Het hippe 4AGE topic
Moderator: Moderator
-
- Full member
- Berichten: 430
- Lid geworden op: do jan 01, 2009 19:29
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: ae82gt16v
- Locatie: Emmen
Re: Het hippe 4AGE topic
Projects: ae82gt ae86gt lancer evo4 rs carina ta60 4age 16v
http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Het hippe 4AGE topic
Oeh, dat zijn inderdaad hele mooie klepjes!
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Re: Het hippe 4AGE topic
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Re: Het hippe 4AGE topic
en nog een paar:
Motortje staat overigens te koop in Japan voor een kleine €20.000,-
Motortje staat overigens te koop in Japan voor een kleine €20.000,-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- Full member
- Berichten: 430
- Lid geworden op: do jan 01, 2009 19:29
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: ae82gt16v
- Locatie: Emmen
Re: Het hippe 4AGE topic
ik wil die icm met een close ratio versnellingsbak
Projects: ae82gt ae86gt lancer evo4 rs carina ta60 4age 16v
http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Het hippe 4AGE topic
Oeh, erg mooi!
Maar voor 20.000,- kun je toch ook een heleboel andere leuke dingen doen!
Zie ik het nou trouwens goed dat ze een 3-ribs blok gebruikt hebben?
Maar voor 20.000,- kun je toch ook een heleboel andere leuke dingen doen!
Zie ik het nou trouwens goed dat ze een 3-ribs blok gebruikt hebben?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Re: Het hippe 4AGE topic
goed gespot! Met de kleine krukas heb je minder lageroppervlakte en dus minder wrijving.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Het hippe 4AGE topic
Hmmm...met de toerentallen die die dingen draaien zou ik denk ik toch liever een 7-ribs gebruiken denk ik. Zeker nu ik gezien heb hoe dik die cilinderwanden zijn van de 4A blokken
Dan maar wat meer wrijving
Dan maar wat meer wrijving
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Re: Het hippe 4AGE topic
Ook bij de 7-ribs F/A blokken wordt de 20mm zuigerpen vervangen door een 19mm om die reden uiteraard heb je dan ook andere zuigers nodig...
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Het hippe 4AGE topic
250 PK uit een blacktop en zonder turbo
http://www.youtube.com/watch?v=gCKWq9DQ ... re=related
hier het zelfde blok met 200 pk
http://www.youtube.com/watch?v=69OFUXpV ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=gCKWq9DQ ... re=related
hier het zelfde blok met 200 pk
http://www.youtube.com/watch?v=69OFUXpV ... re=related
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- CCNL Member
- Berichten: 10295
- Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
- CCNL lidnummer: 580
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 FX 20v
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Het hippe 4AGE topic
oe lekker hoor.
ARco
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Het hippe 4AGE topic
Wat betekend in godsnaam 3 ribs of 7 ribs blokken ?
Ik ken wel spare ribs
gr Peet
Ik ken wel spare ribs
gr Peet
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Re: Het hippe 4AGE topic
Dit gaat over het aantal verstevigingen in de 4age blokken.
De eerste types die voornamelijk in de ae82 en ae86 geleverd werden zijn de zogenaamde 3 ribs blokken met de kleine krukas. Later heeft Toyota het blok nog sterker gemaakt door er extra verdikkingen in te maken (opstaande stukken te zien vanaf de buitenkant van het blok, zogenaamde ribben) en is ook de krukas in lagertap toegenomen.
De eerste types die voornamelijk in de ae82 en ae86 geleverd werden zijn de zogenaamde 3 ribs blokken met de kleine krukas. Later heeft Toyota het blok nog sterker gemaakt door er extra verdikkingen in te maken (opstaande stukken te zien vanaf de buitenkant van het blok, zogenaamde ribben) en is ook de krukas in lagertap toegenomen.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Het hippe 4AGE topic
Word elke dag wijzer hier.
Zeer gaaf ,bedankt
gr Peet
Zeer gaaf ,bedankt
gr Peet
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Het hippe 4AGE topic
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- Full member
- Berichten: 430
- Lid geworden op: do jan 01, 2009 19:29
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: ae82gt16v
- Locatie: Emmen
Re: Het hippe 4AGE topic
Bart-E11 schreef:250 PK uit een blacktop en zonder turbo
http://www.youtube.com/watch?v=gCKWq9DQ ... re=related
hier het zelfde blok met 200 pk
http://www.youtube.com/watch?v=69OFUXpV ... re=related
dat zijn 20 klepper motoren.
Ik ben nu ook met een 4a-ge bezig, een snelle n/a 9000rpm motor.
Zodra er meer updates zijn maak ik wel even betere foto's.
Projects: ae82gt ae86gt lancer evo4 rs carina ta60 4age 16v
http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- CCNL Member
- Berichten: 10295
- Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
- CCNL lidnummer: 580
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 FX 20v
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Het hippe 4AGE topic
Japanese Performance schreef: dat zijn 20 klepper motoren.
Ik ben nu ook met een 4a-ge bezig, een snelle n/a 9000rpm motor.
Zodra er meer updates zijn maak ik wel even betere foto's.
heb je wat meer info over het blok, zie ik nou oa een blacktop spruitstuk op dat ding zitten.
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Re: Het hippe 4AGE topic
Nog wat smulplaatjes...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Het hippe 4AGE topic
F*cking hell!
Wat een monster! Een F/A mét redelijk big-ass turbo...dat uitlaatspruitstuk alleen al! Da's een waar kunstwerkje. Die diameter van die pijp man...
Erg benieuwd wat zo'n blokje nou oplevert. Denk dat je toch redelijk dicht tegen de 300pk aan zal schurken
Wat een geluid zal daar uitkomen...het blok zelf dat al 11.000 toeren uitgilt en dan nog eens een dikke turbo fluit eroverheen...man, krijg al kippenvel bij het idee!
En een gastank als plenum van de intake, erg creatief
Wat een monster! Een F/A mét redelijk big-ass turbo...dat uitlaatspruitstuk alleen al! Da's een waar kunstwerkje. Die diameter van die pijp man...
Erg benieuwd wat zo'n blokje nou oplevert. Denk dat je toch redelijk dicht tegen de 300pk aan zal schurken
Wat een geluid zal daar uitkomen...het blok zelf dat al 11.000 toeren uitgilt en dan nog eens een dikke turbo fluit eroverheen...man, krijg al kippenvel bij het idee!
En een gastank als plenum van de intake, erg creatief
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Het hippe 4AGE topic
Ziet er zeker zeer gaaf uit ,maar waarom zitten er 2 stukies pijp (met membraan of zo iets) voor de turbo ,die weer op je uit laat vallen ,na de turbo?
En nog ff een vraag ,stel voor je rijd plank gas .
En in eens stop je met gas geven (om af te remmen of zo iets) ,maar die turbo blijf nog wel ff door draaien neem ik aan ,waar laat die dan de inlaat lucht ?
Die kan dan nergens heen ,ga je dan geen veelste hoge druk op bouwen ?
gr Peet
En nog ff een vraag ,stel voor je rijd plank gas .
En in eens stop je met gas geven (om af te remmen of zo iets) ,maar die turbo blijf nog wel ff door draaien neem ik aan ,waar laat die dan de inlaat lucht ?
Die kan dan nergens heen ,ga je dan geen veelste hoge druk op bouwen ?
gr Peet
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Het hippe 4AGE topic
Beantwoord je eigenlijk al bijna je eigen vraag
De turbo blijft inderdaad nog even spoolen als je je gas los laat en blijft dus druk opbouwen. Daarvoor zitten die zogenaamde 'Blow-off valves' daar. Boven een bepaalde druk gaan die open en laten de overbodige lucht ontsnappen
De turbo blijft inderdaad nog even spoolen als je je gas los laat en blijft dus druk opbouwen. Daarvoor zitten die zogenaamde 'Blow-off valves' daar. Boven een bepaalde druk gaan die open en laten de overbodige lucht ontsnappen
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Het hippe 4AGE topic
Bedankt voor je uitleg .
Maar ik heb nog een paar vragen .
Een paar foto,s terug word gepraat over een blacktop spruitstuk op die ( Gele)motor ,waarom zit er bij mij zo,n zelfde op ,ik heb maar een standaard motortje ?.
En nog iets wat ik niet begrijp ,waarom zit er op die snelle motoren geen distrubutie ketting in plaats van een snaar ?
Zo,n snaar zal altijd iets uit rekken als je plank gas geeft ,dan klopt op dat moment je afstelling van je kleppen niet meer ,of zie ik dat verkeerd ,of is het all in the game
gr Peet met al zijn vragen
Maar ik heb nog een paar vragen .
Een paar foto,s terug word gepraat over een blacktop spruitstuk op die ( Gele)motor ,waarom zit er bij mij zo,n zelfde op ,ik heb maar een standaard motortje ?.
En nog iets wat ik niet begrijp ,waarom zit er op die snelle motoren geen distrubutie ketting in plaats van een snaar ?
Zo,n snaar zal altijd iets uit rekken als je plank gas geeft ,dan klopt op dat moment je afstelling van je kleppen niet meer ,of zie ik dat verkeerd ,of is het all in the game
gr Peet met al zijn vragen
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
Re: Het hippe 4AGE topic
das volgens mij geen bov (die gaat naar de inlaat, niet naar de uitlaat), maar een externe wastegate!Blof-fan schreef:Beantwoord je eigenlijk al bijna je eigen vraag
De turbo blijft inderdaad nog even spoolen als je je gas los laat en blijft dus druk opbouwen. Daarvoor zitten die zogenaamde 'Blow-off valves' daar. Boven een bepaalde druk gaan die open en laten de overbodige lucht ontsnappen
Als de druk te hoog oploopt, laat die wat gassen langs de turbo afgaan, waardoor de druk constant blijft/afneemt.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Re: Het hippe 4AGE topic
Doordat het een getande snaar (riem) betreft kan deze eigenlijk niet doorslippen. Als hiervoor een multiriem of iets dergelijks gebruikt zou zijn, dan heb je helemaal gelijk en zou deze bij doorslippen de kleptiming in de war gooien. Met een getande riem hoef je minder spanning op de poullies te zetten wat voor minder wrijving zorgt en bovendien kan deze riem dus niet doorslippen.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Het hippe 4AGE topic
Je hebt inderdaad gelijk Thomas, ik heb niet goed gekekenThe Doctor schreef:das volgens mij geen bov (die gaat naar de inlaat, niet naar de uitlaat), maar een externe wastegate!Blof-fan schreef:Beantwoord je eigenlijk al bijna je eigen vraag
De turbo blijft inderdaad nog even spoolen als je je gas los laat en blijft dus druk opbouwen. Daarvoor zitten die zogenaamde 'Blow-off valves' daar. Boven een bepaalde druk gaan die open en laten de overbodige lucht ontsnappen
Als de druk te hoog oploopt, laat die wat gassen langs de turbo afgaan, waardoor de druk constant blijft/afneemt.
De kleppen bypassen de turbo inderdaad als de druk te hoog oploopt en voert dan het teveel aan druk/uitlaatgassen direct af via de uitlaat.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Het hippe 4AGE topic
Omdat een Blacktop spruitstuk anders is als van een 'normale' 16V 4A-GE, die nog gewoon een ouderwets gietijzeren spruitstuk heeftPeet schreef:Bedankt voor je uitleg .
Maar ik heb nog een paar vragen .
Een paar foto,s terug word gepraat over een blacktop spruitstuk op die ( Gele)motor ,waarom zit er bij mij zo,n zelfde op ,ik heb maar een standaard motortje ?.
En nog iets wat ik niet begrijp ,waarom zit er op die snelle motoren geen distrubutie ketting in plaats van een snaar ?
Zo,n snaar zal altijd iets uit rekken als je plank gas geeft ,dan klopt op dat moment je afstelling van je kleppen niet meer ,of zie ik dat verkeerd ,of is het all in the game
gr Peet met al zijn vragen
Op de 2e en 3e generatie 4A-FE werd ook een ander, vergelijkbaar spruitstuk gebruikt inderdaad, ondanks dat je een standaard motor hebt klopt dat dus gewoon.
En zoals Peter al zei, de distributieriem is een getande riem, dus hij kan (Als alles klopt) niet verlopen en je klepafstelling blijft dus gelijk.
Bovendien heb je dan nog de riemspanner om eventuele rek op te kunnen vangen Het is dus inderdaad all in the game
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Het hippe 4AGE topic
Okee dan ,van die tandriem begrijp ik helemaal ,zou het een v snaar zijn dan ben je mooi de lul
Dan word het een koffie molen hahaha
Dus als ik het goed begrijp rekt zo,n distributie snaar niet uit ,en anders word het weer op gevangen door een spanrol .
Bedankt
gr Peet
Dan word het een koffie molen hahaha
Dus als ik het goed begrijp rekt zo,n distributie snaar niet uit ,en anders word het weer op gevangen door een spanrol .
Bedankt
gr Peet
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Het hippe 4AGE topic
Dat heb je inderdaad goed begrepenPeet schreef:Okee dan ,van die tandriem begrijp ik helemaal ,zou het een v snaar zijn dan ben je mooi de lul
Dan word het een koffie molen hahaha
Dus als ik het goed begrijp rekt zo,n distributie snaar niet uit ,en anders word het weer op gevangen door een spanrol .
Bedankt
gr Peet
Enne...wat betreft die koffiemolen: Nope!
Dat is het mooie van de Toyota 4A-serie motoren, het zijn zogenaamde non-interference motoren. Dat wil zeggen dat zelfs áls de distributieriem breekt, de motor mechanisch zo in elkaar steekt, dat de kleppen en de zuigers elkaar nooit kunnen raken
Dus hier geen koffiemolen. Nieuwe riem erop, op tijd zetten en je kunt weer vrolijk verder
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Re: Het hippe 4AGE topic
Thans, dat is de theorie met een fabrieksaf motor.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Het hippe 4AGE topic
O dat wist ik niet ,riempje er op en rijden weer .
Heb het een keer bij een ford escort gehad ,kon hem gelijk naar de sloop brengen .
Zuigers kapot ,en me kleppe stonden als een hoepel ,zijden ze in de garage . \
Maar wanneer komen er weer nieuwe gaafe foto,s , en informatie over die motoren
Schiet wortel hier .
gr Peet
Heb het een keer bij een ford escort gehad ,kon hem gelijk naar de sloop brengen .
Zuigers kapot ,en me kleppe stonden als een hoepel ,zijden ze in de garage . \
Maar wanneer komen er weer nieuwe gaafe foto,s , en informatie over die motoren
Schiet wortel hier .
gr Peet