Remleidingen vervangen

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rolla1995
Junior member
Junior member
Berichten: 140
Lid geworden op: zo okt 15, 2017 08:11
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi16
Locatie: Leiden
Contacteer:

Remleidingen vervangen

Bericht door Rolla1995 »

Heeft iemand een idee wat het ongeveer gaat kosten in een garage, om alle remleidingen van mijn 4afe, 1.6 te vervangen?
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Remleidingen vervangen

Bericht door Blof-fan »

Alle is een breed begrip. Alle flexibele leidingen bij de wielen? Of bedoel je echt alle remleidingen van voor naar achter en van links naar rechts?

Is er een reden dat je alles vervangen wilt hebben?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Remleidingen vervangen

Bericht door Peet »

Dat kan je beter door iemand laten doen die buiten de garage om werkt ,
Wand ze draaien je een poot uit ,
Bij mijn zoon zijn e 11 ook gehad ,het gaat meestal om het achterste gedeelte wat om hoog gebogen is ,daar kunnen wat putjes in zitte. ,gewoon dat gedeelte late vervangen .klein tussen stukje
En laten aan wijsen wat er dan slecht is ,wand ze liegen dat ze sterven .
Gr peet
KDL
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma okt 07, 2019 12:24
Type Corolla: ZZE111

Re: Remleidingen vervangen

Bericht door KDL »

Helaas moet ik Peet gelijk geven,

als je zelf een beetje handig bent is het ook te doen, zonder buig-gereedschap is het wel lastig, maar dat kun je ook goedkoop opsporen op internet.

het hoeft ook niet ocd netjes zoals de toyotafabriek (mag wel), als het maar zijn doel bereikt, bij de wielen komt dus, niet in de weg ligt van andere dingen en af en toe vastgeklikt in houders, lees je er wel even over in het gaat om de veiligheid

Advies
- koper of cunifer gebruiken, staal geeft snel weer ellende en roest.
- netjes felsen, geen marketing spul kopen wat werkt zonder fels etc, kan de remdruk niet aan.
- alles vervangen kan, maar als het niet nodig is gewoon verroest gedeelte vervangen +20cm zekerheid erbij nemen

Bijvoorbeeld HBM verkoopt buiger en felsapparaat voor een ok prijsje (30? uit mn hoofd), voel je vrij om overal en nergens te googlen.

Wat vraagt de garage? Wat de gek ervoor vraagt. Ik zou denken maximaal 2 uur werk x uurtarief van de garage.
Plaats reactie