Wie kan mij helpen?
Mijn corrola verso uit 2004 1.6 vvti loopt bijna 2000 toeren als hij koud is.hij valt wel terug in toeren maar dat duurt mijns inziens veel te lang.
Ik heb hem al 2 keer laten uitlezen maar de dealer zegt dat alles oke is.
Ik heb geen vertrouwen in de dealer meer.
Gr flupke
Stationair toerental bij koude motor te hoog
Moderator: Moderator
-
- Newbie
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma apr 03, 2017 14:25
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Stationair toerental bij koude motor te hoog
2000 toeren met koude start is niet iets om zorgen over te maken en warm rond de 750 is ook normaal
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- Newbie
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma apr 03, 2017 14:25
Re: Stationair toerental bij koude motor te hoog
Tweeduizend rpm is toch wel erg veel,hij blijft ook veel te lang hogere toeren maken.hij valt wel terug in toeren en na enige tijd loopt hij ook normaal stationair.
Kan het zijn dat er een sensor niet goed werkt( maar welke?)
Ik heb eens geprobeerd om wat warme lucht( met een fonh)in de luchtinlaat te blazen.
Naar mijn idee ging het toen wat beter.
Heeft nog iemand sugesties?
Mvr gr. Flupke
Kan het zijn dat er een sensor niet goed werkt( maar welke?)
Ik heb eens geprobeerd om wat warme lucht( met een fonh)in de luchtinlaat te blazen.
Naar mijn idee ging het toen wat beter.
Heeft nog iemand sugesties?
Mvr gr. Flupke
- White_GTSI
- Ambassador member
- Berichten: 2866
- Lid geworden op: zo jul 02, 2006 22:42
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: S Line
Re: Stationair toerental bij koude motor te hoog
Dat is gewoon zo gedaan om te zorgen dat er genoeg olie door het blok heengaat ,als je hem koud start is de olie dikker, dus moeilijker rond te pompen, tevens smeert de olie ook slechter als die koud is
De meeste slijtage aan je motor onstaat als je hem koud start
Hou kouder het buiten is, hoe hoger die stationair gaat draaien in het begin
Het is jou mening dat je hem tehoog vindt draaien, maar dat is niet zo Toyota weet echt wel maar ze mee bezig zijn
De meeste slijtage aan je motor onstaat als je hem koud start
Hou kouder het buiten is, hoe hoger die stationair gaat draaien in het begin
Het is jou mening dat je hem tehoog vindt draaien, maar dat is niet zo Toyota weet echt wel maar ze mee bezig zijn