Motor slaat kort af tijdens rijden

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
PeterH
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo aug 09, 2017 17:30

Motor slaat kort af tijdens rijden

Bericht door PeterH »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik rij al meer dan 20 jaar Toyota en eigenlijk nooit problemen gehad.
Nu heb ik een corolla 5 deurs liftback van november 2001 (gekocht in 2007) en tot nu toe geen problemen.
Maar nu dus wel :(

Tijdens het rijden slaat de motor kort af en gaan de wijzers even heen en weer en als de motor dan weer loopt gaan de wijzer naar de juiste stand.
Ook gaat de dagteller naar de hoofdteller. Dit alles gebeurde afgelopen maandag 3 keer op een afstand van 10 Km.
Dit is een paar weken geleden ook 1 keer gebeurd.

Verder had ik gisteren dat als ik de rem normaal intrap de radio uitviel en het lampje van de abs zwak gingbranden.
Dit gebeurde meerdere keren. Als ik de rem zachtjes intrap gebeurde het niet.
Nadat de auto een 10 min. stil had gestaan met de motor uit heb ik geen gekke dingen meer gehad. Ook vandaag niks aan de hand.

Afgelopen maandag toen de motor 3 keer was afgeslagen ben ik naar mijn vaste garage (geen Toyota garage) geweest om hem uit te lezen.
Ze konden geen foutmelding vinden. De monteur zei dat hij me niet kon helpen omdat het van alles kon zijn. Het enige wat hem opviel was dat het relais van de inspuiting vrij warm was.

Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad of weet iemand wat het kan zijn.

Ohja... Het probleem is begonnen nadat ik in België heb getankt. Normaal tank ik altijd in Nerdeland.

Met vriendelijke Groet,

Peter Hendriks.
Dutchy
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: zo jan 08, 2017 22:58

Re: Motor slaat kort af tijdens rijden

Bericht door Dutchy »

Klinkt als een electrisch probleem. Lijkt op een hoofdvoeding (dikke plus of min kabel) probleem.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar je kan altijd even bij mij langs rijden. Nieuwveen ZH.
PeterH
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo aug 09, 2017 17:30

Re: Motor slaat kort af tijdens rijden

Bericht door PeterH »

Hoi Dutchy,

Heel aardig van je maar ik woon heel ver in het zuiden van het land :D

Een collega van me heeft het vermoede dat het een "aarde" probleem is. Het is in ieder geval een elektra probleem.
Met "dikke plus min kabel" bedoel je daarmee de kabel vanaf de accu of de hele kabelboom ?

Peter.
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Re: Motor slaat kort af tijdens rijden

Bericht door Highway »

Klinkt op een kabelbreuk of een losse contact.

Zitten je accupolen wel goed vast op je accu? Start de auto wel goed?

Verwacht niet dat het tanken in belgie (daar is alle 95 benzene trouwens E10 sinds begin dit jaar) ligt. Meer dat de wegen daar vaak slechter dan in NL zijn, dus meer trillingen in de auto waardoor iets los is gaan zitten.

Dat de tellers heen en weer gaan heb ik ook 1 keer gehad: toen was mijn accu kapot. Dat was echter wel erg duidelijk gezien de auto ook niet meer starte en de lampen zeer zwak gingen branden.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3052
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Geen
Locatie: Genapium
Contacteer:

Re: Motor slaat kort af tijdens rijden

Bericht door corollapowerrr »

Zit er een originele radio in? Anders ff kijken of deze goed is aangesloten. Ik neem aan dat de garage de kabels nagekeken heeft op vraatschade (marter, muizen)? Aarde is makkelijk te checken ff nieuwe kabel erbij leggen. Check ook ff je remlichten, wellicht dat de fittingen gecorrodeerd zijn.
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
Plaats reactie