tank heen? De dealer is er ongeveer 6 uur mee bezig om ze te vervangen...
Nu is mijn vraag: heeft iemand hier wel eens zijn remleidingen (laten) vervangen en tegen welke prijs?
Of is het eventueel zelf te doen?
Ik hoop van jullie te horen!
De mantel om de leidingen zijn te ver verroest om ze door de keuring te laten komen. Normaal gesproken schuren ze die dingen een beetje op en gooien ze tectyl eroverheen zei de dealer, maar dat gaat nu helaas niet meer.
Nu werd ik vandaag gebeld voor een prijsopgave om de leidingen te laten vervangen.
Ik schrok ervan want het was 670 euro!
Blijkbaar lopen de remleidingen over de benzine tank heen? De dealer is er ongeveer 6 uur mee bezig om ze te vervangen...
Nu is mijn vraag: heeft iemand hier wel eens zijn remleidingen (laten) vervangen en tegen welke prijs?
Of is het eventueel zelf te doen?
Ik hoop van jullie te horen!
-
- CCNL Member
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: ma mar 10, 2003 21:30
- CCNL lidnummer: 127
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: Liftback
- Locatie: Warnsveld
-
- Newbie
- Berichten: 10
- Lid geworden op: ma apr 02, 2007 17:56
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10
- Locatie: Alphen a/d Rijn
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Ze hebben bij mijn '92 er E9'tje ook al eens wat roest eraf geschuurd en wat tectyl eroverheen gekliederd.
Het is idd een t*r*ng karweitje om te doen, zullen best wat uren in gaan zitten, dat geloof ik graag, ik was een hele middag bezig geloof ik, met alleen demonteren.
Het is idd een t*r*ng karweitje om te doen, zullen best wat uren in gaan zitten, dat geloof ik graag, ik was een hele middag bezig geloof ik, met alleen demonteren.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Full member
- Berichten: 393
- Lid geworden op: zo mar 12, 2006 16:20
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: E11 G6
- Locatie: Grolle
-
- President member
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
- Type Corolla: EE111
-
- Starting member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: ma apr 10, 2006 19:25
- CCNL lidnummer: 0
- Locatie: Wieringen
-
- Senior member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: za jan 14, 2006 17:20
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: GTSi G6R
- Locatie: frentsjer
Ik heb het ook gehad met me rolla, advies puntje bij de apk een jaargeleden. Kwam wel vaker voor werd me verteld. Omdat ik zelf monteur heb ik het zelf gedaan. Het is een mooi klote putje, je moet idd bij de tank langs. Maar het rottige is voor bij het schutbord omhoog, ik heb gewoon een roltje koperleiding gehaald bij lasaulec en de oude wartels weer gebruikt. Die waren nog in een redelijke staat.
Als je geen garage terbeschikking hebt hoef je er zelf niet aan te beginnen is mijn mening.
Als je geen garage terbeschikking hebt hoef je er zelf niet aan te beginnen is mijn mening.
G6R
-
- President member
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:37
- CCNL lidnummer: 751
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 gts-i
- Locatie: Azzn
preventief onderhoud is toch het beste wat je doen kan hoor...
ik check elk jaar zelf weer de staat van de remleidingen, ff staalborstel erover heen raggen indien nodig en netjes met tectielspray overspuiten en klaar is kees.
Als je eens wist wat ik aan preventief onderhoud wel niet allemaal gedaan heb.....maar dat zijn de kosten half nog niet van 1 flinke reparatie. Mn rolla staat er in topconditie bij en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven!
Maar idd wat whiterolla040 zegt: als je geen brug hebt dan ben je kansloos.
succes!
ik check elk jaar zelf weer de staat van de remleidingen, ff staalborstel erover heen raggen indien nodig en netjes met tectielspray overspuiten en klaar is kees.
Als je eens wist wat ik aan preventief onderhoud wel niet allemaal gedaan heb.....maar dat zijn de kosten half nog niet van 1 flinke reparatie. Mn rolla staat er in topconditie bij en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven!
Maar idd wat whiterolla040 zegt: als je geen brug hebt dan ben je kansloos.
succes!
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
-
- Newbie
- Berichten: 10
- Lid geworden op: ma apr 02, 2007 17:56
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10
- Locatie: Alphen a/d Rijn