Sloten e11 vervangen, startonderbreker.

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
stefanW
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do feb 23, 2017 08:57

Sloten e11 vervangen, startonderbreker.

Bericht door stefanW »

Beste forumleden,

Ben al aan het rondzoeken geweest op het forum maar kn het zo 1,2,3 niet vinden. De sloten van mijn vriendin haar auto (e11 1.6 16v uit 1997) werken niet goed meer, ze kan alleen via de bijrijderkant de auto open krijgen oo dit moment. Bedoeling is om een setje sloten van een sloop auto te halen en deze over te zetten. Om alles weer via 1sleutel te laten werken wil ik het contactslot ook vervangen. Exhter zit er een startonderbreker op de auto.

Hoe werkt deze startonderbreker? Ik zie namelijk verschillende dingen op internet langs komen. Zoals ik begrijp zit er in de sleutel een transponder welke een signaal uitzend, deze wordt door een rong in het contactslot “gelezen”. Tussen het slot en de ecu van de auto zit dan nog een startonderbreking module volgens mij. Als ik nu een ander slot+sleutel+module koop kan ik dan de nieuwe sleutel gebruiken om te starten of moet ik dan ook de ecu van deze auto hebben?

Hopend weet iemand hier het antwoord op.

Mvg
Stefan
E11 liftback 1.6 16V 1999 en E11 hatchback 1.6 16V 1997
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Sloten e11 vervangen, startonderbreker.

Bericht door Bart-E11 »

Ik had ook een slecht slot bij de bestuurders deur je kan beter een nieuwe er in zetten uit mijn ervaring en de rest laten voor wat het is
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Sloten e11 vervangen, startonderbreker.

Bericht door Peet »

je kan beter nieuwe deuren plaatsen dan sloten vervangen ,het is mij niet gelukt om een slot te vervangen
wat een ramp is dat
sterkte

peet
Plaats reactie