Vervangen remleidingen

Wat nog de moeite waard was...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
BoneF
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 17:56
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Locatie: Alphen a/d Rijn

Vervangen remleidingen

Bericht door BoneF » ma apr 02, 2007 18:15

Hai, mijn Corolla GTSi uit 94 is afgelopen vrijdag afgekeurd op 1 puntje, namelijk de remleidingen...
De mantel om de leidingen zijn te ver verroest om ze door de keuring te laten komen. Normaal gesproken schuren ze die dingen een beetje op en gooien ze tectyl eroverheen zei de dealer, maar dat gaat nu helaas niet meer.
Nu werd ik vandaag gebeld voor een prijsopgave om de leidingen te laten vervangen.
Ik schrok ervan want het was 670 euro!
Blijkbaar lopen de remleidingen over de benzine tank heen? De dealer is er ongeveer 6 uur mee bezig om ze te vervangen...

Nu is mijn vraag: heeft iemand hier wel eens zijn remleidingen (laten) vervangen en tegen welke prijs?
Of is het eventueel zelf te doen?

Ik hoop van jullie te horen! :wink:

Gebruikersavatar
Raymon
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1745
Lid geworden op: ma mar 10, 2003 21:30
CCNL lidnummer: 127
Type Corolla: E10
Auto: Liftback
Locatie: Warnsveld

Bericht door Raymon » ma apr 02, 2007 19:03

Wat raar... ik heb namelijk nog nooit gehoord dat er iemand die leidingen moest vervangen bij een corolla...
Maar een van de monteurs hier zullen het wel weten...
Best of E9 2011 :) Sold it... en geëxporteerd. :(

Mijn grijze muis

BoneF
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 17:56
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door BoneF » ma apr 02, 2007 19:30

Vond het ook al raar dat ik tot nu toe nog niets kon vinden hierover...
Hoorde van mijn dealer dat ze de laatste tijd regelmatig Avensis, Carina's en Corolla's van 10 tot 15 jaar oud krijgen met die problemen...

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7199
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Bericht door Blof-fan » ma apr 02, 2007 19:55

Ze hebben bij mijn '92 er E9'tje ook al eens wat roest eraf geschuurd en wat tectyl eroverheen gekliederd.

Het is idd een t*r*ng karweitje om te doen, zullen best wat uren in gaan zitten, dat geloof ik graag, ik was een hele middag bezig geloof ik, met alleen demonteren.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
nis-
Full member
Full member
Berichten: 393
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 16:20
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Auto: E11 G6
Locatie: Grolle

Bericht door nis- » ma apr 02, 2007 20:16

[offtopic]praat mij wat, laast leidingen van een '92 Landcruiser vervangen.. das nog een tikje erger..[/offtopic] maar serieus als het een beetje tegenzit, ben je er echt wel een dag mee bezig.. vandaar de buffer in die prijs denk ik...
Pass aside, comin' trough!

Gebruikersavatar
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Bericht door luca » ma apr 02, 2007 20:28

pokkewerk!
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!

Gebruikersavatar
SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Bericht door SkaBla » ma apr 02, 2007 21:18

starlets hebben er de laatste tijd ook last van, op het starlet forum zit iemand met een GOED beun adresje, heeft laatst bij iemand van het starlet forum gedaan, erg netjes gebeurt, en langggg niet zo duur! Hij woont in rijssen, bij interesse stuur maar ff een PM berichtje
Starlet Power :D

Gebruikersavatar
Ruud
Starting member
Starting member
Berichten: 71
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 19:25
CCNL lidnummer: 0
Locatie: Wieringen

Bericht door Ruud » ma apr 02, 2007 21:38

Vervang regelmatig die leidingen (vanwege pokke-zeeklimaat) Maar als je 3 uurtjes bezig ben, mogen ze er toch wel onder zitten. (koperen leidingen). Ben je voor 225 Euro klaar.
Toyota Corolla G6R
Austin Mini 1.3 uit '86
Toyota Celica T18 1.6 ST-I 1990
Fiets

Gebruikersavatar
nis-
Full member
Full member
Berichten: 393
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 16:20
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Auto: E11 G6
Locatie: Grolle

Bericht door nis- » ma apr 02, 2007 21:46

als je erin geoefend bent, scheelt het.. als zoiets voor het eerst voorkomt in een garage.. is het gokken en afwegen..
Pass aside, comin' trough!

Gebruikersavatar
whiterolla 040
Senior member
Senior member
Berichten: 301
Lid geworden op: za jan 14, 2006 17:20
CCNL lidnummer: 0
Auto: GTSi G6R
Locatie: frentsjer

Bericht door whiterolla 040 » ma apr 02, 2007 21:59

Ik heb het ook gehad met me rolla, advies puntje bij de apk een jaargeleden. Kwam wel vaker voor werd me verteld. Omdat ik zelf monteur heb ik het zelf gedaan. Het is een mooi klote putje, je moet idd bij de tank langs. Maar het rottige is voor bij het schutbord omhoog, ik heb gewoon een roltje koperleiding gehaald bij lasaulec en de oude wartels weer gebruikt. Die waren nog in een redelijke staat.

Als je geen garage terbeschikking hebt hoef je er zelf niet aan te beginnen is mijn mening.
G6R

Gebruikersavatar
4a-gze
President member
President member
Berichten: 2315
Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:37
CCNL lidnummer: 751
Type Corolla: AE101
Auto: E10 gts-i
Locatie: Azzn

Bericht door 4a-gze » ma apr 02, 2007 22:11

preventief onderhoud is toch het beste wat je doen kan hoor...

ik check elk jaar zelf weer de staat van de remleidingen, ff staalborstel erover heen raggen indien nodig en netjes met tectielspray overspuiten en klaar is kees.

Als je eens wist wat ik aan preventief onderhoud wel niet allemaal gedaan heb.....maar dat zijn de kosten half nog niet van 1 flinke reparatie. Mn rolla staat er in topconditie bij en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven!

Maar idd wat whiterolla040 zegt: als je geen brug hebt dan ben je kansloos.

succes!
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm

Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm

Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)

Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)

BoneF
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 17:56
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door BoneF » di apr 03, 2007 15:16

Aha, bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik het toch maar bij de dealer laat vervangen, dan maar wat meer geld kwijt maar dan heb ik er ook weer een goede garantie op...
Mijn ervaringen met een beun zijn niet echt top namelijk :)

Thnx in ieder geval!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast