C50 C52 C56 C160 enz enz enz

Wat nog de moeite waard was...

Moderator: Moderator

Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

C50 C52 C56 C160 enz enz enz

Bericht door Kees »

Even een versnellingsbak discussie.

Wie vult aan, geeft uit en/of verbetert?

Een E10 heeft een C52 bak met lange 3 en 4. ??

Een 20v ST heeft ook een C52 bak met iets kortere 3 en 4 ??

Een Blacktop 20v (5 M/T) heeft een C56 bak met een korte 3 en 4 ??

Een C50 bak zit in een...??

Wie geeft uitleg, verschillen enz...
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

-C50 : 4A-FE , 2E , 1e serie AE82 GT (4A-GE)?
AE92 4A-FE

1e: 3.545
2e: 1.904
3e: 1.310
4e: 0.969
5e: 0.815
Eindoverbrenging (EO): 3.722

-C52 : 4A-GE 16v: 2e serie AE82 GT + AE92 4A-GE + AE101 Silvertop20v
4A-FE E10, E11 ??

1e: 3.166
2e: 1.904
3e: 1.310
4e: 0.969
5e: 0.815
EO: 4.312 (3.722 voor Starlet GT Turbo)

-C56 : 4A-GE 20v: AE101 Silvertop + AE111 Blacktop
AE111 Superstrut modellen hebben een LSD, op alle andere versies was dit een optie. TRD/Hitachi 1.5 Quaife LSD.

1e: 3.166
2e: 1.904
3e: 1.392
4e: 1.031
5e: 0.815
EO: 4.312

-C160 : 4A-GE Blacktop 20v: AE111 BZ-G, BZ-G Superstrut en BZ-R Superstrut. Superstrut modellen hebben een LSD. Zwakste bak van alle 4A-GE bakken.

1e: 3.166
2e: 2.050
3e: 1.481
4e: 1.166
5e: 0.916
6e: 0.725
EO: 4.3????

-C162 : E11 G6 Pre Facelift (1999 EU spec)

1e: 3,166
2e: 1,904
3e: 1,310
4e: 0,969
5e: 0,815
6e: 0,682
EO: 4,529

-E51 : AE92 4A-GZE (AFM 145pk versie)

1e: 3.230
2e: 2.045
3e: 1.333
4e: 0.972
5e: 0.820
EO: 3.933

-E58 : AE92/AE101 4A-GZE (MAP 170pk versie)
LSD Standaard

1e: 3.214
2e: 2.045
3e: 1.333
4e: 0.972
5e: 0.820
EO: 3.944
Laatst gewijzigd door Michel H op zo aug 19, 2007 20:32, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Bericht door Kees »

Thnx Michel,


Nu nog een vraag. Ik heb dus nu een C50 begrijp ik. hoe zie ik of een C56 LSD heeft en wat zijn de verschillen in toeren vs. km/u van een 50 vs 56?
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

C56 LSD : Dat zie je alleen als je de bak openhaalt óf je moet toevallig al het chassisnummer van de oorspronkelijke auto kennen, hier moet dan 15A/12A in verwerkt staan. RPM/snelheid verschil zou ik zo niet weten, eindoverbrenging van de C50 is best wel lang t.o.v. de GE bakken. Met een GE bak draai je over het algemeen meer rpm op dezelfde snelheid maar dat is ook de bedoeling met een GE.
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Bericht door Kees »

OK thnx dan weet ik genoeg denk ik...

5 is wel gelijk als ik dit zo zie...? dus in hoogste is het dus hetzelfde denk ik dan
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Danny
Full member
Full member
Berichten: 426
Lid geworden op: za jun 07, 2003 16:28
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: een halve
Locatie: M'land

Bericht door Danny »

http://www.rollaclub.com/faq/index.php? ... al_Gearbox

interesant.

ik heb laatst via een engels forum een soort van tunings catalogus gekregen en daar staat in dat ik op mijn 5E-FE blok een 6-versnellingsbak van een AE111 zou kunnen plaatsen.
als ik dit zo lees is dat dan een "C160".
"snellere aceleratie maar lagere top" ordt er gezegt alleen volg ik dat niet helemaal
5E-FTE powered Paseo, project Sleeper Up and braking-in.
ターボチャージャー付きトヨタパワー
ae82_gt
President member
President member
Berichten: 2430
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:23
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE123
Type Corolla: van alles
Locatie: Het mooie oosten

Bericht door ae82_gt »

Het type bak dat vanaf de fabriek in de auto zit staat ook op het typeplaatje (zilver) onder de motorkap.
Code TR
Member of the GT Owners Group!
Rick H
Senior member
Senior member
Berichten: 285
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 01:19

Bericht door Rick H »

Danny schreef:"snellere aceleratie maar lagere top" ordt er gezegt alleen volg ik dat niet helemaal
6-bak hoeft niet persée sneller te zijn qua acceleratie, maar wat het verschil is tussen eem EFE 5 bak en de AGE 6-bak qua acceleratie... Iemand? Trouwens, de 5-bak AE111 20V is sneller in acceleratie dan een 6-bak AE111 20V. Zodra er een bocht aankomt is het dan een heel ander verhaal: met de 6-bak zit je altijd goed in de versnelling: met de 5 bak kan je nog wel eens in overtoeren of ondertoeren zitten.
JDM y0!
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

C52 hangt trouwens ook aan de meeste 4A-FE's als ik me niet vergis...'t is alleen wel jammer dat Toyota deze niet heeft overontwikkeld, zoals ze met de meeste andere dingen wel doen.

Op leeftijd gaan vooral de 2e en 5e groep vaak problemen opleveren.
Bij de latere bakken zijn er volgens mij wel aanpassingen gedaan om het een en ander wat langer mee te laten gaan...

Ik heb tot dusver gelukt, maar m'n broertje heeft er nu al 2 C52 bakken doorheen gejaagd :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Johan CRT
Special member
Special member
Berichten: 965
Lid geworden op: ma sep 30, 2002 18:57
CCNL lidnummer: 126
Type Corolla: E11
Type Corolla: E8GT Yaris
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Johan CRT »

pinne die hap
http://www.autostyling.nl a http://www.assenberg-sport.nl company

Member of the GT owners group!

If you can still read this, wait till the TViS kickes in..............
Beer SSV
Special member
Special member
Berichten: 542
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 19:33
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE101

Bericht door Beer SSV »

Zijn de priesassen van al deze bakken eigenlijk gelijk?
Want ik rijd nu met de ST met een 200mm vliegwiel, E8 koppelingsplaat + drugroep, AFE druklager en AFE-bak. Dit paste allemaal gewoon.
Vriend van me heeft een G6R, en wil graag zijn bak behouden maar wel de ST-koppelingsplaat en toebehoren gebruiken.
7 aug. 2005 staat in mn geheugen gegrift!!
CorollaclubNL/Corollaforum en iedereen die meegewerkt heeft aan/aanwezig is geweest op de "Beer-meeting"
23 maart 2006, WOW!! geweldig!
Als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed.
Als je groot bent komen ze van onder je motorkap.
ae82_gt
President member
President member
Berichten: 2430
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:23
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE123
Type Corolla: van alles
Locatie: Het mooie oosten

Bericht door ae82_gt »

De C52 bakken (E9) hebben allemaal dezelfde overbrengingsverhouding, het verschil met een C52 voor 4A-GE is de eindreductie.
Member of the GT Owners Group!
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

Beer SSV schreef:Zijn de priesassen van al deze bakken eigenlijk gelijk?
Want ik rijd nu met de ST met een 200mm vliegwiel, E8 koppelingsplaat + drugroep, AFE druklager en AFE-bak. Dit paste allemaal gewoon.
Vriend van me heeft een G6R, en wil graag zijn bak behouden maar wel de ST-koppelingsplaat en toebehoren gebruiken.
Als ik het goed heb :

200mm: Pre 05-1989 4AGE/4AFE
212mm: Vanaf 05-1989 AW11, 4AFE, 7AFE + 20v's
224mm: 4AGZE.

Koppelingen en vliegwielen zijn uitwisselbaar voor alle 4A-GE's maar het moet bijelkaar passen d.w.z. geen vliegwiel van de 4AGZE combineren met die van een AW11.
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

Ik heb nog wel een interessante link voor de C52:

Deze jongen heeft zijn C52 helemaal zelf gereviseerd en daarbij de nodige foto's en uitleg neergezet!

http://www.ae92gts.com/ae92gts_trans_rb_1.html

Allemaal in het engels, maar dat moet voor de meesten toch geen probleem zijn :wink:
Zowieso een heel erg interessante site :D
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Wes
President member
President member
Berichten: 1964
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
CCNL lidnummer: 560
Type Corolla: E11
Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant

Bericht door Wes »

ik ben wel een benieuwd wat mijn FTE straks doet met een 6bak, zou dat ook een c160 zijn die bak van mij?? iemand een idee??
Corolla E11 G6 Turbo

CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel

NEWRESULT!!

CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel

Nieuwe FTE Deed het goed :p
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

Die blijft niet lang heel, er zijn veel problemen met de 6bak. Gaat niet goedkomen met dat koppel van een Turbo machine. C56 met LSD of de E58 met LSD lijkt me een beter plan, maar de E58 vreet wat meer vermogen (lees: is über-sterk) en kun je beter niet met een N/A gebruiken.
Danny
Full member
Full member
Berichten: 426
Lid geworden op: za jun 07, 2003 16:28
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: een halve
Locatie: M'land

Bericht door Danny »

Michel H schreef:Die blijft niet lang heel, er zijn veel problemen met de 6bak. Gaat niet goedkomen met dat koppel van een Turbo machine. C56 met LSD of de E58 met LSD lijkt me een beter plan, maar de E58 vreet wat meer vermogen (lees: is über-sterk) en kun je beter niet met een N/A gebruiken.
dus eigenlijk gewoon eigenbak houden blijft gewoon goed genoeg :?:
5E-FTE powered Paseo, project Sleeper Up and braking-in.
ターボチャージャー付きトヨタパワー
Frank
Full member
Full member
Berichten: 367
Lid geworden op: za mei 07, 2005 22:49
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: EE111
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Frank »

Michel H schreef:Die blijft niet lang heel, er zijn veel problemen met de 6bak. Gaat niet goedkomen met dat koppel van een Turbo machine. C56 met LSD of de E58 met LSD lijkt me een beter plan, maar de E58 vreet wat meer vermogen (lees: is über-sterk) en kun je beter niet met een N/A gebruiken.
Heb je het hier over een C162 bak?
E11 G6 4AFE 8L5
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

Jij ging ook turbo rijden dacht ik of vergis ik me nu ? Alle bakken kun je gebruiken behalve de C160..de E serie is meer geschikt voor het echte koppel werk maar ik denk dat je met jouw plannen ook wel een C-bak kan gebruiken hoor..
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

Frank schreef:
Heb je het hier over een C162 bak?
162 ? Hmm ? Explain..
Frank
Full member
Full member
Berichten: 367
Lid geworden op: za mei 07, 2005 22:49
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: EE111
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Frank »

Nee, je vergist je :wink: Geen turbo voor mijn E11. Ik zie alle bakken langskomen en ineens zie ik de 6 bak. Vandaar mijn vraag of je het over de C162 bak hebt. C162 wordt gebruikt bij de 4AFE E11 G6(-R)
E11 G6 4AFE 8L5
Danny
Full member
Full member
Berichten: 426
Lid geworden op: za jun 07, 2003 16:28
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: een halve
Locatie: M'land

Bericht door Danny »

Michel H schreef:Jij ging ook turbo rijden dacht ik of vergis ik me nu ? Alle bakken kun je gebruiken behalve de C160..de E serie is meer geschikt voor het echte koppel werk maar ik denk dat je met jouw plannen ook wel een C-bak kan gebruiken hoor..
iid er gaat ook een turbo bijdraaien.

standaartbak heeft nu een 5e versnellings probleempje(wat gelijk gefixed wordt), maar ja verderkijken naar andere overbrenging is altijd leuk.
5E-FTE powered Paseo, project Sleeper Up and braking-in.
ターボチャージャー付きトヨタパワー
Joey
General member
General member
Berichten: 184
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 20:47
CCNL lidnummer: 374
Type Corolla: MCV30 V6

Bericht door Joey »

Eh in mijn vraagbaakje van mijn E11 staat dat ik een C52 heb...
(een 4AFE) en de 4EFE een C150?
Toyota Camry MCV30 1MZ-FE 3.0 V6 2003
Wes
President member
President member
Berichten: 1964
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
CCNL lidnummer: 560
Type Corolla: E11
Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant

Bericht door Wes »

Nee ik ga turbo rijden, en ik vroeg me af of mijn versnellings bak nu een 1.3 G6 heel blijft met het blok??
Corolla E11 G6 Turbo

CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel

NEWRESULT!!

CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel

Nieuwe FTE Deed het goed :p
Danny
Full member
Full member
Berichten: 426
Lid geworden op: za jun 07, 2003 16:28
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: een halve
Locatie: M'land

Bericht door Danny »

Wes schreef:Nee ik ga turbo rijden, en ik vroeg me af of mijn versnellings bak nu een 1.3 G6 heel blijft met het blok??
jij gaat 4E-FTE rijden
ik gaat 5E-FE(5E-FTE) met turbo-kit rijden

lekker verwarrend :D
5E-FTE powered Paseo, project Sleeper Up and braking-in.
ターボチャージャー付きトヨタパワー
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

Frank schreef:Nee, je vergist je :wink: Geen turbo voor mijn E11. Ik zie alle bakken langskomen en ineens zie ik de 6 bak. Vandaar mijn vraag of je het over de C162 bak hebt. C162 wordt gebruikt bij de 4AFE E11 G6(-R)
Turbo reply was voor Danny :wink:

C162 heb ik nog nooit van gehoord. C161 wel en die is voor de 1.3 G6. De 1.6 G6 evenals de Celica/Corolla T-sport hebben dezelfde bak/verhoudingen als de C160 maar ander typenummer nl. C60. Maar zou best kunnen wat jij zegt, heb je er wat meer info over ?
Danny
Full member
Full member
Berichten: 426
Lid geworden op: za jun 07, 2003 16:28
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: een halve
Locatie: M'land

Bericht door Danny »

Michel H schreef:
Frank schreef:Nee, je vergist je :wink: Geen turbo voor mijn E11. Ik zie alle bakken langskomen en ineens zie ik de 6 bak. Vandaar mijn vraag of je het over de C162 bak hebt. C162 wordt gebruikt bij de 4AFE E11 G6(-R)
Turbo reply was voor Danny :wink:

C162 heb ik nog nooit van gehoord. C161 wel en die is voor de 1.3 G6. De 1.6 G6 evenals de Celica/Corolla T-sport hebben dezelfde bak/verhoudingen als de C160 maar ander typenummer nl. C60. Maar zou best kunnen wat jij zegt, heb je er wat meer info over ?
hoe kan ik uitvinden wat er ZOU moeten passen.
5E-FTE powered Paseo, project Sleeper Up and braking-in.
ターボチャージャー付きトヨタパワー
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

Danny schreef: hoe kan ik uitvinden wat er ZOU moeten passen.
Da's een lastige :D Jouw paseo heeft een 5E blok ? Dat kan een beetje tricky worden..
Frank
Full member
Full member
Berichten: 367
Lid geworden op: za mei 07, 2005 22:49
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: EE111
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Frank »

Michel H schreef:
Frank schreef:Nee, je vergist je :wink: Geen turbo voor mijn E11. Ik zie alle bakken langskomen en ineens zie ik de 6 bak. Vandaar mijn vraag of je het over de C162 bak hebt. C162 wordt gebruikt bij de 4AFE E11 G6(-R)
Turbo reply was voor Danny :wink:

C162 heb ik nog nooit van gehoord. C161 wel en die is voor de 1.3 G6. De 1.6 G6 evenals de Celica/Corolla T-sport hebben dezelfde bak/verhoudingen als de C160 maar ander typenummer nl. C60. Maar zou best kunnen wat jij zegt, heb je er wat meer info over ?
Ik heb ooit eens uitgezocht of een 4AFE met de 6 bak minder toeren maakt bij dezelfde snelheid als met een 5 bak.

De gegevens van de 6-bak zijn van het gefacelifde model, de verhoudingen zijn t.o.v de kikkeroog iets gewijzigd volgens René (ae82_gt)

Heb net nog even op het typeplaatje gekeken onder de kap en ik heb echt een C162 bak.

6-bak (C162)

1e 3,166
2e 1,904
3e 1,310
4e 0,969
5e 0,815
6e 0,682
overbrengingsverhouding differentieel 4,529
E11 G6 4AFE 8L5
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

Ha da's mooi, zet ik die meteen in het lijstje. E11 G6-R dus ?
Plaats reactie