

Na wat zoek werk een complete motor + versnellingsbak met alle aanbouwdeel er bij uit 2013 gekocht 57.000km gelopen.
afgelopen vrijdag al een begin gemaakt voor de uitbouw van de oude motor.
Zaterdag weer verder gegaan met de uitbouw.
alles los gehaald en motor verwijderd met bak. Van de nieuwe motor de kabelboom verwijderd omdat we van de oude motor de kabelboom over zouden zetten ivm verschil in de ECU stekkers.
Daarna de 2 motors naast elkaar gezet en de kabelboom van de oude op de nieuwe motor gezet.
Gelijk ff de bougies vernieuwd en injector rail vervangen omdat op de oude types iets grotere injectoren zitten aircopomp overgezet en nieuwe multieriem er op.
Toen de nieuwe motor er in gehangen en aandrijfassen ( die we er ook bij hadden gekregen ) geplaatst en de versnellingsbak gevuld met nieuwe bakolie ( Kroon SP 1081 versnellingsbakolie 2 x 1l ) 1,7 l olie gaat er in.
Daarna de gehele kabelboom weer helemaal aangesloten in de motorruimte. Oude motorolie eraf, oliefilter en luchtfilter vernieuwd.
Afgevuld met 3,2 liter verse Kroon Asyntho 5W30 olie. Koelvloeistof er in.
Carrosserie afgewerkt en koppeling afgesteld en accu terug geplaatst.
Daarna de aygo gestart wat een paar seconden langer duurde dan normaal omdat de benzine nog moest komen in de injectorrail.
Motor starten, geen storingslampje wat branden

vanmorgen na een nacht stil staan koelvloeistof bij gevuld in het expansievat.
Nogmaals de koppeling gesteld na een stukje rijden.