C50 C52 C56 C160 enz enz enz
Moderator: Moderator
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
-
- CCNL Member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: zo okt 23, 2005 14:35
- CCNL lidnummer: 628
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 GTSi
- Locatie: Zwolle (Ov)
- Contacteer:
-
- CCNL Member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: zo okt 23, 2005 14:35
- CCNL lidnummer: 628
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 GTSi
- Locatie: Zwolle (Ov)
- Contacteer:
- Kees
- CCNL Member
- Berichten: 3506
- Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
- CCNL lidnummer: 25
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: AE11 Levin
- Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
- Contacteer:
van E naar E kan dus van een G6 1300 op een gewone 4E moet kunnen.
En zit patrick op het forum??? Die heeft nu een E10 "G6"....
En zit patrick op het forum??? Die heeft nu een E10 "G6"....
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
-
- Senior member
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do mei 04, 2006 14:36
- Type Corolla: E10
- Locatie: Ver weg
- Kees
- CCNL Member
- Berichten: 3506
- Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
- CCNL lidnummer: 25
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: AE11 Levin
- Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
- Contacteer:
De versnellingen zitten korter op elkaar, zodat je in de hoogste minder toeren draait maar in lagere versnellingen beter oppakt op een geschikter toerental!
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
-
- President member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
- Type Corolla: Subaru
- Locatie: vroomshoop
- Contacteer:
- Kees
- CCNL Member
- Berichten: 3506
- Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
- CCNL lidnummer: 25
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: AE11 Levin
- Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
- Contacteer:
Doe je toch gewoon 1 3 6 ? Deed ik vroeger ook wel eens
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
-
- Die-Hard
- Berichten: 6278
- Lid geworden op: ma mei 09, 2005 21:49
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 GTSi+
- Locatie: Almelóóóóó
Hier heb je patricks auto met 6 bak, heeft die mij gestuurd.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
-
- Senior member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: wo jan 25, 2006 01:19
In acceleratie ben je met een zesbak iets langzamer dan een vijfbak, je schakelt immers één keer extra = meer tijdsverlies. Op een circuit heb je juist voordeel met een zesbak, omdat je nu altijd een versnelling hebt waarmee je 'optimaal' door de bocht kan. Op bijvoorbeeld een rotonde is de 2 te hoogtoerig en de 3 te laagtoerig. Met de zesbak zou de 3 dan perfect zijn.dexter schreef:Dus als ik uit een E10 GTSI (4A-FE) de standaard 5-bak ga halen en er een E11 1.6 G6 bak voor terug zet dan past dit zonder problemen?
En wat is dan het verschil tussen rijden met 5-bak of 6-bak?
JDM y0!
-
- Special member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: wo sep 18, 2002 22:44
- Type Corolla: Mazda 323
- Locatie: Amersfoort
-
- CCNL Crew
- Berichten: 1461
- Lid geworden op: do mei 08, 2003 17:33
- CCNL lidnummer: 494
- Type Corolla: leasebak
- Locatie: Hellevoetsluis
-
- President member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
- Type Corolla: Subaru
- Locatie: vroomshoop
- Contacteer:
-
- President member
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:23
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: van alles
- Locatie: Het mooie oosten
-
- Full member
- Berichten: 367
- Lid geworden op: za mei 07, 2005 22:49
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: EE111
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Dit is ten dele waar. Met accelaratie ben je met een zesbak zeker niet trager. Je schakelt vrij snel naar 2 omdat de 1 kort is, maar daarna is er niet veel verschil met een 5 bak. De extra keer schakelen heb je pas als je bij het maximale toerental in 5 zit en dan rijdt je ondertussen al 160 - 170 ?Rick H schreef:In acceleratie ben je met een zesbak iets langzamer dan een vijfbak, je schakelt immers één keer extra = meer tijdsverlies. Op een circuit heb je juist voordeel met een zesbak, omdat je nu altijd een versnelling hebt waarmee je 'optimaal' door de bocht kan. Op bijvoorbeeld een rotonde is de 2 te hoogtoerig en de 3 te laagtoerig. Met de zesbak zou de 3 dan perfect zijn.
In zijn 3 een rotonde nemen is inderdaad ideaal. Zowel stevig als normaal komt het mooi uit.
Bij mij is het meestal ook 1, 2, 3, 4 - 6. De 5 gebruik ik voornamelijk bij constant 50 en bij doortrekken naar 120 vanaf de invoegstrook.
Het is even wennen zo'n zesbak, maar leuk is het wel
E11 G6 4AFE 8L5
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
- Kees
- CCNL Member
- Berichten: 3506
- Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
- CCNL lidnummer: 25
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: AE11 Levin
- Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
- Contacteer:
Michel H schreef:De AE111 BZ-G is met 5bak en 6bak geleverd. Er zijn 400mtr-tijden bekend van beide versies en de 5bak was ongeveer 0.2sec. sneller. Niet echt een groot verschil maar je zou toch inderdaad wat anders verwachten
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
-
- Senior member
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do mei 04, 2006 14:36
- Type Corolla: E10
- Locatie: Ver weg
-
- Full member
- Berichten: 367
- Lid geworden op: za mei 07, 2005 22:49
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: EE111
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Even een berekening van ae82_gt opgezochtdexter schreef:Wat is het toerental van een 4A-FE bij 120 in z'n 5 bij een 5-bak?
En het toerental van een 4A-FE 6-bak in z'n 6 bij 120?
Waar het mij om gaat is dat als ik een 5-bak vervang door een
6-bak hij dan ook zuiniger wordt of dat het tegenvalt.
D = 0,576 m
V = 120 km/h = 33.33 m/s
1Hz = 60 omw/min
n = toerental
i.versn 5 bak = 0,815
i.dif 5 bak = 4,058
i.vers 6 bak = 0,682
i.diff 6 bak = 4,529
formule; V = pie x d x n x (1 gedeeld door i.vers) x (1 gedeeld door i.diff)
voor de 5 bak betekent dat; 33,33 = pie x 0,576 x n x (1 / 0,815) x (1 / 4,058)
33,33 = 0,547 n
n = 33.33 / 0.547 = 60.93 Hz
n = 60.93 x 60 = 3655,8 omw/min
voor de 6 bak betekent dat; 33.33 = pie x 0,576 x n x (1/0.682) x (1/4,529)
33,33 = 0,585 n
n = 33,33 / 0.585 = 56,97 Hz
n = 56,97 x 60 = 3418,4 omw/min
De 6 bak zal in de hoogste versnelling dus zuiniger zijn dan de 5-bak volgens de berekeningen.
E11 G6 4AFE 8L5
-
- Newbie
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo apr 30, 2006 22:41
- Locatie: borne
-
- CCNL Member
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: vr jan 17, 2003 20:59
- CCNL lidnummer: 415
- Type Corolla: E10 2.0 turbo
- Locatie: Hippolytushoef
- Contacteer:
-
- Special member
- Berichten: 793
- Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:49
- CCNL lidnummer: 343
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: TOYOTA
- Locatie: tubbergen
Re: C50 C52 C56 C160 enz enz enz
heei jongens nu hebben jullie het wel allemaal over de verhoudingen en overbrengingen.
maar nu heb ik de vraag.
hoe zit het met de aandrijfassen? zijn die allemaal de zelfde dikte waar ze de bak ingaan of zijn dat verschillende diktes. weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen.
maar ik meende dat ik daar ergens wat van gelezen had.
maar nu heb ik de vraag.
hoe zit het met de aandrijfassen? zijn die allemaal de zelfde dikte waar ze de bak ingaan of zijn dat verschillende diktes. weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen.
maar ik meende dat ik daar ergens wat van gelezen had.
Als je ouder wordt, wordt alles minder,ogen, oren, etc. behalve het vergeten.
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
Re: C50 C52 C56 C160 enz enz enz
AFE/AGE zouden dezelfde diktes hebben. GZE is een stukkie dikker als ik me niet vergis.
Want als je het zo bekijkt :
1e gen. Silvertop had een C52
4A-FE is ook geleverd met C52.
Toyota kennende, gaan zij echt niet 2 verschillende diktes gebruiken voor 1 versnellingsbak.
Er zijn dan ook immers genoeg mensen geweest die hun AFE assen hebben overgezet naar hun Silvertop of Blacktop (c56) bak.
Want als je het zo bekijkt :
1e gen. Silvertop had een C52
4A-FE is ook geleverd met C52.
Toyota kennende, gaan zij echt niet 2 verschillende diktes gebruiken voor 1 versnellingsbak.
Er zijn dan ook immers genoeg mensen geweest die hun AFE assen hebben overgezet naar hun Silvertop of Blacktop (c56) bak.
- corollapowerrr
- Ambassador member
- Berichten: 3052
- Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
- CCNL lidnummer: 468
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Geen
- Locatie: Genapium
- Contacteer:
Re: C50 C52 C56 C160 enz enz enz
Om het wat makkelijker te maken heb ik ook nog wel een vraagje voor de kenners: Is een E58 uitwisselbaar met een C50 van het type E8 4AGE. En zijn de ophangpunten hetzelfde? Is dit niet zo, is het dan mogelijk om een lsd van de e58 bak over te zetten naar een c50 bak?
om het makkelijk te maken...
om het makkelijk te maken...
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
Re: C50 C52 C56 C160 enz enz enz
De E58 heeft een ander (vooral groter) klokhuis door het 224mm vliegwiel t.o.v. de veel kleinere 202/212mm van de C-bakken. Ik weet niet wat je van plan bent? Je hebt een GZE en je wilt dus... eigenlijk een 6bak ? (omdat je laatst op die 6bak advertentie reageerde..) Dan zou je eens moeten uitzoeken of je een 212mm koppelingset/vliegwiel op je GZE kunt monteren. Dán kun je een C52/56/160 monteren.
V.w.b. de lsd, dat zou ik niet weten.
V.w.b. de lsd, dat zou ik niet weten.
- corollapowerrr
- Ambassador member
- Berichten: 3052
- Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
- CCNL lidnummer: 468
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Geen
- Locatie: Genapium
- Contacteer:
Re: C50 C52 C56 C160 enz enz enz
ik iwlde inderdaad een 6 bak, maar gezien het feit dat die waarschijnlijk niet heel blijven heb ik een adere optie gerkregen. Ik wil dan alleen wel weten of die past. het gaat hier dus om een standaard 4agze bak ipv een standaard corolla GT ae82 bak.
Als ik me niet vergis heb ik nu al een groter vliegwiel, of ja het wrijvingsoppervlak is groter
Als ik me niet vergis heb ik nu al een groter vliegwiel, of ja het wrijvingsoppervlak is groter
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
- Kees
- CCNL Member
- Berichten: 3506
- Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
- CCNL lidnummer: 25
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: AE11 Levin
- Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
- Contacteer:
Re: C50 C52 C56 C160 enz enz enz
De C52 56 en 160 hebben dezelfde assen dus dat past gewoon.rene schreef:heei jongens nu hebben jullie het wel allemaal over de verhoudingen en overbrengingen.
maar nu heb ik de vraag.
hoe zit het met de aandrijfassen? zijn die allemaal de zelfde dikte waar ze de bak ingaan of zijn dat verschillende diktes. weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen.
maar ik meende dat ik daar ergens wat van gelezen had.
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl