Uitval van dashboard bij gasgeven e12

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Jacco77
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo mar 26, 2023 12:38

Uitval van dashboard bij gasgeven e12

Bericht door Jacco77 »

Goedemorgen beste forum leden,

Al enige tijd heb ik iets raars in onze toyota corolla uit 2003, 1.6 automaat ZZE121(G). Het begon na 1 keer tanken, brandstoftank vol gegooid en na een 10 minuten rijden ging het lampje branden dat ik zou moeten tanken.... dit is raar dacht ik, maar later kwam de brandstof meter weer langzaam terug. Vervolgens heb ik dit iets beter in de gaten gehouden wanneer dit gebeurde. Nu gebeurt er iets vreemds tijdens het rijden. Zolang ik niet teveel gas geef is er niets aan de hand, wanneer je even iemand wil inhalen en dus meer gas geeft, vallen de toerenteller, snelheidsmeter temperatuur en niveau van brandstof helemaal terug naar nul en komen dan direct weer terug... soms lijkt het dan ook of de motor een btje inhoud, heel kort. Na langer onderzoek gebeurt it ook als in in z'n vrij gewoon meer gas geef.. dan gebeurt het zelfde. Het is dus net of dat wanneer je gas geeft het hele dashboard even reset, net al bij de eerste keer starten, dat alles even op nul valt om vervolgens na het starten alle actuele gegevens weer door te geven. Alles komt weer terug op normaal, echter de benzine meter geeft soms rare waardes, bijvoorbeeld tank leeg terwijl deze meer dan de helft vol zit. Verder blijven alle functies zoals verlichting etc gewoon werken. Heeft iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken? Kan het iets te maken hebben met de toerental sensor? Ik hoor graag jullie bevindingen. Alvast bedankt jacco
Plaats reactie