Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Moderator: Moderator
-
- Senior member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: ma okt 31, 2011 10:12
- CCNL lidnummer: 856
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: GTSi
- Locatie: Haarlem
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Om dit zeer interessante topic nog even nieuw leven in te blazen.
Op dit moment heb ik een E10 met 4A-FE met 260.000 km gelopen uit 96. Het blok loopt als een gek, vooral als ik Shell V-power tank, is gewoon echt snel en voelt sterk aan. Ik heb een eigen gemaakte CAI en een Simons midden en einddemper. Het maakt een beste roffel.
Nu wil ik de volgende aanpassingen doen en wilde even jullie mening daarover vragen.
-- Katvervanger monteren: naar horen zeggen scheelt dit nogal pk 's en zal het geluid er harder van worden. Nu boeien mij de pk s niet zo meer extra geluid is altijd welkom.
Zeggen jullie doen of niet? Wellicht is het juist minder goed voor het blok als je minder tegendruk krijgt....
-Spagetti uitlaatspruitstuk monteren
De voordelen weten de meeste mensen wel, volgens mij krijg je hier ook een extra pk wist van en lopen de uitlaatgassen mooi weg.
Ander blok monteren.
Ik twijfel al een tijd om een ander blok bij Groundspeed te laten monteren. Mijn 4A-FE heeft nu best veel km s gelopen, maar voelt nog zo goed als nieuw.
165 pk is echter wel een stuk meer dan de standaard 115 pk van de 4A-FE. Alleen je bent er wel 2000 of meer Euros voor kwijt. Best veel geld voor 40 pk er bij.
Als ik het dan goed wil doen kan ik beter een 3S-GTE met ongeveer 200 pk er in laten zetten. Dit zal dan wel rond de 3000 euro gaan kosten maar dan heb je wel 2 keer zo veel pk.
De katvervanger en het spruitstuk zijn wel redelijk te betalen dus dat kan ik zowiezo wel doen.
Hebben jullie advies voor mij (dus wel doen / niet doen / positieve ervaring / negatieve ervaring)
Ik hoor het wel
Gr Darran
Op dit moment heb ik een E10 met 4A-FE met 260.000 km gelopen uit 96. Het blok loopt als een gek, vooral als ik Shell V-power tank, is gewoon echt snel en voelt sterk aan. Ik heb een eigen gemaakte CAI en een Simons midden en einddemper. Het maakt een beste roffel.
Nu wil ik de volgende aanpassingen doen en wilde even jullie mening daarover vragen.
-- Katvervanger monteren: naar horen zeggen scheelt dit nogal pk 's en zal het geluid er harder van worden. Nu boeien mij de pk s niet zo meer extra geluid is altijd welkom.
Zeggen jullie doen of niet? Wellicht is het juist minder goed voor het blok als je minder tegendruk krijgt....
-Spagetti uitlaatspruitstuk monteren
De voordelen weten de meeste mensen wel, volgens mij krijg je hier ook een extra pk wist van en lopen de uitlaatgassen mooi weg.
Ander blok monteren.
Ik twijfel al een tijd om een ander blok bij Groundspeed te laten monteren. Mijn 4A-FE heeft nu best veel km s gelopen, maar voelt nog zo goed als nieuw.
165 pk is echter wel een stuk meer dan de standaard 115 pk van de 4A-FE. Alleen je bent er wel 2000 of meer Euros voor kwijt. Best veel geld voor 40 pk er bij.
Als ik het dan goed wil doen kan ik beter een 3S-GTE met ongeveer 200 pk er in laten zetten. Dit zal dan wel rond de 3000 euro gaan kosten maar dan heb je wel 2 keer zo veel pk.
De katvervanger en het spruitstuk zijn wel redelijk te betalen dus dat kan ik zowiezo wel doen.
Hebben jullie advies voor mij (dus wel doen / niet doen / positieve ervaring / negatieve ervaring)
Ik hoor het wel
Gr Darran
Corolla E10
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
2000 euro heb je een kale motor met alleen onderhoud kan ik je vertellen
reken maar 3000 euro minimaal met uitlaat bak en remmen en vergeet de ombouw van je kabelboom niet
En een beams er in mikken doe dat bedrag x2
Goude regel als je alles goed wilt doen is het 100 euro per pk die je er in propt
reken maar 3000 euro minimaal met uitlaat bak en remmen en vergeet de ombouw van je kabelboom niet
En een beams er in mikken doe dat bedrag x2
Goude regel als je alles goed wilt doen is het 100 euro per pk die je er in propt
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
het komt er in het kort op neer:
- Hoeveel pk wil je
- Waar ga je het voor gebruiken
- Wat is je budget
- Wat kan je er zelf aan doen
- Kan ik hem blijven rijden als hij flink wat pk's maakt
Als je dit voor jezelf op een rijtje zet is het makkelijker om een advies te geven
- Hoeveel pk wil je
- Waar ga je het voor gebruiken
- Wat is je budget
- Wat kan je er zelf aan doen
- Kan ik hem blijven rijden als hij flink wat pk's maakt
Als je dit voor jezelf op een rijtje zet is het makkelijker om een advies te geven
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
- Senior member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: ma okt 31, 2011 10:12
- CCNL lidnummer: 856
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: GTSi
- Locatie: Haarlem
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
- Hoeveel pk wil je
Ik vind de 165 pk van een blacktop een prima vermogen, vooral bij een E10 van 1040 KG. Volgens mij is het niet verstandig meer dan dit in een E10 te plaatsen.
- Waar ga je het voor gebruiken
Openbare weg, in Nederland kan je niet meer hard rijden zonder je rijbewijs kwijt te zijn, maar in de stad en op niet-snelwegen kan je leuk mensen gek maken met je oude bak die iedereen er uittrekt (behalve echt snelle scoobi s en civic uiteraard)
- Wat is je budget
3000 euro is wel erg veel ja.
- Wat kan je er zelf aan doen
Zo goed als niets, dus alles laten doen
- Kan ik hem blijven rijden als hij flink wat pk's maakt
VIa Groundspeed het gevoel gekregen dat de E10 in Japans voor grotere vermogens is gemaakt dan ze in Europa hebben. Het vervangen van de versnellingsbak is niet eens verplicht (volgens de verkoper)
Het inbouwen van een blacktop is natuurlijk '' zakelijk '' gezien de meest onhandige koop die je kan doen. Je Corolla wordt er niet veel meer door waard en het ksot je wel veel geld. Aan de andere kant heb je dan wel een unieke auto die je zo goed als nergens ziet met dit blok. Ik vind dat veel meer bij me passen dan een standaard Impreza.
Ik ga er wel rustig over nadenken en maar wat geld achter de hand houden :p
Ik vind de 165 pk van een blacktop een prima vermogen, vooral bij een E10 van 1040 KG. Volgens mij is het niet verstandig meer dan dit in een E10 te plaatsen.
- Waar ga je het voor gebruiken
Openbare weg, in Nederland kan je niet meer hard rijden zonder je rijbewijs kwijt te zijn, maar in de stad en op niet-snelwegen kan je leuk mensen gek maken met je oude bak die iedereen er uittrekt (behalve echt snelle scoobi s en civic uiteraard)
- Wat is je budget
3000 euro is wel erg veel ja.
- Wat kan je er zelf aan doen
Zo goed als niets, dus alles laten doen
- Kan ik hem blijven rijden als hij flink wat pk's maakt
VIa Groundspeed het gevoel gekregen dat de E10 in Japans voor grotere vermogens is gemaakt dan ze in Europa hebben. Het vervangen van de versnellingsbak is niet eens verplicht (volgens de verkoper)
Het inbouwen van een blacktop is natuurlijk '' zakelijk '' gezien de meest onhandige koop die je kan doen. Je Corolla wordt er niet veel meer door waard en het ksot je wel veel geld. Aan de andere kant heb je dan wel een unieke auto die je zo goed als nergens ziet met dit blok. Ik vind dat veel meer bij me passen dan een standaard Impreza.
Ik ga er wel rustig over nadenken en maar wat geld achter de hand houden :p
Corolla E10
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Dan op basis van jou behoeften en kunnen zou ik als ik echt wat meer vermogen zou willen en er eigenlijk niets zelf aan kan even door sparen en een blacktop erin laten monteren.
Een 4AFTE bouwen is leuk als je zelf veel kan en zelf kan maken, hij wordt er ook "onbetrouwbaar" van en er zal overhoopt wel eens iets kapot gaan...
Lekker voor blacktopje sparen, erin laten bouwen, en goed onderhouden. Dan heb je een hele leuke E10 waar je menig auto een raar gezicht laat trekken
Een 4AFTE bouwen is leuk als je zelf veel kan en zelf kan maken, hij wordt er ook "onbetrouwbaar" van en er zal overhoopt wel eens iets kapot gaan...
Lekker voor blacktopje sparen, erin laten bouwen, en goed onderhouden. Dan heb je een hele leuke E10 waar je menig auto een raar gezicht laat trekken
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
- CCNL Member
- Berichten: 777
- Lid geworden op: di jun 18, 2013 17:48
- CCNL lidnummer: 857
- Locatie: 010
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
dus ook met een lowboot turbo en stock internals word ie onbetrouwbaar? voor de meeste wagens werkt dat goed.
En hoe zit het met de 4age 16v? Wat in een AE86/MR2 AW11 leg. ZIjn daar onderdelen 1 op 1 te zetten op een 4afe? Denk aan cilinderkop, nokkenassen, inlaatspruitstuk. Kan dat? Zo ja. Hoort de 4age ecu er dan ook bij?
En hoe zit het met de 4age 16v? Wat in een AE86/MR2 AW11 leg. ZIjn daar onderdelen 1 op 1 te zetten op een 4afe? Denk aan cilinderkop, nokkenassen, inlaatspruitstuk. Kan dat? Zo ja. Hoort de 4age ecu er dan ook bij?
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
-
- CCNL Crew
- Berichten: 3835
- Lid geworden op: vr dec 26, 2008 21:14
- CCNL lidnummer: 784
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: G6
- Locatie: Almeloo
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Als je kijkt wat je kwijt bent voor een turbo setup voor de 4afe dan haal je die gedachten vrij snel uit je hoofd, want zoals heel vaak hier al benoemd ben je er niet met alleen een slakkenhuis / ander uitlaatspruitstuk.PatrickE11 schreef:dus ook met een lowboot turbo en stock internals word ie onbetrouwbaar? voor de meeste wagens werkt dat goed.
En hoe zit het met de 4age 16v? Wat in een AE86/MR2 AW11 leg. ZIjn daar onderdelen 1 op 1 te zetten op een 4afe? Denk aan cilinderkop, nokkenassen, inlaatspruitstuk. Kan dat? Zo ja. Hoort de 4age ecu er dan ook bij?
4AGE 16V, Waarom zal je onderdelen over willen zetten op je 4afe? dan doel je denk ik op de 4AGE gen 3 met 128pk als je dat wil kun je denk ik beter de hele motor wisselen want zo heel duur zijn die 16V's niet.
Maar om in te spelen of het kan. Ik denk wel dat het 'kan' want ik weet dat bijvoorbeeld het onderblok van een 7AFE wordt gebruikt in combinatie met een 4AGE 20V kop om zo een 7AGE 20V te maken (1,8l 20V twincam) dat is opzich wel super gaaf. Maar snap niet goed waarom je dat met een 4afe zal willen omdat de cilinderinhoud het zelfde is lijkt het mij handiger / goedkoper om gewoon het complete blok te wisselen.
Groet,
Martijn
E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
Martijn
E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
-
- CCNL Member
- Berichten: 777
- Lid geworden op: di jun 18, 2013 17:48
- CCNL lidnummer: 857
- Locatie: 010
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Van turbos weet ik best genoeg. En opzich vind ik de prijzen meevallen van complete turbokits inclusief mapsensor erbij. Het is nog altijd goedkoper dan een blacktop motor los. En het allemaal erin bouwen en afstellen is t probleem niet. Ik ben er van overtuigd als je een turbokit op een 4afe zet met een goeie mapsensor hoef je geen standalone ecu te gebruiken zolang jemaar low boost blijft. Je hoeft geen berg pks te hebben maar je rijd wel hoop autos schijt ermee.
Ik heb ook geinformeerd voor wiseco zuigers. Vind t ook wel meevallen 100 per zuiger met alles erop en eraan.
Ja bij een Honda werkt het perfect als je een D serie motor hebt en je zet er B serie onderdelen op. Dus dan zal een 4age kop/nokkenassen ook wel enig effect moeten hebben op een 4afe toch?
Ik heb ook geinformeerd voor wiseco zuigers. Vind t ook wel meevallen 100 per zuiger met alles erop en eraan.
Ja bij een Honda werkt het perfect als je een D serie motor hebt en je zet er B serie onderdelen op. Dus dan zal een 4age kop/nokkenassen ook wel enig effect moeten hebben op een 4afe toch?
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
-
- CCNL Crew
- Berichten: 3835
- Lid geworden op: vr dec 26, 2008 21:14
- CCNL lidnummer: 784
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: G6
- Locatie: Almeloo
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Als ik deze kit ff als voorbeeld kap:
http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-4A-FE-4A ... 0e&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
US $1,099.99 aanschaf (€ 808,04) dollarkoers d.d. 9-7-2014
US $ 798,98 verzend kosten (€ 586,92) dollarkoers d.d. 9-7-2014
Samen 1400 euro. voor 1200 euro heb je een blacktop dus niet echt veel prijs verschil als je het mij vraagt.
En wat je overal hoort / ziet (want er zijn best wel wat gave 4afte's te vinden) moet je er een andere ECU voor gebruiken. dus tel er dan nog maar minstens 1000 euro bij...
En meestal zit je dan met zon turbo kit op 150pk. en dat is zeker leuk! en het geluid van een turbo is ook erg leuk. alleen je bent uiteindelijk als je het mij vraagt veel meer kwijt dan bijvoorbeeld een blacktop / silvertop. Maar het is wel een stuk unieker.
http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-4A-FE-4A ... 0e&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
US $1,099.99 aanschaf (€ 808,04) dollarkoers d.d. 9-7-2014
US $ 798,98 verzend kosten (€ 586,92) dollarkoers d.d. 9-7-2014
Samen 1400 euro. voor 1200 euro heb je een blacktop dus niet echt veel prijs verschil als je het mij vraagt.
En wat je overal hoort / ziet (want er zijn best wel wat gave 4afte's te vinden) moet je er een andere ECU voor gebruiken. dus tel er dan nog maar minstens 1000 euro bij...
En meestal zit je dan met zon turbo kit op 150pk. en dat is zeker leuk! en het geluid van een turbo is ook erg leuk. alleen je bent uiteindelijk als je het mij vraagt veel meer kwijt dan bijvoorbeeld een blacktop / silvertop. Maar het is wel een stuk unieker.
Groet,
Martijn
E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
Martijn
E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
-
- CCNL Crew
- Berichten: 3835
- Lid geworden op: vr dec 26, 2008 21:14
- CCNL lidnummer: 784
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: G6
- Locatie: Almeloo
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Voorbeeldje! (WEL STOER!)
http://www.86garage.com/forums/viewtopic.php?t=1266" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.86garage.com/forums/viewtopic.php?t=1266" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Martijn
E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
Martijn
E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
wat mensen die een budget 4AFTE willen maken vaak doen, is de krusas en de drijftstangen met zuigers van de 4AGZE overzetten.... dit schijnt te passen maarja als je daaraan gaat beginnen kan je net zo goed een 4AGZE erin monteren en daar een turbo opzetten.
Er zijn 4AFTE's bekend die op stock internalls en een T25 turbo (CA18det turbo) en een extern management zo rond de 180 wpk's uitkomen en dit is tegen het randje getuned....
Als de conditie's optimaal zijn blijft dit heel, maar als je het flink af laat zien zal er hoe dan ook iets kapot gaan met de tijd....
Je kan de latere versie 4AGE onderdelen op je 4AFE shortblok zetten zonder problemen (schijnen zelfs FE's te zijn die onderdelen bevatten van de latere smalport GE's)
Nadeel aan de 4AFE is dat de kop maar goed is tot 250pk dan gaat het een restrictie worden.
Als je veel zelf kan dan denk ik dat je met alles bij elkaar 1000/1200 euro klaar bent voor een stock turbo build
Er zijn 4AFTE's bekend die op stock internalls en een T25 turbo (CA18det turbo) en een extern management zo rond de 180 wpk's uitkomen en dit is tegen het randje getuned....
Als de conditie's optimaal zijn blijft dit heel, maar als je het flink af laat zien zal er hoe dan ook iets kapot gaan met de tijd....
Je kan de latere versie 4AGE onderdelen op je 4AFE shortblok zetten zonder problemen (schijnen zelfs FE's te zijn die onderdelen bevatten van de latere smalport GE's)
Nadeel aan de 4AFE is dat de kop maar goed is tot 250pk dan gaat het een restrictie worden.
Als je veel zelf kan dan denk ik dat je met alles bij elkaar 1000/1200 euro klaar bent voor een stock turbo build
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
- President member
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Beste Patrick,PatrickE11 schreef:Van turbos weet ik best genoeg. En opzich vind ik de prijzen meevallen van complete turbokits inclusief mapsensor erbij. Het is nog altijd goedkoper dan een blacktop motor los. En het allemaal erin bouwen en afstellen is t probleem niet. Ik ben er van overtuigd als je een turbokit op een 4afe zet met een goeie mapsensor hoef je geen standalone ecu te gebruiken zolang jemaar low boost blijft. Je hoeft geen berg pks te hebben maar je rijd wel hoop autos schijt ermee.
Ik heb ook geinformeerd voor wiseco zuigers. Vind t ook wel meevallen 100 per zuiger met alles erop en eraan.
Ja bij een Honda werkt het perfect als je een D serie motor hebt en je zet er B serie onderdelen op. Dus dan zal een 4age kop/nokkenassen ook wel enig effect moeten hebben op een 4afe toch?
Wat weerhoudt jou om dit dan ook te doen?
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
-
- Full member
- Berichten: 356
- Lid geworden op: ma nov 07, 2011 21:11
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Raalte
- Contacteer:
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Wat je nog vergeet is dat vooral bij zulke grote pakketten de staat graag ook nog een aandenken wil hebben, of wel BTW en invoerrechten.martijnE11 schreef:Als ik deze kit ff als voorbeeld kap:
http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-4A-FE-4A ... 0e&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
US $1,099.99 aanschaf (€ 808,04) dollarkoers d.d. 9-7-2014
US $ 798,98 verzend kosten (€ 586,92) dollarkoers d.d. 9-7-2014
Samen 1400 euro. voor 1200 euro heb je een blacktop dus niet echt veel prijs verschil als je het mij vraagt.
En wat je overal hoort / ziet (want er zijn best wel wat gave 4afte's te vinden) moet je er een andere ECU voor gebruiken. dus tel er dan nog maar minstens 1000 euro bij...
Voor spul uit de VS is het met een slag om de arm (koerswisselingen etc) vaak zo dat je moet rekenen op Dollar is Euro. hoef je niets bij te betalen... dan heb je een bonus
Een low boost turbo op een 4A-FE zou dan ook alleen interessant zijn als je uniek wil zijn, want voor de pk/euro zijn er interessantere opties lijkt me.
Of je moet heel handig zijn en alles zelf fabriceren.
Het probleem met turbo's is vaak dat het heel makkelijk is om er meer uit te halen... boost omhoog en nog een paar pk er extra uit. en op een stock blok betekent dit vroeg of laat dat die wel eht loodje legt.
-
- CCNL Member
- Berichten: 777
- Lid geworden op: di jun 18, 2013 17:48
- CCNL lidnummer: 857
- Locatie: 010
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
dit doen of doorsparen voor iets veel dikkers. dan zeg ik achteraf lekker doorsparen.Witte Reus schreef:Beste Patrick,PatrickE11 schreef:Van turbos weet ik best genoeg. En opzich vind ik de prijzen meevallen van complete turbokits inclusief mapsensor erbij. Het is nog altijd goedkoper dan een blacktop motor los. En het allemaal erin bouwen en afstellen is t probleem niet. Ik ben er van overtuigd als je een turbokit op een 4afe zet met een goeie mapsensor hoef je geen standalone ecu te gebruiken zolang jemaar low boost blijft. Je hoeft geen berg pks te hebben maar je rijd wel hoop autos schijt ermee.
Ik heb ook geinformeerd voor wiseco zuigers. Vind t ook wel meevallen 100 per zuiger met alles erop en eraan.
Ja bij een Honda werkt het perfect als je een D serie motor hebt en je zet er B serie onderdelen op. Dus dan zal een 4age kop/nokkenassen ook wel enig effect moeten hebben op een 4afe toch?
Wat weerhoudt jou om dit dan ook te doen?
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Gaat niet helemaal op. Ten eerste, de 4A-GE bigpoort heeft geen knocksensor, iets wat je bij turbo wel wilt hebben. Ten tweede, de ECU kijkt voornamelijk naar de MAP sensor. die van een N/A motor kan helamaal niet overweg met een positieve druk dus deze MAP sensor kan de ECU geen deugdelijke informatie doorgeven waardoor de ECU niet precies "weet" wat er speelt in de motor.PatrickE11 schreef:Ik ben er van overtuigd als je een turbokit op een 4afe zet met een goeie mapsensor hoef je geen standalone ecu te gebruiken zolang jemaar low boost blijft.
D'r zijn nog wel een paar puntjes maar dit zijn voor zover ik het kan zien toch wel de 2 voornaamste om de stock ECU vaarwel te zeggen als je een turbo op de 4A-FE gaat monteren. (tuurlijk, met een hoop electronica is alles mogelijk maar d'r zijn betere/nettere/goedkopere/betrouwbaardere oplossingen)
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
je zult minimaal een Emanage blue of iets in die richting moeten gebruiken met een 3 bar map sensor ofzo die druk kan lezen, de emanage fopt de OEM ecu zodat die denk dat er geen overdruk is...
Het is zeker mogelijk en het zal minder kosten dan een swap, maar zoals al gezegd is, er zijn nettere en efficiëntere builds te verzinnen
Dat neemt niet weg dat het wel mooi zou zijn als iemand het eens zou proberen om alle mythes gelijk uit de wereld te helpen
Het is zeker mogelijk en het zal minder kosten dan een swap, maar zoals al gezegd is, er zijn nettere en efficiëntere builds te verzinnen
Dat neemt niet weg dat het wel mooi zou zijn als iemand het eens zou proberen om alle mythes gelijk uit de wereld te helpen
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
- Freak
- Berichten: 8636
- Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
- CCNL lidnummer: 621
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E 10
- Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
- Contacteer:
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Wes schreef:je zult minimaal een Emanage blue of iets in die richting moeten gebruiken met een 3 bar map sensor ofzo die druk kan lezen, de emanage fopt de OEM ecu zodat die denk dat er geen overdruk is...
Het is zeker mogelijk en het zal minder kosten dan een swap, maar zoals al gezegd is, er zijn nettere en efficiëntere builds te verzinnen
Dat neemt niet weg dat het wel mooi zou zijn als iemand het eens zou proberen om alle mythes gelijk uit de wereld te helpen
Er is een"oud" lid al een paar jaar bezig en die auto rijdt ook al staat hij nu een tijd stil i.v.m. zijn werk elders.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
wie is dat "oud" lid dan wel niet?
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
- Freak
- Berichten: 8636
- Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
- CCNL lidnummer: 621
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E 10
- Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
- Contacteer:
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Hij heeft twee jaar geleden al eens in een hint foto's geplaatst maar wil er geen ruchtbaarheid aan geven. Vanmorgen nog zijn Facebook gecheckt waar wat foto's opstaan. Kan het wel via PB doen als je wilt
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
is güt
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
- Full member
- Berichten: 387
- Lid geworden op: ma aug 16, 2004 19:57
- CCNL lidnummer: 591
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: AE101FXLi
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Bedoel je die foto's van Robje, Joseppe? Of van die AE92 met webers? Wat er erg dik uit ziet trouwens!Joseppe schreef:Hij heeft twee jaar geleden al eens in een hint foto's geplaatst maar wil er geen ruchtbaarheid aan geven. Vanmorgen nog zijn Facebook gecheckt waar wat foto's opstaan. Kan het wel via PB doen als je wilt
Auto + spuiter = gebed zonder einde (voorlopige prognose zomer 2012)
Daily: OV
Season: Suzuki GSX 600F (2002)
Under construction: AE101 4A-FE (1992)
Daily: OV
Season: Suzuki GSX 600F (2002)
Under construction: AE101 4A-FE (1992)
-
- Senior member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: ma okt 31, 2011 10:12
- CCNL lidnummer: 856
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: GTSi
- Locatie: Haarlem
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
iemand nog dingen ontdekt om dit blok iets te kietelen.
ik heb een jerrycan ontdekt achter de lichter voor bumper onder het zijscherm. daar ga ik een buis maken voor het luchtfilter.
groetjes
ik heb een jerrycan ontdekt achter de lichter voor bumper onder het zijscherm. daar ga ik een buis maken voor het luchtfilter.
groetjes
Corolla E10
-
- Freak
- Berichten: 8636
- Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
- CCNL lidnummer: 621
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E 10
- Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
- Contacteer:
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
De resonantie box bedoel je.....heeft zo zijn voordelen....
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Senior member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: ma okt 31, 2011 10:12
- CCNL lidnummer: 856
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: GTSi
- Locatie: Haarlem
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Het is volgens mij een soort geluidsdemper onder het standaard luchtkanaal. Maar wat het precies doet ga ik morgen uitzoeken. Of wellicht weet iemand het hier?
ow ik zie het al viewtopic.php?f=4&t=26659" onclick="window.open(this.href);return false;
ow ik zie het al viewtopic.php?f=4&t=26659" onclick="window.open(this.href);return false;
Corolla E10
-
- CCNL Member
- Berichten: 777
- Lid geworden op: di jun 18, 2013 17:48
- CCNL lidnummer: 857
- Locatie: 010
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Heb ik nu ook met deze setup:
aluminium intakebuis + samco stukken
sportinlegfilter + snorkel eronder verwijderd
die jerrycan wat eronder zit laat ik lekker zitten.
aluminium intakebuis + samco stukken
sportinlegfilter + snorkel eronder verwijderd
die jerrycan wat eronder zit laat ik lekker zitten.
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
-
- Senior member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: ma okt 31, 2011 10:12
- CCNL lidnummer: 856
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: GTSi
- Locatie: Haarlem
-
- CCNL Member
- Berichten: 777
- Lid geworden op: di jun 18, 2013 17:48
- CCNL lidnummer: 857
- Locatie: 010
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
t werkt in de hogere toeren goed
ligt aan t weer eigenlijk als t goed koud klinkt t veel harder.
t brult mooier dan een powerfilter vind ik zelf.
ligt aan t weer eigenlijk als t goed koud klinkt t veel harder.
t brult mooier dan een powerfilter vind ik zelf.
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
euh nee ik heb al veel setups met inlaat gereden betreft 4afe
qua geluid een 62,5 mm buis van 45 graden alu met openlucht filter formaatje te groot voor een 1,6 dan schreeuwt hij goed
maar wat het beste is gewoon origineel of inderdaad je luchtfilter in de "jerrycan'' positie
bij de turbo gaat dat niet meer omdat mijn waterpomp van de intercooler daar zit
qua geluid een 62,5 mm buis van 45 graden alu met openlucht filter formaatje te groot voor een 1,6 dan schreeuwt hij goed
maar wat het beste is gewoon origineel of inderdaad je luchtfilter in de "jerrycan'' positie
bij de turbo gaat dat niet meer omdat mijn waterpomp van de intercooler daar zit
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- General member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: vr dec 15, 2006 21:18
- Type Corolla: AE92
Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla
Ik heb voor de liefhebbers nog een losse IBT te koop,
van een blacktop.
reinier
van een blacktop.
reinier
8200rpm!