Klapperend geluid

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Timeh
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr jun 10, 2011 10:16
Type Corolla: E12
Type Corolla: Starlet P9
Locatie: Alkmaar

Klapperend geluid

Bericht door Timeh »

Beste forumleden,
Met mijn e11 1.6 uit 1999 (207.000km) heb ik sinds een paar maanden op hoge snelheid, vanaf 120 km/h, een ‘klapperend’ geluid. Het lijkt van rechtsachter te komen in de 5e versnelling. Bij afremmen verdwijnt het geluid. Maar soms komt het met afremmen weer opzetten (voornamelijk bij gaslos/remmen vanaf 100 tot 70km/h). Ik heb ondertussen de wiellagers gecontroleerd (geen speling), banden gewisseld (cuppen), trommelremmen schoongemaakt en afgesteld, koppeling is nog prima en versnellingsbak schakelt nog zoals een Toyota hoort te schakelen. Ook zitten alle ophangingsonderdelen (schokbrekers, veren etc) nog goed vast. Ik heb wel voor die tijd een imitatie uitlaat gemonteerd (middendemper tot en met einddemper). Simpele oplossing is natuurlijk niet harder te gaan dan 120km/h. Kan dit versnellingsbak zijn?
Toyota corolla station '06
Toyota aygo x-cite ‘15
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Klapperend geluid

Bericht door Linea Sol »

zou eerst eens naar de uitlaat kijken of die nergens tegen aankomt bij je ophanging wat ik wel vermoed
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Timeh
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr jun 10, 2011 10:16
Type Corolla: E12
Type Corolla: Starlet P9
Locatie: Alkmaar

Re: Klapperend geluid

Bericht door Timeh »

Dank voor de tip! Nogmaals mijn uitlaat nagelopen, en verdomd, de uitlaat zit ‘koud’ al bijna tegen het sleepoog aan. Met warme uitlaat zit deze er net (niet) tegenaan. Waarschijnlijk dus doordat het een imitatie onderdeel is.
Toyota corolla station '06
Toyota aygo x-cite ‘15
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Klapperend geluid

Bericht door Linea Sol »

dat bedoel ik suc6 ermee ;)
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Purple-G6
General member
General member
Berichten: 153
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 22:16
Type Corolla: E11
Locatie: Arnhem

Re: Klapperend geluid

Bericht door Purple-G6 »

Bekend probleem :lol: Heb dit alleen als ik in Oostenrijk de bergen in gaan wanneer de uitlaat bloedheet word.
Plaats reactie