Pagina 1 van 1

Bougies

Geplaatst: ma jan 15, 2007 17:40
door LEON29
help mijn bougie's zijn rood uitgeslagen
wat mot ik hier aan doen.

Geplaatst: ma jan 15, 2007 17:53
door Marc0
koelvloeistof in je cilinder gekomen? dat is het enige wat mij zo 1,2,3 zou kunnen zijn gebeurd..?

Geplaatst: ma jan 15, 2007 17:55
door LEON29
hij verbuikt geen koelvloeistof

Geplaatst: ma jan 15, 2007 18:04
door Marc0
dan weet ik het ook zo 1,2,3 niet wat het kan zijn..rijk of arm lopen geeft meestal wit of zwarte bougies als ik me niet vergis

Geplaatst: ma jan 15, 2007 18:45
door Robbie F
hey hallo

ik heb eens zitten denken na je vraag van gisteren en ik denk aan verkeerde warmtegraad van de bougie's :wink: en zoals ik al zei: zet er eerst maar eens een paar goeie in en kijk dan nog eens een keer 8)

je hebt van ngk de : BKR 6 EP-8 nodig 8)

Geplaatst: di jan 16, 2007 17:36
door Navi
arm = wit
rijk = zwart
goed = koffiebruin
rood als in roodgloeiend? = verkeerde hittegraad (te hete bougies, hittegraad dus te laag, ja te laag ja.)
spikkeltjes = pingelen

Geplaatst: wo jan 31, 2007 22:33
door LEON29
nou ik heb nu nieuwe bougie's van de dealer mee gekregen. maar klopt het dat ik de denso Q20R-U 11 voor een 4A-GE is.

Geplaatst: wo mar 14, 2007 17:54
door White_GTSI
heb net men bougie,s nagekeken ,en weet zeker dat het goede type erin zit ,net nagekeken (Denso K20R-U ) zijn nu 20.000 km oud

ze zijn wit uitgeslagen ,wat dan betekent dat die arm loopt :(

wat kan ik er aan doen ,en wat kan de oorzaak ervan zijn ??

gr Arjan

Geplaatst: wo mar 14, 2007 19:11
door Navi
White_GTSI schreef:heb net men bougie,s nagekeken ,en weet zeker dat het goede type erin zit ,net nagekeken (Denso K20R-U ) zijn nu 20.000 km oud

ze zijn wit uitgeslagen ,wat dan betekent dat die arm loopt :(

wat kan ik er aan doen ,en wat kan de oorzaak ervan zijn ??

gr Arjan
volgens mij is K20 nie goed hoor, moet IQ zijn? of Q

Geplaatst: wo mar 14, 2007 19:17
door luca
voor 4a-ge is het q20ru-11 voor 4a-fe k20-ru

Geplaatst: wo mar 14, 2007 19:19
door White_GTSI
Navi schreef:
White_GTSI schreef:heb net men bougie,s nagekeken ,en weet zeker dat het goede type erin zit ,net nagekeken (Denso K20R-U ) zijn nu 20.000 km oud

ze zijn wit uitgeslagen ,wat dan betekent dat die arm loopt :(

wat kan ik er aan doen ,en wat kan de oorzaak ervan zijn ??

gr Arjan
volgens mij is K20 nie goed hoor, moet IQ zijn? of Q

nee heb het opgezocht op de site van denso ,voor men ae101 4afe

gewoon OEM denso is K20R-U / denso idrium is IK20

dus moet gewoon goed zijn ,maar dat ze wit zijn niet :evil:

Geplaatst: wo mar 14, 2007 20:04
door Navi
je had je type motor er nie bijgezet...ik dacht dat we het over een 4age hadden.

Geplaatst: do mar 15, 2007 21:42
door LEON29
nou er was een tijde geleden een plaatje waar een aantal bougie's op stonden. maar die is denk ik weg

Geplaatst: vr mar 16, 2007 18:53
door White_GTSI
White_GTSI schreef:heb net men bougie,s nagekeken ,en weet zeker dat het goede type erin zit ,net nagekeken (Denso K20R-U ) zijn nu 20.000 km oud

ze zijn wit uitgeslagen ,wat dan betekent dat die arm loopt :(

wat kan ik er aan doen ,en wat kan de oorzaak ervan zijn ??

gr Arjan
:zwaaien:

Geplaatst: vr mar 16, 2007 18:57
door SkaBla
lambdasensor stuk

Geplaatst: vr mar 16, 2007 19:24
door White_GTSI
SkaBla schreef:lambdasensor stuk
morgen even testen dan ,heb men multimeter in de auto liggen

Geplaatst: vr mar 16, 2007 20:00
door White_GTSI
nog ff een vraag over het testen ,keek net in men vraagbak ,staat in hoe hem te testen , maar het is een verwarmde sonde met 4 draden en kun je ook de verwarmingsspoel nameten moet tussen (5,1 en 6.3 ohm ) zijn ,bij 20 graden schrijven ze ,maar hoe weet ik dat die 20 graden is :roll: of bedoelen ze de buitentemperatuur ,staat er verder niet bij vermeld

Geplaatst: vr mar 16, 2007 20:33
door Navi
20 graden is gewoon kamertemp ..

Geplaatst: vr mar 16, 2007 21:05
door White_GTSI
Navi schreef:20 graden is gewoon kamertemp ..
ok dus gewoon met koude motor meten ,en contactslot aanzetten ,zonder dat de motor draait

om te kijken of die de juiste meting verricht moet je hem met warme motor 90 sec op 2500 rpm laten draaien ,en dan meten

Geplaatst: di mar 20, 2007 20:10
door Toyotaholic
LEON24 schreef:nou er was een tijde geleden een plaatje waar een aantal bougie's op stonden. maar die is denk ik weg
Dat zal deze geweest zijn...had 'm nog op m'n HDD staan :wink:

Geplaatst: wo mar 21, 2007 09:46
door beschuitfluiter
Toyotaholic schreef:
LEON24 schreef:nou er was een tijde geleden een plaatje waar een aantal bougie's op stonden. maar die is denk ik weg
Dat zal deze geweest zijn...had 'm nog op m'n HDD staan :wink:
die mag wel in een sticky/faq wat mij betreft :)

Geplaatst: wo mar 21, 2007 16:59
door White_GTSI
das zeker handig :)

maar wat ik op dit verhaal opmaak ,moet ik gewoon de witte aanslag verwijderen ,zo ziet het er bij mij ook uit (vervuiling 2 ),en wordt niet over arm lopen gesproken :roll:

[edit]

lamda testen is nog niet gelukt ,omdat ik het niet goed had gelezen in men vraagbak :oops: kan het evt wel inscannen ,als het een sticky wordt

Geplaatst: ma apr 16, 2007 18:37
door Christophe Lebon
Ik heb mijn bougies vandaag eens eruit gedraaid. Ik vond ze er redelijk goed uitzien maar heb geen idee of ze nog goed zijn.

Het puntje boven de elektro is wit uitgeslagen en de rand om de schroefdraad is zwart. Eentje was een beetje bruinig uitgeslagen. en ze zagen er niet vettig uit.

Ze zitten er ongeveer 20dkm in. Zijn ze aan vervanging toe??

Geplaatst: ma apr 16, 2007 18:43
door LEON29
Toyotaholic schreef:
LEON24 schreef:nou er was een tijde geleden een plaatje waar een aantal bougie's op stonden. maar die is denk ik weg
Dat zal deze geweest zijn...had 'm nog op m'n HDD staan :wink:
kijk die zocht ik. maar die bougie's die ik er in had staan er niet op