Motormanagement storing 2ZZGE

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
RobinH
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za okt 06, 2018 16:00

Motormanagement storing 2ZZGE

Bericht door RobinH »

Beste forumleden,

Ik ben nieuw hier op dit forum. Omdat ik sinds kort in het bezit ben van een mooie Corolla T-sport met 192 pk. Helaas heb ik een probleempje.
Het zit namelijk zo:

Ik had laatst een motormanagement lampje met TRC off en VSC op mn dashboard. Uitgelezen en daar kwam P0141 uit (lambdasensor bank 1 sensor 2). Na onderzoek bleek de verwarmingsdraad van inderdaad sensor 2 onderbroken te zijn. Dus deze vervangen. Na het wissen van de codes en een paar dagen gereden te hebben ging de hele boel weer opnieuw branden. Dus weer uitlezen en toen kwam er een P0410 (secundaire luchtinjectie systeem) na wat onderzoek bleek toen dat m’n secundaire luchtpomp het niet deed. Dus deze pomp van de sloop besteld en deze erop gezet. Getest en deze werkte zoals het hoort. Nu na een week storing vrij te hebben gereden beginnen we weer opnieuw. Weer die 3 lampjes. Dus weer uitgelezen en kwam er weer een p0411 uit (secundaire luchtinjectiesysteem foutieve stroom gedetecteerd)
Helaas wordt ik er een beetje moedeloos van. Maar we geven niet op!!
Ik weet dat de pomp van de sloop uit een celica komt met dezelfde motor. Kan dit kwaad? Wat kan het zijn? Heb ik iets fout gedaan?
Ik hoop dat jullie raad weten.

Groet,
Robin
heuveltje
Junior member
Junior member
Berichten: 113
Lid geworden op: ma jul 09, 2012 20:40
Type Corolla: E12
Type Corolla: TS + TSC

Re: Motormanagement storing 2ZZGE

Bericht door heuveltje »

Ik heb dezelfde storing ook al enkele keren gehad. Vorige week uit laten lezen en nu even wachten tot hij weer een keer storing aangeeft. En dan misschien maar een dag laten onderzoeken. Mijn dealer weet ook niet wat het precies inhoud.
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: Motormanagement storing 2ZZGE

Bericht door onnaj »

Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
RobinH
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za okt 06, 2018 16:00

Re: Motormanagement storing 2ZZGE

Bericht door RobinH »

heuveltje schreef: do okt 25, 2018 17:37 Ik heb dezelfde storing ook al enkele keren gehad. Vorige week uit laten lezen en nu even wachten tot hij weer een keer storing aangeeft. En dan misschien maar een dag laten onderzoeken. Mijn dealer weet ook niet wat het precies inhoud.
Hoi heuveltje.

Ik denk dat bij jou de code terug gaat komen. Ik had de code ook gewist maar na een week storingvrij gereden te hebben kwam hij weer terug
RobinH
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za okt 06, 2018 16:00

Re: Motormanagement storing 2ZZGE

Bericht door RobinH »

onnaj schreef: vr okt 26, 2018 08:33 Misschien heb je hier wat aan?

https://www.toyotaownersclub.com/forums ... any-ideas/
Bedankt onnaj voor je reactie. En bedankt voor de info. Heb ik zeker wat aan! Ik ben alleen opzoek naar die regelkleppen. Weet jij waar deze zitten en hoeveel kleppen er daarvan zijn?
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: Motormanagement storing 2ZZGE

Bericht door onnaj »

Eerlijk gezegd heb ik zo geen idee. Als ik er aan denk wil ik morgen wel eens op toyodiy kijken of ik ze op die manier terug kan vinden.

Anders ff googlen op Engelstalige sites?
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
heuveltje
Junior member
Junior member
Berichten: 113
Lid geworden op: ma jul 09, 2012 20:40
Type Corolla: E12
Type Corolla: TS + TSC

Re: Motormanagement storing 2ZZGE

Bericht door heuveltje »

Het rare is dat ik het eerst had tijdens het wachten, vaak bij een brug. Maar na het uitzetten van de auto en opnieuw starten was alles weg en dat meerdere keren. Enkele maanden geleden uitlaten lezen, wissen en kreeg het een tijdje geleden weer. Nu wachten tot het weer terug komt en dan even uit laten zoeken. Het zal zeker terug komen maar hoelang het gaat duren is de vraag.
RobinH
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za okt 06, 2018 16:00

Re: Motormanagement storing 2ZZGE

Bericht door RobinH »

onnaj schreef: zo nov 04, 2018 22:10 Eerlijk gezegd heb ik zo geen idee. Als ik er aan denk wil ik morgen wel eens op toyodiy kijken of ik ze op die manier terug kan vinden.

Anders ff googlen op Engelstalige sites?
Hoi onnaj. Toyodiy ken ik niet. Zal hier zelf ook even op rond kijken. Ben inmiddels wel een beetje duidelijker over hoe het systeem loopt. De slang vanaf de pomp die over de radiateur loopt naar de zijkant van het motorblok naar een of ander moduletje/kastje. Die de slang over laat lopen in een buis. Die vervolgens naar de uitlaat gaat. Kan niet echt thuis brengen wat dit kastje doet. Ook achterop de pomp loopt een klein stuk slang naar ook een zwart kastje. Ik zou bijna zelf denken dat dit iets van regel modulen zijn. Ik hoor graag van je als je iets weet wat dit precies inhoud/doet!
RobinH
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za okt 06, 2018 16:00

Re: Motormanagement storing 2ZZGE

Bericht door RobinH »

heuveltje schreef: ma nov 05, 2018 19:05 Het rare is dat ik het eerst had tijdens het wachten, vaak bij een brug. Maar na het uitzetten van de auto en opnieuw starten was alles weg en dat meerdere keren. Enkele maanden geleden uitlaten lezen, wissen en kreeg het een tijdje geleden weer. Nu wachten tot het weer terug komt en dan even uit laten zoeken. Het zal zeker terug komen maar hoelang het gaat duren is de vraag.
Vreemd.. als ik mijn auto uitzet en weer start blijft mn lampje branden. Ik moet de code echt wissen. Ik vind het een lastige storing. Als je het mij vraagt :D
Plaats reactie