Stationair toerental bij koude motor te hoog

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Flupke
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma apr 03, 2017 14:25

Stationair toerental bij koude motor te hoog

Bericht door Flupke »

Wie kan mij helpen?
Mijn corrola verso uit 2004 1.6 vvti loopt bijna 2000 toeren als hij koud is.hij valt wel terug in toeren maar dat duurt mijns inziens veel te lang.
Ik heb hem al 2 keer laten uitlezen maar de dealer zegt dat alles oke is.
Ik heb geen vertrouwen in de dealer meer.
Gr flupke
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Stationair toerental bij koude motor te hoog

Bericht door Bart-E11 »

2000 toeren met koude start is niet iets om zorgen over te maken en warm rond de 750 is ook normaal
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
Flupke
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma apr 03, 2017 14:25

Re: Stationair toerental bij koude motor te hoog

Bericht door Flupke »

Tweeduizend rpm is toch wel erg veel,hij blijft ook veel te lang hogere toeren maken.hij valt wel terug in toeren en na enige tijd loopt hij ook normaal stationair.
Kan het zijn dat er een sensor niet goed werkt( maar welke?)
Ik heb eens geprobeerd om wat warme lucht( met een fonh)in de luchtinlaat te blazen.
Naar mijn idee ging het toen wat beter.
Heeft nog iemand sugesties?
Mvr gr. Flupke
Gebruikersavatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2866
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 22:42
Type Corolla: E12
Type Corolla: S Line

Re: Stationair toerental bij koude motor te hoog

Bericht door White_GTSI »

Dat is gewoon zo gedaan om te zorgen dat er genoeg olie door het blok heengaat ,als je hem koud start is de olie dikker, dus moeilijker rond te pompen, tevens smeert de olie ook slechter als die koud is

De meeste slijtage aan je motor onstaat als je hem koud start

Hou kouder het buiten is, hoe hoger die stationair gaat draaien in het begin

Het is jou mening dat je hem tehoog vindt draaien, maar dat is niet zo Toyota weet echt wel maar ze mee bezig zijn
Plaats reactie