Do's & Don'ts bij laten omrollen

Wat nog de moeite waard was...

Moderator: Moderator

Sexiejbeest
President member
President member
Berichten: 2382
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 23:49
CCNL lidnummer: 652
Type Corolla: New Ibatsa
Contacteer:

Do's & Don'ts bij laten omrollen

Bericht door Sexiejbeest »

Hoi vrinden!

Ik denk dat het toch maar tijd word om de randjes achter te laten omrollen.
Ik heb nog geen schadebedrijf gebeld in de buurt, moet er nog ff 1 zoeken.

Iemand nog tips die ik moet aangeven waar zij op moeten letten? Of mag ik er van uitgaan dat die mensen beter weten waar ze mee bezig zijn dan ik ?


PS iemand goede ervaringen met een bedrijf in de regio Ede?
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10295
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Co'tje »

Wat ik heb gehoord iig NIET laten afslijpen maar later rollen
want anders zit er binnen een jaar roest.

als je laat rollen moeten ze het te rollen gedeelte ook behandelen met tectiel ofzo, want door het rollen kunnen er haarscheurtjes in de lak komen waardoor hij kan gaan roesten.

Arco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Bericht door Highway »

Interesant topic, ga ik zeker volgen omdat ik ook met aanlopende banden zit.

opties die ik zover heb:
- omrollen
- afslijpen
- veerwegbegrenzer
- rubber tussen het spiraal van de veer zelf doen.
Cinvent

Bericht door Cinvent »

Voor het daadwerkelijke omrollen de rand volspuiten met kit....Wel zorgen dat het droog is voordat de kit erop komt...

Afslijpen zal ik inderdaad niet doen!!!
lillytjuh
President member
President member
Berichten: 2468
Lid geworden op: do jan 23, 2003 18:11
CCNL lidnummer: 402
Type Corolla: Leon Turbo
Locatie: rijen/rosmalen
Contacteer:

Bericht door lillytjuh »

ik heb die van mij ook om laten rollen, de boel is netjes gekit en in de tectyl gezet!
Helaas geen ervaring met bedrijven in jou regio, ik heb het bij mij in de buurt laten doen
Mijn taak is klaar......... einde verhaal!

blacke10 en leonnkekanonneke
ppttsssjjj.........
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 7079
Lid geworden op: za dec 07, 2002 21:45
CCNL lidnummer: 504
Type Corolla: Ford Focus
Locatie: Lopik.

Bericht door Bertus »

Highway schreef:Interesant topic, ga ik zeker volgen omdat ik ook met aanlopende banden zit.

opties die ik zover heb:
- omrollen
- afslijpen
- veerwegbegrenzer
- rubber tussen het spiraal van de veer zelf doen.
-omrollen - Is gewoon het beste wat je kan doen, laat de carroserie boer er even mee rijden als hij klaar is zodat je zeker weet dat het niet meer aanloopt als je de auto weer komt halen, vrder moet hij de omgerolde randjes ook even behandelen. bij mij is het nou ook zo gadaan en voor mij de beste oplossing

- afslijpen - NIET doen, binnen een jaar heb je roest en ik kan het weten :? de smalle afgeslepen randjes kan je niet goed behandelen en dan begint de ellende

- veerwegbegrenzer - Is gewoon niet aan te raden omdat je beste klappen krijg in de auto omdat je veerweg gewoon erg kort word , als je op de begrenzer komt voel je dat best

- rubber tussen veer en spiraal - is een veerwegbegrenzer :wink:
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
lillytjuh
President member
President member
Berichten: 2468
Lid geworden op: do jan 23, 2003 18:11
CCNL lidnummer: 402
Type Corolla: Leon Turbo
Locatie: rijen/rosmalen
Contacteer:

Bericht door lillytjuh »

rubber tussen het spiraal van de veer doen is in mijn ogen een slechte oplossing, ik ga er eigenlijk van uit dat jij die blokjes bedoelt die je tussen je veer kunt klemmen. Die zijn echt geen goede oplossing kan ik je vertellen, als je een keer per ongeluk iets te hard over een hobbel of wat dan ook in de weg rijdt en de auto krijgt een flinke klap dan schieten ze tussen je veer uit en klapt de auto in 1x een stuk verder naar beneden als dat je met die blokje gewent was.

ik heb zelf om de schokbrekers aan de achterkant ook een heel klein stukje begrenzing gezet. Gewoon een klein rubber ringetje wat je om de poot van de schokbreker doet. Dat rubbertje van mij is een paar mm dik en dat verschil merk je met het veren totaal niet, het helpt bij aanlopen ook pas als je er meerdere op zet. Ik heb het gedaan om het kraken aan de achterkant te verhelpen. En tja 1 rubbertje aan beide kanten en de auto was weer geruisloos. Bij aanlopen kan ik je eigenlijk maar 2 dingen aanraden......... rollen of andere velgen.
Mijn taak is klaar......... einde verhaal!

blacke10 en leonnkekanonneke
ppttsssjjj.........
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Bericht door Highway »

Ik ben nog bezig mijn opties te bekijken. Zo ernstig is het bij mij gelukkig niet, pas als er 3 of meer mensen in de auto zitten heb ik er bij drempels een beetje last van.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar omrollen. Ik ben nog op zoek naar iemand die dat netjes kan doen in de regio Eindhoven voor niet al te veel centjes.
lillytjuh
President member
President member
Berichten: 2468
Lid geworden op: do jan 23, 2003 18:11
CCNL lidnummer: 402
Type Corolla: Leon Turbo
Locatie: rijen/rosmalen
Contacteer:

Bericht door lillytjuh »

MCC sport in Veghel kan ik je aanraden!
Mijn taak is klaar......... einde verhaal!

blacke10 en leonnkekanonneke
ppttsssjjj.........
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Bericht door Highway »

lillytjuh schreef:MCC sport in Veghel kan ik je aanraden!
Thanx, zal ik binnekort even informeren hoeveel het kost!
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 7079
Lid geworden op: za dec 07, 2002 21:45
CCNL lidnummer: 504
Type Corolla: Ford Focus
Locatie: Lopik.

Bericht door Bertus »

meestal rond de 50 euro per scherm
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Bericht door Highway »

Thanx lillytjuh,

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt (voor de 2de dec) bij MCC Sport om de randen te laten rollen. Prijs is rond de 45 Euro per kas. Dan ben ik af van dat zeer onaangename geluid als ik ergens overheen rijdt!! :D
Sexiejbeest
President member
President member
Berichten: 2382
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 23:49
CCNL lidnummer: 652
Type Corolla: New Ibatsa
Contacteer:

Bericht door Sexiejbeest »

Oja... moet ik ook nog steeds regelen.
Maar doe het maar van de zomer denk ik. Schroef komend weekend de 14" met winterbanden er maar is onder. Zijn we ook weer van het geluid af :P
-'s Avonds een vent, 's Ochtends absent!
-Team S Power!
- www.filedumper.nl : om lekker je files te dumpen
- www.waariseen.nl?
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Bericht door Highway »

OlieTankeR schreef:Oja... moet ik ook nog steeds regelen.
Maar doe het maar van de zomer denk ik. Schroef komend weekend de 14" met winterbanden er maar is onder. Zijn we ook weer van het geluid af :P
Zo is het natuurlijk ook op te lossen ja ;-) Maar zodra je de zomervelgen/banden er weer onder doet heb je weer het probleem vandaar dat ik ze binnekort laat rollen. Ik heb hier in Eindhoven een aantal bedrijven benaderd: meeste schadebedrijven willen het niet of kunnen het niet, een aantal wel maar je valt achterover van de prijs!! En dan bovendien ook nog geen enkele garantie dat het goed gebeurd!

De gemiddelde "normale prijs" zit inderdaad rond de 50 euro, het is wel prijzig maar banden zijn duurder, en dit is veiliger. Nu hoop ik natuurlijk dat het rollen netjes gedaan wordt en dat ik geen problemen met roest ect. ga krijgen.
Bart GTSI+
Junior member
Junior member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 21:54
Locatie: onderin zuid limburg

Bericht door Bart GTSI+ »

@ Highway: wat dacht je van plaatselijke slijtage op je banden. en bij hoge snelheden wil ik niet weten hoe hard je band slijt op dat punt als hij aanloopt.
toen het bij mij nog aanliep durfde ik niet met meer dan 2 man in de auto als ik over de snelweg ging.
corolla simply the best

corolla E10 GTSI+
lillytjuh
President member
President member
Berichten: 2468
Lid geworden op: do jan 23, 2003 18:11
CCNL lidnummer: 402
Type Corolla: Leon Turbo
Locatie: rijen/rosmalen
Contacteer:

Bericht door lillytjuh »

Bart GTSI+ schreef:@ Highway: wat dacht je van plaatselijke slijtage op je banden. en bij hoge snelheden wil ik niet weten hoe hard je band slijt op dat punt als hij aanloopt.
toen het bij mij nog aanliep durfde ik niet met meer dan 2 man in de auto als ik over de snelweg ging.
haha ik ben dus (eigenwijs dat ik ben) met vreselijk aanlopende banden naar het ITT gekomen! wilde persee de 16" er onder die dag, toen we 's avonds laat thuis kwamen hebben we ze wel meteen gewisseld voor de stalen velgen trouwens. Slijtage aan de banden viel me nog erg mee in vergelijking met het geluid. Maar het is inderdaad absoluut af te raden om zo rond te gaan rijden.
Mijn taak is klaar......... einde verhaal!

blacke10 en leonnkekanonneke
ppttsssjjj.........
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Bericht door Highway »

Bart GTSI+ schreef:@ Highway: wat dacht je van plaatselijke slijtage op je banden. en bij hoge snelheden wil ik niet weten hoe hard je band slijt op dat punt als hij aanloopt.
toen het bij mij nog aanliep durfde ik niet met meer dan 2 man in de auto als ik over de snelweg ging.
Jups, slijtage is zekers minder. Nu lopen mijn banden maar net aan, dus met gewicht in de auto op slecht wegdek raakt die hem soms. Maar het produceerd een zeer onaangenaam geluid en verders wil ik het ook gewoon goed hebben. Volgens mij is het ook een APK afkeurpunt als de banden aanlopen, of is mijn informatie niet correct?

In ieder geval, het moet gewoon goed gemaakt worden en dat gebeurd binnekort bij mij :D
redbaron
Special member
Special member
Berichten: 740
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 18:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE121
Type Corolla: TS
Locatie: Almelo

Bericht door redbaron »

ik moet mijn randjes ook nog laten rollen. heb zaterdag 17" gekocht en weet ckr dat als ik die eronder zet dat ie gaat aanlopen, doet ie nu al met 15" by iets t hard over drempel. wat is een goed adresje in de buurt van almelo?
Suzuki afgebrand, back to Toyota. Corolla TS it is!
popeye
General member
General member
Berichten: 181
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 16:02
CCNL lidnummer: 612
Type Corolla: 206 GTI
Locatie: vlaardingen

Bericht door popeye »

ik heb vrijdag 17'' eronder laten zetten en nu loopt die van mij ook aan. het helpt natuurlijk niet dat ze 4cm verlaagt is. ik ga ze binnenkort ook om laten rollen. met mijn rijstijl kan ik niet eens een bocht door zonder dat ze aanlopen. vooral achter heeft het zwaar.
de Corolla is weg en vervangen door 206GTI
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Bericht door Highway »

popeye schreef:ik heb vrijdag 17'' eronder laten zetten en nu loopt die van mij ook aan. het helpt natuurlijk niet dat ze 4cm verlaagt is. ik ga ze binnenkort ook om laten rollen. met mijn rijstijl kan ik niet eens een bocht door zonder dat ze aanlopen. vooral achter heeft het zwaar.
Dan is het bij jou wel heel erg ja, ik moet echt mensen in de auto hebben en slecht wegdek voordat ik er last van heb.

Success met het zoeken naar iemand die het kan en wil rollen, mijn zoektocht heeft me geleerd dat veel schadebedrijven hier niet aan willen beginnen of erg duur zijn (280 euro).
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 7079
Lid geworden op: za dec 07, 2002 21:45
CCNL lidnummer: 504
Type Corolla: Ford Focus
Locatie: Lopik.

Bericht door Bertus »

dat is wel erg duur
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Bericht door Highway »

bertus schreef:dat is wel erg duur
Ja daar ga ik het ook niet laten doen, ze kunnen me de <waarin men vaak lieve plantjes die binneshuis komen te staan in plaatsen, en waar donkere karpers geboren worden :twisted: > op. En dat is dan 280 ZONDER enige garantie dus op mijn risico. Ja daaaaagggg gelukkig na de tip van lillytjuh te hebben gevolgd heb ik er een veel beter gevoel bij en ook nog eens een stuk goedkoper!
popeye
General member
General member
Berichten: 181
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 16:02
CCNL lidnummer: 612
Type Corolla: 206 GTI
Locatie: vlaardingen

Bericht door popeye »

Highway schreef:
popeye schreef:ik heb vrijdag 17'' eronder laten zetten en nu loopt die van mij ook aan. het helpt natuurlijk niet dat ze 4cm verlaagt is. ik ga ze binnenkort ook om laten rollen. met mijn rijstijl kan ik niet eens een bocht door zonder dat ze aanlopen. vooral achter heeft het zwaar.
Dan is het bij jou wel heel erg ja, ik moet echt mensen in de auto hebben en slecht wegdek voordat ik er last van heb.

Success met het zoeken naar iemand die het kan en wil rollen, mijn zoektocht heeft me geleerd dat veel schadebedrijven hier niet aan willen beginnen of erg duur zijn (280 euro).
ja ik ga morgen eens rondbellen/ kijken wie er hier aan durft en ook kan anders moeten de originele er maar weer tijdelijk onder. stomme is dat we er naar gekeken hebben, aangezien ik mijn twijfels had. wat werd er gezegt, nee meneer die gaan echt niet aanlopen. klootzakken zijn het.
de Corolla is weg en vervangen door 206GTI
Gast

Bericht door Gast »

popeye schreef: ja ik ga morgen eens rondbellen/ kijken wie er hier aan durft en ook kan anders moeten de originele er maar weer tijdelijk onder. stomme is dat we er naar gekeken hebben, aangezien ik mijn twijfels had. wat werd er gezegt, nee meneer die gaan echt niet aanlopen. klootzakken zijn het.
Hm, ik zou de velgen dan terug brengen of ten minste mijn klacht er duidelijk neerleggen. Ze hebben jou de verkeerde informatie gegeven, wetend dat je anders de velgen hiet had gekocht. Of laten hun de wielkassen omrollen (hopelijk doen ze het netjes).
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Bericht door Highway »

Hm, was ik hierboven vergeten in te loggen.
popeye
General member
General member
Berichten: 181
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 16:02
CCNL lidnummer: 612
Type Corolla: 206 GTI
Locatie: vlaardingen

Bericht door popeye »

Anonymous schreef:
popeye schreef: ja ik ga morgen eens rondbellen/ kijken wie er hier aan durft en ook kan anders moeten de originele er maar weer tijdelijk onder. stomme is dat we er naar gekeken hebben, aangezien ik mijn twijfels had. wat werd er gezegt, nee meneer die gaan echt niet aanlopen. klootzakken zijn het.
Hm, ik zou de velgen dan terug brengen of ten minste mijn klacht er duidelijk neerleggen. Ze hebben jou de verkeerde informatie gegeven, wetend dat je anders de velgen hiet had gekocht. Of laten hun de wielkassen omrollen (hopelijk doen ze het netjes).
ik heb ze vandaag inderdaad gebeld en mijn klacht dus voorgelegt, waarop hun antwoord was dat ze de velgen niet terugnemen en dat ik er beter naar had moeten kijken. (wat ook wel waar is), maar toen ik dat bij de monteurs aankaarte werd er lacherig opgereageerd. toen ik echter over juridische stappen begon, werden ze opeens zeer vriendelijk en behulpzaam, nu gaan hun het omrollen vergoeden. maar ik moet nog zien of ik het wel daadwerkelijk terugkrijg.
de Corolla is weg en vervangen door 206GTI
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Bericht door Highway »

Hm - tjah helaas heb je zulke bedrijven erbij zitten die niet veel om de klant geven. Probeer in ieder geval de afspraak op papier te krijgen. Hopelijk mag je dan zelf uitkiezen waar je je wielkas mag laten rollen, alvorens ze het zelf gaan doen en er een puinhoop van maken.
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Bericht door Highway »

Vandaag dus bij MCC sport in Veghel geweest. Werd er netjes en erg vriendelijk geholpen. Beide achterwielkassen zijn nu gerold voor een leuk prijsje, en de binnekant zit in de tectyl.

Ik kan MCC sport in Veghel zeker aanraden voor het rollen!! Ze hebben er een speciaal ding voor, zetten ze op je remtrommel zeg maar, en dan buigen ze het randtje naar boven.
Wesley
Senior member
Senior member
Berichten: 319
Lid geworden op: do sep 16, 2004 10:47
CCNL lidnummer: 533
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E10 GTSi

Bericht door Wesley »

Ik ben dinsdag aan de beurt!
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Bericht door Highway »

Wesley schreef:Ik ben dinsdag aan de beurt!
Alles goed verlopen?
Plaats reactie