Het hippe 4AGE topic

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Gebruikersavatar
Japanese Performance
Full member
Full member
Berichten: 430
Lid geworden op: do jan 01, 2009 19:29
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE82
Auto: ae82gt16v
Locatie: Emmen

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Japanese Performance » zo aug 01, 2010 18:14

Projects: ae82gt ae86gt lancer evo4 rs carina ta60 4age 16v


http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7177
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Blof-fan » zo aug 01, 2010 18:55

Oeh, dat zijn inderdaad hele mooie klepjes! :o
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3546
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Auto: AE92
Locatie: Purmerend

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door MzKzM » wo sep 29, 2010 22:04

Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...

Gebruikersavatar
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3546
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Auto: AE92
Locatie: Purmerend

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door MzKzM » wo okt 20, 2010 09:29

en nog een paar:

Motortje staat overigens te koop in Japan voor een kleine €20.000,- :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...

Gebruikersavatar
Japanese Performance
Full member
Full member
Berichten: 430
Lid geworden op: do jan 01, 2009 19:29
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE82
Auto: ae82gt16v
Locatie: Emmen

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Japanese Performance » wo okt 20, 2010 16:41

ik wil die :shock: icm met een close ratio versnellingsbak
Projects: ae82gt ae86gt lancer evo4 rs carina ta60 4age 16v


http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7177
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Blof-fan » wo okt 20, 2010 16:46

Oeh, erg mooi!

Maar voor 20.000,- kun je toch ook een heleboel andere leuke dingen doen! :shock:
Zie ik het nou trouwens goed dat ze een 3-ribs blok gebruikt hebben?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3546
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Auto: AE92
Locatie: Purmerend

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door MzKzM » wo okt 20, 2010 21:35

goed gespot! Met de kleine krukas heb je minder lageroppervlakte en dus minder wrijving.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7177
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Blof-fan » wo okt 20, 2010 21:44

Hmmm...met de toerentallen die die dingen draaien zou ik denk ik toch liever een 7-ribs gebruiken denk ik. Zeker nu ik gezien heb hoe dik die cilinderwanden zijn van de 4A blokken :shock:
Dan maar wat meer wrijving :roll:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3546
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Auto: AE92
Locatie: Purmerend

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door MzKzM » wo okt 20, 2010 22:47

Ook bij de 7-ribs F/A blokken wordt de 20mm zuigerpen vervangen door een 19mm om die reden ;) uiteraard heb je dan ook andere zuigers nodig...
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...

Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9474
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Auto: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Bart-E11 » ma dec 06, 2010 01:39

250 PK uit een blacktop en zonder turbo :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=gCKWq9DQ ... re=related

hier het zelfde blok met 200 pk

http://www.youtube.com/watch?v=69OFUXpV ... re=related
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 277K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5

Gebruikersavatar
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10292
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Auto: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Co'tje » ma dec 06, 2010 08:24

oe lekker hoor.

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!

Gebruikersavatar
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4206
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Auto: corollag6r

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Peet » wo dec 08, 2010 21:31

Wat betekend in godsnaam 3 ribs of 7 ribs blokken ?
Ik ken wel spare ribs ;)
gr Peet

Gebruikersavatar
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3546
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Auto: AE92
Locatie: Purmerend

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door MzKzM » wo dec 08, 2010 23:13

Dit gaat over het aantal verstevigingen in de 4age blokken.
De eerste types die voornamelijk in de ae82 en ae86 geleverd werden zijn de zogenaamde 3 ribs blokken met de kleine krukas. Later heeft Toyota het blok nog sterker gemaakt door er extra verdikkingen in te maken (opstaande stukken te zien vanaf de buitenkant van het blok, zogenaamde ribben) en is ook de krukas in lagertap toegenomen.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...

Gebruikersavatar
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4206
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Auto: corollag6r

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Peet » do dec 09, 2010 19:10

Word elke dag wijzer hier.
Zeer gaaf ,bedankt ;)

gr Peet

Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9474
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Auto: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Bart-E11 » ma dec 13, 2010 23:55

Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 277K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5

Gebruikersavatar
Japanese Performance
Full member
Full member
Berichten: 430
Lid geworden op: do jan 01, 2009 19:29
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE82
Auto: ae82gt16v
Locatie: Emmen

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Japanese Performance » vr dec 17, 2010 14:01

Bart-E11 schreef:250 PK uit een blacktop en zonder turbo :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=gCKWq9DQ ... re=related

hier het zelfde blok met 200 pk

http://www.youtube.com/watch?v=69OFUXpV ... re=related

dat zijn 20 klepper motoren.
Ik ben nu ook met een 4a-ge bezig, een snelle n/a 9000rpm motor.
Zodra er meer updates zijn maak ik wel even betere foto's.
Afbeelding
Projects: ae82gt ae86gt lancer evo4 rs carina ta60 4age 16v


http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10292
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Auto: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Co'tje » vr dec 17, 2010 21:53

Japanese Performance schreef: dat zijn 20 klepper motoren.
Ik ben nu ook met een 4a-ge bezig, een snelle n/a 9000rpm motor.
Zodra er meer updates zijn maak ik wel even betere foto's.
Afbeelding

heb je wat meer info over het blok, zie ik nou oa een blacktop spruitstuk op dat ding zitten.

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!

Gebruikersavatar
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3546
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Auto: AE92
Locatie: Purmerend

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door MzKzM » zo dec 26, 2010 14:21

Nog wat smulplaatjes...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7177
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Blof-fan » zo dec 26, 2010 15:34

F*cking hell! :shock:

Wat een monster! Een F/A mét redelijk big-ass turbo...dat uitlaatspruitstuk alleen al! Da's een waar kunstwerkje. Die diameter van die pijp man...
Erg benieuwd wat zo'n blokje nou oplevert. Denk dat je toch redelijk dicht tegen de 300pk aan zal schurken :o
Wat een geluid zal daar uitkomen...het blok zelf dat al 11.000 toeren uitgilt en dan nog eens een dikke turbo fluit eroverheen...man, krijg al kippenvel bij het idee! :roll:
En een gastank als plenum van de intake, erg creatief :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4206
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Auto: corollag6r

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Peet » zo dec 26, 2010 18:56

Ziet er zeker zeer gaaf uit ,maar waarom zitten er 2 stukies pijp (met membraan of zo iets) voor de turbo ,die weer op je uit laat vallen ,na de turbo?
En nog ff een vraag ,stel voor je rijd plank gas .
En in eens stop je met gas geven (om af te remmen of zo iets) ,maar die turbo blijf nog wel ff door draaien neem ik aan ,waar laat die dan de inlaat lucht ?
Die kan dan nergens heen ,ga je dan geen veelste hoge druk op bouwen ?

gr Peet

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7177
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Blof-fan » zo dec 26, 2010 20:42

Beantwoord je eigenlijk al bijna je eigen vraag :lol:

De turbo blijft inderdaad nog even spoolen als je je gas los laat en blijft dus druk opbouwen. Daarvoor zitten die zogenaamde 'Blow-off valves' daar. Boven een bepaalde druk gaan die open en laten de overbodige lucht ontsnappen ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4206
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Auto: corollag6r

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Peet » zo dec 26, 2010 22:42

Bedankt voor je uitleg .
Maar ik heb nog een paar vragen .
Een paar foto,s terug word gepraat over een blacktop spruitstuk op die ( Gele)motor ,waarom zit er bij mij zo,n zelfde op ,ik heb maar een standaard motortje ?.
En nog iets wat ik niet begrijp ,waarom zit er op die snelle motoren geen distrubutie ketting in plaats van een snaar ?
Zo,n snaar zal altijd iets uit rekken als je plank gas geeft ,dan klopt op dat moment je afstelling van je kleppen niet meer ,of zie ik dat verkeerd ,of is het all in the game

gr Peet met al zijn vragen ;)

Gebruikersavatar
The Doctor
President member
President member
Berichten: 1736
Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
CCNL lidnummer: 0
Auto: KE20
Locatie: Goirle

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door The Doctor » zo dec 26, 2010 23:11

Blof-fan schreef:Beantwoord je eigenlijk al bijna je eigen vraag :lol:

De turbo blijft inderdaad nog even spoolen als je je gas los laat en blijft dus druk opbouwen. Daarvoor zitten die zogenaamde 'Blow-off valves' daar. Boven een bepaalde druk gaan die open en laten de overbodige lucht ontsnappen ;)
das volgens mij geen bov (die gaat naar de inlaat, niet naar de uitlaat), maar een externe wastegate! :P
Als de druk te hoog oploopt, laat die wat gassen langs de turbo afgaan, waardoor de druk constant blijft/afneemt.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."

HET KE20 projecttopic

Gebruikersavatar
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3546
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Auto: AE92
Locatie: Purmerend

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door MzKzM » zo dec 26, 2010 23:18

Doordat het een getande snaar (riem) betreft kan deze eigenlijk niet doorslippen. Als hiervoor een multiriem of iets dergelijks gebruikt zou zijn, dan heb je helemaal gelijk en zou deze bij doorslippen de kleptiming in de war gooien. Met een getande riem hoef je minder spanning op de poullies te zetten wat voor minder wrijving zorgt en bovendien kan deze riem dus niet doorslippen.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7177
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Blof-fan » ma dec 27, 2010 17:12

The Doctor schreef:
Blof-fan schreef:Beantwoord je eigenlijk al bijna je eigen vraag :lol:

De turbo blijft inderdaad nog even spoolen als je je gas los laat en blijft dus druk opbouwen. Daarvoor zitten die zogenaamde 'Blow-off valves' daar. Boven een bepaalde druk gaan die open en laten de overbodige lucht ontsnappen ;)
das volgens mij geen bov (die gaat naar de inlaat, niet naar de uitlaat), maar een externe wastegate! :P
Als de druk te hoog oploopt, laat die wat gassen langs de turbo afgaan, waardoor de druk constant blijft/afneemt.
Je hebt inderdaad gelijk Thomas, ik heb niet goed gekeken ;)
De kleppen bypassen de turbo inderdaad als de druk te hoog oploopt en voert dan het teveel aan druk/uitlaatgassen direct af via de uitlaat.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7177
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Blof-fan » ma dec 27, 2010 17:22

Peet schreef:Bedankt voor je uitleg .
Maar ik heb nog een paar vragen .
Een paar foto,s terug word gepraat over een blacktop spruitstuk op die ( Gele)motor ,waarom zit er bij mij zo,n zelfde op ,ik heb maar een standaard motortje ?.
En nog iets wat ik niet begrijp ,waarom zit er op die snelle motoren geen distrubutie ketting in plaats van een snaar ?
Zo,n snaar zal altijd iets uit rekken als je plank gas geeft ,dan klopt op dat moment je afstelling van je kleppen niet meer ,of zie ik dat verkeerd ,of is het all in the game

gr Peet met al zijn vragen ;)
Omdat een Blacktop spruitstuk anders is als van een 'normale' 16V 4A-GE, die nog gewoon een ouderwets gietijzeren spruitstuk heeft ;)
Op de 2e en 3e generatie 4A-FE werd ook een ander, vergelijkbaar spruitstuk gebruikt inderdaad, ondanks dat je een standaard motor hebt klopt dat dus gewoon.

En zoals Peter al zei, de distributieriem is een getande riem, dus hij kan (Als alles klopt) niet verlopen en je klepafstelling blijft dus gelijk.
Bovendien heb je dan nog de riemspanner om eventuele rek op te kunnen vangen ;) Het is dus inderdaad all in the game :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4206
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Auto: corollag6r

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Peet » ma dec 27, 2010 19:45

Okee dan ,van die tandriem begrijp ik helemaal ,zou het een v snaar zijn dan ben je mooi de lul
Dan word het een koffie molen hahaha :shock:
Dus als ik het goed begrijp rekt zo,n distributie snaar niet uit ,en anders word het weer op gevangen door een spanrol .
Bedankt ;)

gr Peet

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7177
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Blof-fan » wo dec 29, 2010 22:14

Peet schreef:Okee dan ,van die tandriem begrijp ik helemaal ,zou het een v snaar zijn dan ben je mooi de lul
Dan word het een koffie molen hahaha :shock:
Dus als ik het goed begrijp rekt zo,n distributie snaar niet uit ,en anders word het weer op gevangen door een spanrol .
Bedankt ;)

gr Peet
Dat heb je inderdaad goed begrepen ;)

Enne...wat betreft die koffiemolen: Nope!
Dat is het mooie van de Toyota 4A-serie motoren, het zijn zogenaamde non-interference motoren. Dat wil zeggen dat zelfs áls de distributieriem breekt, de motor mechanisch zo in elkaar steekt, dat de kleppen en de zuigers elkaar nooit kunnen raken ;)
Dus hier geen koffiemolen. Nieuwe riem erop, op tijd zetten en je kunt weer vrolijk verder :D
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3546
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Auto: AE92
Locatie: Purmerend

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door MzKzM » do dec 30, 2010 00:05

Thans, dat is de theorie met een fabrieksaf motor.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...

Gebruikersavatar
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4206
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Auto: corollag6r

Re: Het hippe 4AGE topic

Bericht door Peet » do dec 30, 2010 21:30

O dat wist ik niet ,riempje er op en rijden weer . :lol:
Heb het een keer bij een ford escort gehad ,kon hem gelijk naar de sloop brengen .
Zuigers kapot ,en me kleppe stonden als een hoepel ,zijden ze in de garage . :shock: \

Maar wanneer komen er weer nieuwe gaafe foto,s , en informatie over die motoren
Schiet wortel hier . ;)

gr Peet

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast