Hoog en lagen toeren g6r

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Hoog en lagen toeren g6r

Bericht door Peet »

Heb bij warme motor, lagen toeren 600 en 800 toeren ,gaat heen en weer dus ,niet altijd is dit ,normaal blijf die netjes op 600 toeren
Doe je je licht aan of airco enz dan blijf die stabiel

Heb gas klep schoon gemaakt maar was niet vies ,keurig schoon verder
Uranium bogies ook keurig
Slangen na gekeken ook Oke
Schiet mij maar lek
Kunnen ze dit via de computer na meten in de garage mannen ..?

Van het wekend ff knallen met dat ding ,ff goed warm laten worden
Auto accu was ook zo wat leeg ,rij er zo wat helemaal niet meer mee


Peet
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Hoog en lagen toeren g6r

Bericht door Peet »

Auto heb om zijn vere voor ouders geroepen ,heb liggen janken ,huilen ,lachen enz enz
Kerozine is er in gegaan ,kleppe rijnigger ,injectie reiniger ,noem het maar op
Alles is weer is goed warm geweest
Alleen af en toe bij stationer schiet toch ff die toeren om hoog ,ik snap er geen kat van
Iemand enig idee waar ik naar mot kijken .

Peet
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Hoog en lagen toeren g6r

Bericht door Peet »

Heb toch weer alles na gelopen voor de gein
Die 3 slangen onder dat klepje ,zijn er twee voor het water ,(koelvloeistof)
Maar waar die derde nou voor is ?
Dan zat ik nog ff te kijken naar dat (ben ff de naam kwijt) dingetje wat ,normaal in je filterboks zit ( bij mij in me aan zuig buis van wegen open filter) met die elektro kabels er aan ,maar ik kan nergens een gaatje in die censor vinden ,zo dat die wat kan meten
Ik had hem er ff uit gehaald ,kijken of de toeren konstand zouden blijven
Maar maakte niks uit
Iemand hier andword op mijn twee vragen

Peet
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Hoog en lagen toeren g6r

Bericht door Blof-fan »

Is dat hunten (op en neer tussen de toeren) alleen bij een koude motor? Of ook als ie al wat warmer is?

Die aansluitingen zijn idd voor de koelvloeistof. Waar de 3e nu precies voor is moet ik je even schuldig blijven. Hebben ze ook niet allemaal, want in principe heb je er maar 2 nodig (in en uitgaand). Die 3e is waarschijnlijk ook gewoon koelvloeistof als hij op de ISC (Idle Speed Control) zit (dat ding waar het koelwater dus in gaat).
Als ik de motor zou zien en zou weten waar dat slangetje naartoe gaat dan zou ik er misschien nog iets zinnigs over kunnen zeggen. Maar zo vanachter de pc even niet :lol: :P

En die sensor die normaal gesproken in je airbox zit meet de luchttemperatuur. Er zit meer zuurstof in koude lucht dan in warme lucht, dus de temperatuur zou in principe uit kunnen maken voor de brandstofinspuiting.
Maar vaak komt dat niet zo heel nauw en merk je nagenoeg geen verschil als je die sensor los in je motorruimte laat hangen ;)

Maar wat betreft dat hunten. Je zou wellicht eens kunnen proberen om je ISC een beetje schoon te maken. Wellicht helpt het iets.
Martijn heeft hier in een donkergrijs verleden een mooie how-to voor gemaakt:

viewtopic.php?t=25783
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Hoog en lagen toeren g6r

Bericht door Peet »

Hallo patrieck
Het is alleen bij een warme motor dat heen en weer gaan van me toeren ,
Grote lucht klep was niet vies ,voor de zekerheid in gespote. En schoon gemaakt
Er zit wel een gaatje naar beneden toe ,die je stationer regelt
Heb er een puist kruip olie in gespoten
Maar het maakt geen moer uit
Ik heb al gezien op internet dat het klepje vast zit
Maar ik ga echt niet dat allemaal uit elkaar halen ,ik breek gelijk wat af dat weet ik zeker
Met al dat gepiel


Die sensor die dus meet voor kouwe lucht of warme lucht
Daar zit geen gaatje in of zo
Ik had er naar gekeken ,dag misschien licht het wel daar aan met dat hoge en laag stationeer
Dus niet

Ik ga er binne kort weer mee naar me werk met die wagen ,kijken of het zo blijf ,anders laat ik dat in de garage doen
Heel die zooi reinigen ,ik durf het niet aan

Gr peet
Plaats reactie