Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

JeroenE
President member
President member
Berichten: 1390
Lid geworden op: za nov 27, 2004 20:08
Type Corolla: E11
Type Corolla: V6
Locatie: Heijen

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door JeroenE »

ff een probeerseltje.Stock 4A-FE blokje van een Celica en we hadden nog een turbosetje op het schap liggen.
Eens kijken hoe (lang) dat loopt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
(1st street legal)> Corolla E11 V6
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Blof-fan »

Kan lang goed gaan hoor. Ken een paar gasten in Amerika en zelfs een in Finland die al jaren met een turbo (op redelijk lage druk, geloof dat ze niet boven de 7psi uit komen) op een stock 4A-FE rijden ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

hey

en als je nou een 4A-GEZ of Beams Red top/black top of een 3SGTE in je corolla E9 wil proppen wat zou dan passen en zou er dan voor de RDW geen problemen komen ?
moet je dan ook je remmen achter etc tromemels veranderen. Ofzo want zo'n auto moet dan ook opnieuwe herkeurt worden. En motorsteunen welke motoren zouden anders zijn ? ik denk dat een 4A-GEZ het grootste is wat je er zo in kan proppen maar zijn dat ook motoren die voorwiel aangedreven zijn etc want een E9 is voorwiel aangedreven en hoe zou dat uitkomen met een bak moet je er dan dezelfde bak houden etc want andere motor is ook andere bak en je steekassen etc is dat passent of moet je echt denken andere motor moet echt alles anders ?

gr gijs
4A-F tuning
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Blof-fan »

toyota AE92 schreef:hey

en als je nou een 4A-GEZ of Beams Red top/black top of een 3SGTE in je corolla E9 wil proppen wat zou dan passen en zou er dan voor de RDW geen problemen komen ?
moet je dan ook je remmen achter etc tromemels veranderen. Ofzo want zo'n auto moet dan ook opnieuwe herkeurt worden. En motorsteunen welke motoren zouden anders zijn ? ik denk dat een 4A-GEZ het grootste is wat je er zo in kan proppen maar zijn dat ook motoren die voorwiel aangedreven zijn etc want een E9 is voorwiel aangedreven en hoe zou dat uitkomen met een bak moet je er dan dezelfde bak houden etc want andere motor is ook andere bak en je steekassen etc is dat passent of moet je echt denken andere motor moet echt alles anders ?

gr gijs
Een 4A-GZE is een motor uit de 4A motoren familie. Dat wil zeggen dat de motorsteunen gewoon overeen komen en het blok dus fysiek gewoon in de auto past. Een sterkere bak is voor de GZE wel aan te bevelen, maa rook je huidige bak en assen zijn gewoon bruikbaar met een 4A-GZE.
Een 3S-G(T)E gaat niet zomaar 1 op 1 passen in de AE92, dan zul je toch aardig wat aanpassingen moeten doen. Alles is mogelijk natuurlijk, mar dna moet je wel wat meer verstand van zaken hebben enz ;)

Als je alles helemaal legaal en in orde wil hebben moet de auto inderdaad herkeurt worden bij de RDW, maar enkelen hier hebben dat al gedaan en dat ging redelijk probleemloos heb ik begrepen.
Als je je motor vervangt voor een veel krachtiger exemplaar is het natuurlijk altijd aan te bevelen om de rest van de auto ook geschikt te maken voor dat vermogen ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

Maar het is dus niet verplicht om je remmen te upgrade als je een zwaardere motor erin legt. Als de motor er netjes inligt en ziet er prima uit etc.
komt hij dus probleemloos door de RDW.
4A-F tuning
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9879
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
CCNL lidnummer: 736
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-sport
Locatie: Gelderland (NL)

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door CoupÉter »

Ik denk dat als een keurmeester een blok met dergelijke Pk's erin ziet liggen dat hij zich ook wel afvraagt waarom er geen andere remmen onder zitten. Dus zal hij hem denk ik alsnog afkeuren.
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

Anders wat is er te tune aan een 4A-F motor ? er is eigenlijk niks voor te krijgen dus alles moet eigenlijk op maat gamaakt worden alleen vraagje kunnen er ook sport carbeteurs los op ? Weber bijv , lijkt me wel beter dan die ene standaard carbeteur.

gr gijs
4A-F tuning
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3554
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92
Locatie: Purmerend

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door MzKzM »

Tja, zou kunnen, maar weet niet of daar al een spruitstuk voor is wat 1 op 1 past. Hoe dan ook, het zal niet goedkoop zijn. Misschien dat een ombouw naar een 4a-fe (of een 7a-fe) nog beter is dan? Dat zou zelfs op je huidige blok moeten kunnen denk ik.
Het ligt een beetje aan je budget, hoe handig je zelf bent en wat je precies wilt. Alles is mogelijk tegen een prijs uiteraard. Drijfstangen en zuigers kun je tegenwoordig custom voor een leuke prijs krijgen, dan zou je al een lagere compressie kunnen draaien voor een turbo, of juist een hogere voor N/A toepassingen. Nokkenassen is standaard niet echt een ruime keus (of helemaal geen zelfs) in maar ook die kun je laten maken uiteraard.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

ik ben er al uit heb iemand gecontacteerd die voor leuk bedrag een rvs uitlaat maakt dus vanaf het blok tot het einde dus spruitstuk tussenpijp en kat alles wordt dan rvs denk dat ik daar maar eerst gaan doen ivm mijn voorpijp en kat niet over naar huis te schrijven zijn.

gr gijs
4A-F tuning
jeety
Starting member
Starting member
Berichten: 69
Lid geworden op: wo dec 15, 2010 21:46
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door jeety »

Hoe zit het dan met de 7a motor? versnellingsbak, motorsteunen, andere dingen, aangezien er een boel met 4a motoren uit te wisselen zijn.
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Blof-fan »

jeety schreef:Hoe zit het dan met de 7a motor? versnellingsbak, motorsteunen, andere dingen, aangezien er een boel met 4a motoren uit te wisselen zijn.
In pricipe is er binnen de A-serie motoren van Toyota vanalles uit te wisselen omdat ze in de basis zo'n beetje hetzelfde zijn.
Een 7A-FE is in principe een 4A-FE motor met een andere krukas, drijfstangen en zuigers om zo tot een slagvolume te komen van 1800cc ;)
Verder zijn motorsteunen, versnellingsbak etc. gelijk ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

hey patrieck waarom staan er op deze topic niet de 4A-F motor de carbeteur versie ?
4A-F tuning
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Blof-fan »

Omdat de 4A-FE net iets meer voorkomt (gebruikt in onder meer de E9, de E10 én de E11) DE 4A-F is volgens mij alleen korte tijd geleverd in de E9.
Bovendien is het mechanische gedeelte nagenoeg gelijk. In grote lijnen is enkel de inlaat met carbs anders.
Vandaar dat ik de 4A-F niet in dit topic opgenomen heb ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Bart-E11 »

weet niet of we hier een ander sticky topic moeten hebben maar hier nog wat belangrijke info als je een ander blok in hangt in een auto die na 1997 op kenteken is gekomen

----------------------------------

Als er een wijziging aan de motor van uw auto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u de auto voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als de auto in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet de auto voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat de auto in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van de auto of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of de auto in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.
Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om de auto individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat er aanvullende testen moeten worden uitgevoerd. De kosten voor een dergelijke testen zijn aanzienlijk.

Afhandeling
In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of de auto aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt
Kosten:

De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Voorbeeld kosten testen:
De kosten voor een geluidstest bedragen € 386,00.
De kosten voor een Weggedragtest € 275,00

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
-----------------------------------

nu weet ik niet of deze bedragen kloppen
wellicht kunnen meer mensen hier iets op aanvullen
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

maar weet iemand toevallig een bedrijf die opmaat inlaatspruitstukken maakt voor carbeteur motor. Wil webers monteren maar moet dan wel verloop tussen mijn blok en carbeteurs zitten denk ik en orgineel/tune is er niks voor een 4A-F te krijgen dus alles zal wel gemaakt moeten worden.

mvg gijs
4A-F tuning
The Doctor
President member
President member
Berichten: 1744
Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE20
Locatie: Goirle

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door The Doctor »

ik denk dat het makkelijkste is om een spruitstuk te pakken voor een 4a-ge (die zijn er) en dan kijken of je een pasplaat kunt maken naar je eigen kop.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."

HET KE20 projecttopic
JeroensCorolla
Full member
Full member
Berichten: 387
Lid geworden op: ma aug 16, 2004 19:57
CCNL lidnummer: 591
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE101FXLi
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door JeroensCorolla »

toyota AE92 schreef:maar weet iemand toevallig een bedrijf die opmaat inlaatspruitstukken maakt voor carbeteur motor. Wil webers monteren maar moet dan wel verloop tussen mijn blok en carbeteurs zitten denk ik en orgineel/tune is er niks voor een 4A-F te krijgen dus alles zal wel gemaakt moeten worden.

mvg gijs
Ik heb in een ver verleden contact gehad met een bedrijf in Zuid-Afrika. Onder het mom van bestaat niet, bestaat niet, wordt daar alles gemaakt wat de rest van de wereld niet wil produceren. Zij konden mij helaas niet verder helpen, maar jou misschien wel: http://www.manifolds.co.za/index.php?op ... 2&Itemid=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Is het artikelnummer M010 niet wat jij zoekt?
Succes!
Auto + spuiter = gebed zonder einde (voorlopige prognose zomer 2012)
Daily: OV
Season: Suzuki GSX 600F (2002)
Under construction: AE101 4A-FE (1992)
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

:shock: MO10 heb ik zeker nodig dat is het gene wat ik zoek heeft iemand meer ervaring met zulke aankopen in het buitenland ik heb zoiets nog nooit gedaan dusja.
4A-F tuning
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

tis gelukt ik heb een pasbaar spruitstuk voor een 4A-f waar webers op kunnen toevallig bood iemand het aan die mijn intresse zag op het forum nu even kijken wanneer ik tijd heb en bouw ik de boel erop met webers.
4A-F tuning
Ruudje
President member
President member
Berichten: 1415
Lid geworden op: di mei 31, 2011 22:41
CCNL lidnummer: 824
Type Corolla: E11
Type Corolla: G6R
Locatie: Helmond

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Ruudje »

ik heb vandaag RDW aan de telefoon gehad en die vertelde mij als ik een blacktop in mijn corolla wilde hebben moeten ze het framenummer van de auto hebben waar het blok uit komt

en de kosten zijn dan tussen de 50 a 80 euro en mijn corolla E11 G6R uit jan 1999

dus vind ik leuk :D
Groetjes Ruud

Mijn topic
junkiesietze schreef:pwn je broer en koop een echte g6-r
project 2 is200 1jzvvti
burial
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 967
Lid geworden op: za mar 28, 2009 18:51
CCNL lidnummer: 771
Type Corolla: Lexus
Locatie: nieuwvliet

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door burial »

Vreemd framenummer hebben ze bij mij nooit gevraagt.
En geloof bij Kees ook niet....
Xenon nodig?
Stuur me een pm!


http://www.groundspeed.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Blof-fan »

Volgens mij weet zelfs niemand bij de RDW nu precies hoe het zit.
Heb intussen al zoveel verschillende verhalen gehoord... :?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Peet »

Het klopt wel wat Ruud zegt ,alleen als je er niet achter kan komen is het ook niet zo punt
Maar inderdaad het is een zooitje bij die rdw

Peet
Ruudje
President member
President member
Berichten: 1415
Lid geworden op: di mei 31, 2011 22:41
CCNL lidnummer: 824
Type Corolla: E11
Type Corolla: G6R
Locatie: Helmond

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Ruudje »

ik had ze dinsdag aan de telefoon gehad omdat ik het wou weten wat het mij allemaal zou gaan kosten voor een blacktop in de auto te laten lepelen ;)
en dit is wat ze mij vertelde en we lieten iemand anders ook bellen naar RDW en hetzelfde maar ik zal dan gewoon zorgen dat ik het allemaal goed geregeld heb dan komt het bij hun ook over dat ik het allemaal goed geregeld heb en ook zorgvuldig ingebouwd is en ook dus de administratie ;)
Groetjes Ruud

Mijn topic
junkiesietze schreef:pwn je broer en koop een echte g6-r
project 2 is200 1jzvvti
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Kees »

burial schreef:Vreemd framenummer hebben ze bij mij nooit gevraagt.
En geloof bij Kees ook niet....
Nope....
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Bart-E11 »

misschien is het dan toch net iets anders van 1-1-1998 t/m 30-6-1999
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
burial
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 967
Lid geworden op: za mar 28, 2009 18:51
CCNL lidnummer: 771
Type Corolla: Lexus
Locatie: nieuwvliet

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door burial »

Geen idee, ma geloof dat ze bij het rdw elke keer wat anders zeggen...
Xenon nodig?
Stuur me een pm!


http://www.groundspeed.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

Ben er tevens achter gekomen dat een 4A-FE en 4A-F spruitstuk inlaat en uitlaat niet hetzelfde zijn , wou uitlaatspruitstuk van 4A-FE monteren en ging nie lukke past van geen kant.
4A-F tuning
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Blof-fan »

Ligt eraan welke generatie spruitstuk je hebt? 1e generatie 4A-FE (Die dus in bijvoorbeeld de E9 ligt) zou wel moeten passen.
Het spruitstuk van een 2e generatie (E10 enz) past wel op de kop, maar inderdaad niet op de downpipe ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

Ahh zo maar ik denk niet dat er voor de eerst type 4A-FE een rvs spruitstuk op de markt is.

mvg gijs
4A-F tuning
Plaats reactie