Luchtfilters

Wat nog de moeite waard was...

Moderator: Moderator

Jurriuit
President member
President member
Berichten: 2213
Lid geworden op: do feb 23, 2006 19:58
Type Corolla: Renault
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Bericht door Jurriuit »

ressiv schreef:
Maar het gaat mij het meeste om het geluidje, dat moet toch een stuk lekkerder klinken zo :)

Jij had ook een luchtaanvoer buis gemaakt? Rijd hij dan nog steeds niet goed :( ?
In de zomer wegrijden bij een stoplicht is niet bepaald fijn, en het blokkie wil dan nog weleens flink bokken.

Luchtaanvoerbuis heeft geen zin, want als de auto heel de tijd in de zon (stil)staat warm te worden, is het flink warm onder de kap, zeker met jouw carrosseriekleur...
Alleen op snelheid merk je wel dat de luchtaanvoerbuis er zit.
ressiv
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
Locatie: Bladel

Bericht door ressiv »

ressiv schreef:Als ik nu een luchttoevoer buis wil maken, van welk materiaal moet hij dan zijn? hoe dik?
Als ik die dan van de filter naar beneden maak zodat ie onder de auto uitkomt en daar naar lucht van happen ga ik dan nog steeds last hebben van slecht oppakken?

Heeft er iemand toevallig een filmpje of een soundfile van het geluidje met deze filter, zal wel niet maar toch even vragen :P
niemand :?:
Silvertoppie
President member
President member
Berichten: 1512
Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
Type Corolla: Subaru
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

Bericht door Silvertoppie »

Gewoon een buis van aluminium maken, met de zelfde diam van t gasklephuis. Dan krijg je een 'zuigend' aanzuiggeluid ( vooral als de motor nog koud is..) en een 'rauw' donker inlaatgeluid bij gasgeven.
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM
BlackE10
Freak
Freak
Berichten: 8846
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
CCNL lidnummer: 439
Type Corolla: KE70

Bericht door BlackE10 »

Filter direct onder de auto hangen is vragen om problemen, hij hapt dan namelijk veel vuil en water. Je moet hem wil je hem ver van de motor hebben in je wielkuip hangen, daar komt geen vuil en kun je zo bij als je je resonantie box onder je accu weghaalt, die zit al in de wielkuip. Normaal gesproken word dmv alu buizen en verbindingsmoffen die afstand overbrugt. Hij pakt dan juist alleen maar beter op omdat hij veel minder warme lucht pakt.
Die alu buizen zou je bij b.v. autostyle.nl kunnen bestellen.
PM wegpiraat voor details, die heeft het zo
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
ressiv
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
Locatie: Bladel

Bericht door ressiv »

BlackE10 schreef:Filter direct onder de auto hangen is vragen om problemen, hij hapt dan namelijk veel vuil en water. Je moet hem wil je hem ver van de motor hebben in je wielkuip hangen, daar komt geen vuil en kun je zo bij als je je resonantie box onder je accu weghaalt, die zit al in de wielkuip. Normaal gesproken word dmv alu buizen en verbindingsmoffen die afstand overbrugt. Hij pakt dan juist alleen maar beter op omdat hij veel minder warme lucht pakt.
Die alu buizen zou je bij b.v. autostyle.nl kunnen bestellen.
PM wegpiraat voor details, die heeft het zo
Ik bedoel ook niet het ding zelf onder de auto leggen :P
Ik bedoel een luchtaanvoer buis onder de auto uit laten komen en die naar de filter brengen, van welk materiaal moet die zijn en hoe groot :D?

In de wielkuip hangen, wordt ie dan ook niet kei vuil :S?
BlackE10
Freak
Freak
Berichten: 8846
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
CCNL lidnummer: 439
Type Corolla: KE70

Bericht door BlackE10 »

Oh zo. Het kwam net over alsof je de filter naar voren wilde hebben.
In de wielkuip komt zowat geen vuil, je hebt nog een scherm boven je wielen zitten he.
Een stofzuiger slang oid is voor koude lucht toevoer goed genoeg qua materiaal, zolang het maar niet direct tegen je blok hangt natuurlijk.
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Jurriuit
President member
President member
Berichten: 2213
Lid geworden op: do feb 23, 2006 19:58
Type Corolla: Renault
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Bericht door Jurriuit »

BlackE10 schreef:Oh zo. Het kwam net over alsof je de filter naar voren wilde hebben.
In de wielkuip komt zowat geen vuil, je hebt nog een scherm boven je wielen zitten he.
Een stofzuiger slang oid is voor koude lucht toevoer goed genoeg qua materiaal, zolang het maar niet direct tegen je blok hangt natuurlijk.
Ik had een buis van 10 euro bij de plaatselijk automaterialentoko gekocht. voldeed ook.
Heb er wel een stukje uitlaatbuis omheen gedaan, zodat de buis niet dubbel (dicht) zou vouwen als ik er de grond mee zou raken.
ressiv
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
Locatie: Bladel

Bericht door ressiv »

JURRIUIT GTsi+ schreef:
BlackE10 schreef:Oh zo. Het kwam net over alsof je de filter naar voren wilde hebben.
In de wielkuip komt zowat geen vuil, je hebt nog een scherm boven je wielen zitten he.
Een stofzuiger slang oid is voor koude lucht toevoer goed genoeg qua materiaal, zolang het maar niet direct tegen je blok hangt natuurlijk.
Ik had een buis van 10 euro bij de plaatselijk automaterialentoko gekocht. voldeed ook.
Heb er wel een stukje uitlaatbuis omheen gedaan, zodat de buis niet dubbel (dicht) zou vouwen als ik er de grond mee zou raken.
Daar moet je denk ik dan wel voor oppassen jah :S
Als het goed is is het dingetje dit weekend binnen dus dan ga ik meteen daarvoor kijken :)
ressiv
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
Locatie: Bladel

Bericht door ressiv »

Zo hij zit erin en 2 stofzuigerslangen erheen gelegd van onderuit en voor in me gril.

Geluid had ik eigenlijk meer verwacht om eerlijk te zijn, ma goed hij brult wel wat en rijd iig nog prima nu :lol:
BlackE10
Freak
Freak
Berichten: 8846
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
CCNL lidnummer: 439
Type Corolla: KE70

Bericht door BlackE10 »

Wat voor filter heb je nu dan? Het geluid verschilt per filter
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
ressiv
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
Locatie: Bladel

Bericht door ressiv »

BlackE10 schreef:Wat voor filter heb je nu dan? Het geluid verschilt per filter
Die goedkoopste kit op toyoshop :P
BlackE10
Freak
Freak
Berichten: 8846
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
CCNL lidnummer: 439
Type Corolla: KE70

Bericht door BlackE10 »

merk?
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
ressiv
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
Locatie: Bladel

Bericht door ressiv »

BlackE10 schreef:merk?
Green he :lol:
BlackE10
Freak
Freak
Berichten: 8846
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
CCNL lidnummer: 439
Type Corolla: KE70

Bericht door BlackE10 »

Dat klinkt meestal toch best goed en duidelijk aanwezig
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
ressiv
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
Locatie: Bladel

Bericht door ressiv »

BlackE10 schreef:Dat klinkt meestal toch best goed en duidelijk aanwezig
Is ook wel zo, het turbo-zuiggeluidje is trouwens wel erg verslavend :lol:
Het gebrul had ik alleen wat bruter verwacht, maar is nog steeds lekker zo hoor. Voorlopig heb ik trouwens nog geen last gehad van bokken ofzo.

En boven de 2750 rpm merk wel verschil in pk's, hij pakt duidelijk vlugger op als ik dan het pedaal intrap :D
ressiv
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
Locatie: Bladel

Bericht door ressiv »

Ok ik heb het zo'n btje gehad met het ding, niet vanwege prestaties maar vanwege het geluid.
Als je het gas intrapt bij 2500 rpm hoor je wat gebrul, maar daarna wordt het alsmaar minder en hoor je hem eigenlijk bijna niet meer bij 4250+ rpm.
Een vriend van mij heeft een cheap ass filtertje van 25 eurie op zijn charisma en die klinkt gewoon 3 keer zo hard, brult echt gewoon super lekker, dus ik voel me dik genaaid met me kitje van 130 eurie, denk dat ik maar even die universele van hem op mijn aanzuigbuis ga monteren, even kijken wat ik dan krijg.

Maar ik raad dit kitje iedereen af, misschien dat de duurdere van green beter zijn, maar deze doet echt weinig :lol:
BlackE10
Freak
Freak
Berichten: 8846
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
CCNL lidnummer: 439
Type Corolla: KE70

Bericht door BlackE10 »

Vergeet niet dat er een aanzienlijk verschil is tussen de filterende werking van Green en die van Cheap ass merken. Met Green in het voordeel
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Leon »

Ik zou persoonlijk het mindere geluid van de Green voor lief nemen. Een filter moet ten eerste goed doen waar het voor is bedoeld: de aangezogen lucht filteren. Maar goed, dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Bericht door luca »

Leon schreef:Ik zou persoonlijk het mindere geluid van de Green voor lief nemen. Een filter moet ten eerste goed doen waar het voor is bedoeld: de aangezogen lucht filteren. Maar goed, dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten.
precies!ik begrijp niet waarom iedereen opgeluid staat te fixxen,volgens mij is je uitlaat voor geluid?
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
Navi
Special member
Special member
Berichten: 705
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 23:22
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Fiesta ST
Contacteer:

Bericht door Navi »

luca schreef:
Leon schreef:Ik zou persoonlijk het mindere geluid van de Green voor lief nemen. Een filter moet ten eerste goed doen waar het voor is bedoeld: de aangezogen lucht filteren. Maar goed, dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten.
precies!ik begrijp niet waarom iedereen opgeluid staat te fixxen,volgens mij is je uitlaat voor geluid?
niet dus..uit je inlaat komt ook een heel apart geluidje hoor, vaak veel mooier als dat gebleer van een uitlaat.

vooral als je een turbo hebt :)
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM - http://www.4agte.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
4EFTE Powered EP71 S @ 0.65 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
http://www.konino.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Bericht door Marc0 »

als je echt flink wat geluid wil uit het vooronder monteer je gewoon lekker je originele filterbehuizing terug en laat je de buis die van je behuizing naar je koplamp gaat en je resonantiebox eruit, bij mij klonk dat veel harder dan welk openluchtfilter dan ook die ik heb gehad, waaronder een cheap ass luchtfiltertje van 15 euro van autostyle en een Green Storm luchtfilter
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
ressiv
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
Locatie: Bladel

Bericht door ressiv »

Marc0 schreef:als je echt flink wat geluid wil uit het vooronder monteer je gewoon lekker je originele filterbehuizing terug en laat je de buis die van je behuizing naar je koplamp gaat en je resonantiebox eruit, bij mij klonk dat veel harder dan welk openluchtfilter dan ook die ik heb gehad, waaronder een cheap ass luchtfiltertje van 15 euro van autostyle en een Green Storm luchtfilter
Nou, ik heb voordat ik de filter er in deed ook zo rondgereden, maar dit maakt wel iets meer herrie dan dat vind ik.
Ik had mijn filter geplaatst voor het geluid, anders hoef je het ook niet te doen bij een standaard 4a-fe lijkt mij, geeft verder geen baanbrekende verschillen, jammer dus dat het geluid dan tegenvalt ;)
Geeft K&N niet meer geluid? of is het zo goed als hetzelfde?
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Bericht door Marc0 »

nou ik heb een 4efe maar in principe moet dat niet het verschil zijn, ik had een echt hard aanzuiggeluid! mensen keken zelfs om als ik het gas bijna vol intrapte..
in principe zijn een K_N en green wel hetzeldfe Qua filters..ik had wel een gesloten Green filter..
maargoed..jij had dus dezelfde opstelling? de hele behuizing origineel en dat onderste stuk buis wat naar je koplamp ging had je helemaal verwijderd? raar dat hij dan zo weinig geluid maakte..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Navi
Special member
Special member
Berichten: 705
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 23:22
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Fiesta ST
Contacteer:

Bericht door Navi »

wat vooral erg helpt is vanaf je gasklephuis een dikke aluminium rechte buis, en daaraan je open filter, dan gaat het geluid resoneren in die pijp en wordt het harder.
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM - http://www.4agte.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
4EFTE Powered EP71 S @ 0.65 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
http://www.konino.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Bericht door luca »

Navi schreef:
luca schreef: precies!ik begrijp niet waarom iedereen opgeluid staat te fixxen,volgens mij is je uitlaat voor geluid?
niet dus..uit je inlaat komt ook een heel apart geluidje hoor, vaak veel mooier als dat gebleer van een uitlaat.

vooral als je een turbo hebt :)
weet ik ook wel,heb zelf ook een green op de vlammenwerper zitten.maar die hoor de alleen koud,bij warm hoor je alleen de uitlaat(hoor je altijd).
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Bericht door luca »

duidelijk hoorbaar!
Bijlagen
Rolla.3gp
(568.17 KiB) 185 keer gedownload
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
scoop
Full member
Full member
Berichten: 438
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 23:43
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: e11
Locatie: Waalre

Bericht door scoop »

hee omdat dit topic op te ratelen. wat is beter bij een 1.3 e11? een inlegfilter of een openluchtfilter ik heb namelijk een green inlegfilter besteld want lijkt mij beste optie en veranderd er iets aan geluid en prestatie(prestatie zal wel min zijn)
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Bericht door Marc0 »

geluid is vrijwel nihil bij mijn E10 1.3..
prestaties..komt schonere lucht in he..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Leon »

Que prestaties zul je weinig tot niets winnen. Het voordeel wat je hebt is dat je niet telkens je filter hoeft te vervangen.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
scoop
Full member
Full member
Berichten: 438
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 23:43
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: e11
Locatie: Waalre

Bericht door scoop »

jaa daar deed ik het ook voor:) dank u
Plaats reactie