Aanschaf schroefset corolla E12 TS

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
stefan-rooske
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jul 02, 2017 11:13

Aanschaf schroefset corolla E12 TS

Bericht door stefan-rooske »

Hallo, mijn naam is Stefan, en sinds februari in bezit van een corolla t-sport.
Nu wil ik hem graag verlagen door middel van een schroefset.
Ik ben al aan het rondneuzen geweest, en vind 1000 euro best veel voor een schroefset, dus gaat mijn keuze uit naar een tein, of ta techniks.
Wat is jullie ervaring met deze sets? Geen hardheid instelbaar, maar is dit een ramp, of rijd het redelijk comfortabel?
SV-Sportscars
Full member
Full member
Berichten: 356
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 21:11
Type Corolla: E12
Type Corolla: Toyota
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Aanschaf schroefset corolla E12 TS

Bericht door SV-Sportscars »

Tein zijn goede sets, deze zijn redelijk comfortabel, maar hebben verder als basis set geen instelmogelijkheden behalve hoogte.
TA Technics zou ik ver uit te buurt blijven tenzij je een harde stuiterbal wil rijden, het zijn zeer simplistische sets die stugger worder naarmate je ze lager zet en standaard al behoorlijk stug.
Van de 2 is de TEIN echt aanzienlijk beter.

Wij hebben zelf meerdere keren met een Corolla E12 met Tein set gereden en het rijdt best comfortabel, niet meer zoals standaard maar dat kun je ook niet verwachten.


Het is wel zo dat een set van BC bijvoorbeeld (van zo'n 1000 euro) aanzienlijk beter instelbaar zijn en ook op lagere standen het zelfde comfort behouden en je de hardheid etc apart kan instellen.
stefan-rooske
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jul 02, 2017 11:13

Re: Aanschaf schroefset corolla E12 TS

Bericht door stefan-rooske »

Oke duidelijk.
ook heb ik gezien dat de Tein set voor de e12 zonder veerschotels komt, en je dus je oude veerschotels op de nieuwe moet zetten, klopt dit?
stefan-rooske
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jul 02, 2017 11:13

Re: Aanschaf schroefset corolla E12 TS

Bericht door stefan-rooske »

Oke, dus tein zou een goede optie zijn?
nu heb ik iets gelezen dat je je eigen veerschotels op deze set moet zetten? klopt dit?
SV-Sportscars
Full member
Full member
Berichten: 356
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 21:11
Type Corolla: E12
Type Corolla: Toyota
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Aanschaf schroefset corolla E12 TS

Bericht door SV-Sportscars »

Sorry voor de late reactie, maar idd. de Tein sets moet je een deel van je onderdelen hergebruiken.
Bob.88
Senior member
Senior member
Berichten: 289
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
Type Corolla: ZZE123
Type Corolla: T-Sport FL
Locatie: Eindhoven

Re: Aanschaf schroefset corolla E12 TS

Bericht door Bob.88 »

Het hergebruiken van de top-mounts is bij meer schroefset's wel het geval. Zo heb ik een KW var2 set onder mijn corolla (ook niet bepaald de goedkoopste) maar hier moeten zowel de top-mounts van de voor- en de achterkant worden overgezet.

een voordeel aan de originele topmount's is het comfort. Hier liggen de spiraal-veren namelijk in een rubber 'conus' waardoor een hoop trillingen etc niet in de carrosserie worden doorgegeven. Dit i.t.t. bijvoorbeeld een BC set, waar de spiraal-veer op een aluminium plaat ligt.
Plaats reactie