Startknop

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
René e18
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: wo feb 01, 2017 21:49

Startknop

Bericht door René e18 »

Mijn Corolla e18 is uitgerust met de Smart entry & start nu heb ik al een keer of 4 dat de auto niet in één keer start hoor je gewoon klik net of de accu helemaal leeg is maar dat is niet zo duw je erna weer op de knop dan start hij ook gewoon omdat het ook niet altijd gebeurd geeft de auto ook geen foutcode bij de garage daar heeft hij 10 dagen gestaan en start natuurlijk gewoon niks te vinden heeft iemand een idee wat het kan zijn en ook al eens zoiets aan de hand gehad ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Startknop

Bericht door Blof-fan »

Klinkt als de startonderbreker die ingrijpt omdat hij je sleutel niet direct ziet. De auto gaat wel gewoon goed van het slot etc?

Is het ook overal? Of alleen bij jou voor de deur? Wellicht wordt het signaal op de een of andere manier verstoord?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: Startknop

Bericht door Robbie F »

hey hallo

Koppelingschakelaar afstellen, vermoedelijk trap je hem net niet ver genoeg in.

mvg robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
René e18
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: wo feb 01, 2017 21:49

Re: Startknop

Bericht door René e18 »

de auto heeft het ook al 2x gehad dat ik net gereden heb op een andere plaats het is een automaat dus staat altijd in de P stand en krijg op de display een sleutel te zien als ik de rem indruk en dan start ik normaal bij de eerste keer dacht ik ook zal wel niet goed hebben ingetrapt maar bij de 2x gelijk gekeken of hij niet in de D stand stond was het ook niet, aangezien ik niet veel rij en de auto nu net 2 jaar oud is met 13.000 km kan er niet iets van slijtage zijn moet iets elektronisch zijn lijkt mij deuren gaan goed open en dicht gaat via het handvat en met de sleutel heeft het niks te maken zijden ze bij de garage dacht ik ook in het begin batterij leeg of iets. Waar ik aan denk dat het een contact is in het rempedaal niet helemaal goed werkt maar de auto geeft totaal geen foutmelding als ik bij de garage kom.
Dutchy
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: zo jan 08, 2017 22:58

Re: Startknop

Bericht door Dutchy »

Klinkt misschien raar, maar lijkt toch op de startmotor die soms weigert.
Dutchy
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: zo jan 08, 2017 22:58

Re: Startknop

Bericht door Dutchy »

Klinkt misschien raar, maar lijkt toch op de startmotor die soms weigert. Ik zou als dealer zijnde dan ook daar mee beginnen.


Krijg je nog coulance?
Plaats reactie