Remverschil apk

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
bjornE11GTSI
Newbie
Newbie
Type Corolla: E11

Remverschil apk

Bericht door bjornE11GTSI » di okt 29, 2019 09:30

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar toch nog even wat onduidelijkheden.

Op de apk had ik remverschil op de achteras. (trommelrem)
Remvoering rechtsachter(slechte kant) was inderdaad een stuk minder. Na vervangen te hebben terug op de bank bij apk station. Met handrem, alles in orde. Met het pedaal nog steeds verschil. (40 tot 50%)
Houd dit dan ook automatisch in dat het "Zelfstellende stuk" ook goed staat? Dit is niet alleen voor de handrem toch? Ook soort basis afstelling. Heb gisteravond deze nog eens iets strakker geprobeerd te zetten(nog niet kunnen testen maar wil niet zomaar elke keer terug daarheen).

Remcilinder aan slechte kant zit niet vast. Ik zie zo niet direct een lekkage. Als ik met tel film en op de rem trap, zie ik eerst 1 kant meer en dan de andere kant ook mee naar buiten gaan. Dus dan zou ik mogen aannemen dan de remcilinder goed werkt aan de slechte kant toch??

Waar zou ik dan naar moeten zoeken? Volgens mij heeft corolla een remdrukverdeler die links en rechts op de achteras scheid. Kan ik deze proberen te herstellen?
Iemand had het zelfs over verstopte remleiding, remleiding die opzwolt.....

Hebben jullie nog tips? luchtbel ergens? OF zou het echt die verdeler zijn.

Ook vraag ik mij echt af welke wielremcilinder ik zou moeten hebben als ik deze voor de zekerheid zou willen vervangen. 17 of 19mm zuiger. Dit kan ik natuurlijk niet meten terwijl hij gemonteerd zit. er staat wel 3/4 op de cilinders. De slechte kant beweegt iets minder soepel heen en weer dan de goeie kant.

patrick145322
Starting member
Starting member

Re: Remverschil apk

Bericht door patrick145322 » di okt 29, 2019 15:03

De starlets hadden een remkrachtverdeler bij het schutbord zitten. De zogenaamde p -klep noemden ze die. Weet niet of jouw auto er ook zo een heeft maar deze gingen regelmatig verstopt zitten. Heb ze er regelmatig afgehaald om door te blazen.

bjornE11GTSI
Newbie
Newbie
Type Corolla: E11

Re: Remverschil apk

Bericht door bjornE11GTSI » do nov 21, 2019 13:33

bedankt voor de reactie. auto is goedgekeurd nou.
Voor een volgende: ik heb inderdaad de remdrukverdeler alsnog vervangen en hierna was het probleem verholpen.
wielremcilinder had ik ook vervangen. Tijdens vervangen scheurde ook nog de remleiding, maar dit was logisch, was allemaal 1geheel geworden door roest. Maar toen ik terugging op apk was het probleem nog steeds niet verholpen. Hierna dus de remdrukverdeler vervangen en alles nog een keer ontlucht.

Plaats reactie