OEM verdelerkap en rotor

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rolla1995
Junior member
Junior member
Berichten: 140
Lid geworden op: zo okt 15, 2017 08:11
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi16
Locatie: Leiden
Contacteer:

OEM verdelerkap en rotor

Bericht door Rolla1995 »

Voor mijn E10 kost bij de dealer een verdeelkap en rotor 115 euro incl, aftermarket heb ik ze voor 30 euro. De dealer zegt dat ze niet te vergelijken zijn. Wat denken jullie?
Tombo
Newbie
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 20:18

Re: OEM verdelerkap en rotor

Bericht door Tombo »

Ik zie (op autodoc.nl) verdelerkappen staan voor 16 euro (4AFE motor). Voor 16 euro durf ik best een gokje te wagen :)
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: OEM verdelerkap en rotor

Bericht door Blof-fan »

Een rotor en verdelerkap is een slijtagedeel. Maar het is ook niet bepaald rocket science.
Ik durf best te geloven dat een kap en rotor van de dealer een hoogwaardiger product is met misschien contactpunten van betere materialen die minder snel slijten of inbranden ofzo. Aan de andere kant heb ik ook al eens originele Denso onderdelen elders gekocht voor een veel lagere prijs als bij de dealer... :roll:

Ik heb beide wel eens open geslepen en ben wel verschillen tegen gekomen tussen een originele verdelerkap en een aftermarket kapje. Maar niet iets wat zo'n prijs verschil verklaart.

Persoonlijk vind ik 115,- een buitensporige prijs voor zo'n simpel onderdeel. Ik zou gewoon een aftermarket kap kopen van een gerenommeerd merk en dan kun je weer jaren vooruit voor een veel geringere prijs. ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: OEM verdelerkap en rotor

Bericht door Martijn »

Een kabelset met verdeelkap en rotor compleet was aantal jaren geleden al ruim 200 euro.
Kwaliteit is wel goed, vervangen heb ik in bijna 20 jaar E10 rijden nog nooit hoeven doen.
Als je een origineel set zoekt dan heb ik eventueel nog wel wat liggen.

Autodoc (of autoonderdelen24) heeft een leuke website. Heel goedkoop allemaal maar ze hebben een vreemde verkoopmethode.
Vaak sturen ze een ´vervangend product´ van het eigen huismerk naar je toe want het merk wat je bestelde is niet in voorraad.
Levertijden zijn vaak ruim een week en communicatie is belabberd. Ik koop er iig niet meer..
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: OEM verdelerkap en rotor

Bericht door Blof-fan »

Ik haal m'n onderdelen juist vaak bij Bogeijn.nl en daar heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee.

Je kan daar ook op Toyota onderdeel nummers zoeken zodat je zeker weet dat je het juiste onderdeel hebt. Ze hebben alle gerenommeerde merken in huis met goede beschrijvingen en er staat altijd netjes bij of het op voorraad is en wat de levertijd is.
Voor de Avensis al heel wat onderdelen daar vandaan gehaald ;)

Tot dusver klopte dat ook altijd netjes en mocht er iets zijn dat wordt dat netjes gecommuniceerd ;)

Bovendien hebben ze een laagste prijs garantie. Als je hetzelfde onderdeel ergens anders goedkoper vind, dan krijg je het verschil +10% van ze terug. Tot op heden heb ik m'n onderdelen dus ook nergens anders goedkoper kunnen vinden :P


Pffff...ik kan geloof ik wel als PR medewerker voor ze aan de slag als ik het zo eens terug lees :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
hulk
Senior member
Senior member
Berichten: 262
Lid geworden op: di nov 07, 2006 19:59
Type Corolla: AE92
Type Corolla: E12 d4d
Locatie: Markelo

Re: OEM verdelerkap en rotor

Bericht door hulk »

Martijn schreef: za dec 30, 2017 08:42 Een kabelset met verdeelkap en rotor compleet was aantal jaren geleden al ruim 200 euro.
Kwaliteit is wel goed, vervangen heb ik in bijna 20 jaar E10 rijden nog nooit hoeven doen.
Als je een origineel set zoekt dan heb ik eventueel nog wel wat liggen.

Autodoc (of autoonderdelen24) heeft een leuke website. Heel goedkoop allemaal maar ze hebben een vreemde verkoopmethode.
Vaak sturen ze een ´vervangend product´ van het eigen huismerk naar je toe want het merk wat je bestelde is niet in voorraad. De
Levertijden zijn vaak ruim een week en communicatie is belabberd. Ik koop er iig niet meer..
Ja die ervaring heb ik ook met auto doc ze stuurde wat anders op . Door omstandigheden thuis kan ik er ff niet mee ant werk. Baby te vroeg geboren. Alles gaat goed hoor. Maar 3 weken laten wil ik de boogie kabels monteren. passen ze niet ik mailtje gestuurd . Ja sorry kon alleen terug binnen 2 weken. Was dus een week te laat.
toyota corolla e12 2.0 d4ď ae92 gti
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: OEM verdelerkap en rotor

Bericht door Linea Sol »

In 1990 voor mijn E8 1.3 SXL ook eens een nieuwe verdelerkap en rotor gekocht.
Eerst bij de dealer geinformeerd iets van 120 gulden, toen letterlijk een deur verder totaalprijs 45 gulden toen gebruikte Toyota het merk NIPPON DENSO alleen zit het dan in een Toyota doosje :? 1 deur verder zat alles in een NIPPON DENSO doosje en je ziet het verschil ;)

anders het www is afstruinen voor Nippon Denso spullen voor de E10
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: OEM verdelerkap en rotor

Bericht door onnaj »

Der zit wel degelijk verschil in kwaliteit tussen diverse merken en veel ook. Maar eentje vd dealer heeft niet persé beter te zijn dan een goede imitatie.

Ik had er onlangs eentje besteld op dutchcarparts waar Denso bij stond, ik dacht dan heb ik mooi hetzelfde merk als wat Toyota gebruikt. Echter bleek dit een misverstand en kreeg ik volgens mij een Facet exemplaar. Als je die vergeleek met origineel was het verschil enorm. Hij woog veel minder, voelde veel fragieler aan en de contactpuntjes waren ook echt klein en fragiel vergeleken bij origineel.
Ik heb toen met bijbetaling een verdelerkap van nipparts besteld en die kwam wél overeen met origineel qua kwaliteit. Die facet zou ik zelf niet gebruiken.
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
Gebruikersavatar
Rolla1995
Junior member
Junior member
Berichten: 140
Lid geworden op: zo okt 15, 2017 08:11
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi16
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: OEM verdelerkap en rotor

Bericht door Rolla1995 »

Dank voor de tip
Gebruikersavatar
Rolla1995
Junior member
Junior member
Berichten: 140
Lid geworden op: zo okt 15, 2017 08:11
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi16
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: OEM verdelerkap en rotor

Bericht door Rolla1995 »

onnaj schreef: zo dec 31, 2017 11:12 Der zit wel degelijk verschil in kwaliteit tussen diverse merken en veel ook.
Zijn de contactpunten van de Nipparts van koper?
Of gewone aluminium stiftjes?
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: OEM verdelerkap en rotor

Bericht door Bart-E11 »

Heb voor mijn 20v ook ooit 110 euro betaald voor een verdeler kap :?
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: OEM verdelerkap en rotor

Bericht door onnaj »

Rolla1995 schreef: zo dec 31, 2017 11:35
onnaj schreef: zo dec 31, 2017 11:12 Der zit wel degelijk verschil in kwaliteit tussen diverse merken en veel ook.
Zijn de contactpunten van de Nipparts van koper?
Of gewone aluminium stiftjes?
Ik dacht alu maar zeker weten doe ik dit niet meer
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
Plaats reactie