gze loopt beroerd UPDATE: Probleem opgelost
ModeratorCOLON Moderator
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
- GeregistreerdCOLON Za Jul 09, 2005 10:37
gze loopt beroerd UPDATE: Probleem opgelost
hoi hoi,
kheb een mooi probleempje erbij: de gze loopt superberoerd. Sinds ik met de luchthapper rond rijd en het regent, begint de motor flink te stotteren en te stoten. Tevens gaat het motormanagementlampje aan en het vermogen is foetsie.
Als ik harder dan ongeveer 120 rijd, dan gaat is het een redelijke tijd weg en loopt ie weer als een trein. Ik zat zelf te denken aan vocht bij de bobines maar net alles nagelopen en kurkdroog.
Als ik harder dan 180 (op de teller) rijd, dan hoor ik een enorme brom. Heeft dit ermee te maken?
De storingscode uitlezen werkt kennelijk niet want als ik E1 en TE1 met elkaar verbind gebeurt er op het dashboard niks.
Is het desondanks een ontstekingsprobleem of zit ik in de verkeerde hoek te zoeken? Kom morgen wel gewoon op het Jaf, dus als iemand ernaar wil kijken dan is die welkom.
kheb een mooi probleempje erbij: de gze loopt superberoerd. Sinds ik met de luchthapper rond rijd en het regent, begint de motor flink te stotteren en te stoten. Tevens gaat het motormanagementlampje aan en het vermogen is foetsie.
Als ik harder dan ongeveer 120 rijd, dan gaat is het een redelijke tijd weg en loopt ie weer als een trein. Ik zat zelf te denken aan vocht bij de bobines maar net alles nagelopen en kurkdroog.
Als ik harder dan 180 (op de teller) rijd, dan hoor ik een enorme brom. Heeft dit ermee te maken?
De storingscode uitlezen werkt kennelijk niet want als ik E1 en TE1 met elkaar verbind gebeurt er op het dashboard niks.
Is het desondanks een ontstekingsprobleem of zit ik in de verkeerde hoek te zoeken? Kom morgen wel gewoon op het Jaf, dus als iemand ernaar wil kijken dan is die welkom.
Laatst gewijzigd door 3 op 4a-gze, in totaal 0 keer gewijzigd.
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
-
martijnE11
- CCNL Crew

- BerichtenCOLON 3837
- GeregistreerdCOLON Vr Dec 26, 2008 21:14
Re: gze loopt beroerd
mark! sorry, ik kan jou niet helpen!
ik hoop jij mij wel!
heb jij HEEL TOEVALLIG? nog een setje bougiekabels liggen passend voor een 4AFE?
want wat ik van men broer mark begreep. is dat jij in Friesland woont? dus langs steenwijk komt om in assen te komen?
kun jij me helpen!:( heb 1 kabbel kapot! zie dit topic: http://corollaforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=34575
ik hoop jij mij wel!
heb jij HEEL TOEVALLIG? nog een setje bougiekabels liggen passend voor een 4AFE?
want wat ik van men broer mark begreep. is dat jij in Friesland woont? dus langs steenwijk komt om in assen te komen?
kun jij me helpen!:( heb 1 kabbel kapot! zie dit topic: http://corollaforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=34575
Groet,
Martijn
E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
Martijn
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
he hoi,
poeh daar vraag je me wat. Volgens mij wel. Duik nu de garage wel ff in. Gooi ze wel in de auto als ik ze heb, neem ze morgen wel mee. Ben trouwens vaak zat in Meppel, dus kan altijd wel ff langs rijden. Hoe hoog is de nood?
poeh daar vraag je me wat. Volgens mij wel. Duik nu de garage wel ff in. Gooi ze wel in de auto als ik ze heb, neem ze morgen wel mee. Ben trouwens vaak zat in Meppel, dus kan altijd wel ff langs rijden. Hoe hoog is de nood?
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
- GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45
bij 180 km/h zou ie begrensd moeten zijn net als alle auto's uit japan. Misschien dat dit iets met je brom te maken heeft?
Wat betreft het inhouden durf ik nog niets te zeggen. Is dit enkel bij regen? Dan is er toch iets wat minder blij is dat het nat wordt lijkt me. Misschien dat de kocksensor iets oppakt? (weet niet hoe en waat het water terrecht komt, is maar een idee)
Wat betreft het inhouden durf ik nog niets te zeggen. Is dit enkel bij regen? Dan is er toch iets wat minder blij is dat het nat wordt lijkt me. Misschien dat de kocksensor iets oppakt? (weet niet hoe en waat het water terrecht komt, is maar een idee)
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
martijnE11
- CCNL Crew

- BerichtenCOLON 3837
De nood is vrij hoog! wordt morgen @ JAF verwacht! dus hoe eerder hoe beter!4a-gze schreefCOLONhe hoi,
Van uit waar vertrek je? meppel of leeuwarden? en hoelaat denk je ongeveer in assen te zijn?
groet, martijn
Groet,
Martijn
Martijn
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
ik pm je wel ff
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
begrenzer is er allang afMzKzM schreefCOLONbij 180 km/h zou ie begrensd moeten zijn net als alle auto's uit japan. Misschien dat dit iets met je brom te maken heeft?
Enkel bij regen idd ja. Het motormanagementlampje brandt continue en de motor loopt niet zuiver. Als ik de storingscode zoals bij elke andere auto kon uitlezen was ik een heel stuk verder en kon ik het ws. zo oplossen maar nee, gze moet altijd net ff weer anders zijn
Knocksensor registreert trillingen dacht ik toch?
Ga vandeweek es ff rondsnuffelen wat er zoal te krijgen is voor hittebestendige matten/isolatiemateriaal oid om de rest van het blok compleet te beschermen tegen naar binnen sijpelend water. Maar goed, daarmee voorkom ik eventuele terugkomende problemen en lost op dit moment niks op.
-
martijnE11
- CCNL Crew

- BerichtenCOLON 3837
pm terug! tnx voor je hulp mark!
Groet,
Martijn
Martijn
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
- GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45
Klopt, de knocksensor dedecteerd trillingen, misschien doordat het water hierop (of in de buurt) druppelt dat ie iets oppikt en daardoor de ontsteking aanpast. Misschien wel ver gezocht maar het is het eerste wat me te binnen schiet.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
- corollapowerrr
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3052
- GeregistreerdCOLON Do Okt 30, 2003 22:24
Mark, mijn GZE kan ik wel gewoon uitlezen op de normale manier. Kijk eens of er geen water bij je bougies staat, misschien dat de doppen op de bougies niet meer goed afdichten. Wat zit er onder het gat van de happer aan elektrische delen?
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
-
AeroCool
- Special member

- BerichtenCOLON 562
- GeregistreerdCOLON Ma Nov 09, 2009 19:56
als ik me storings code uitlees bij mijn 4age blacktop. dan doe ik de schakelaar tussen spd signaal altijd ff weer aan zodat storings lampje niet meer brand misschien een iedee?4a-gze schreefCOLONbegrenzer is er allang afMzKzM schreefCOLONbij 180 km/h zou ie begrensd moeten zijn net als alle auto's uit japan. Misschien dat dit iets met je brom te maken heeft?
Wat betreft het inhouden durf ik nog niets te zeggen. Is dit enkel bij regen? Dan is er toch iets wat minder blij is dat het nat wordt lijkt me. Misschien dat de kocksensor iets oppakt? (weet niet hoe en waat het water terrecht komt, is maar een idee)Voorheen had ik er nooit last van en heb vaak genoeg harder dan 180 gereden.
Enkel bij regen idd ja. Het motormanagementlampje brandt continue en de motor loopt niet zuiver. Als ik de storingscode zoals bij elke andere auto kon uitlezen was ik een heel stuk verder en kon ik het ws. zo oplossen maar nee, gze moet altijd net ff weer anders zijn
Knocksensor registreert trillingen dacht ik toch?
Ga vandeweek es ff rondsnuffelen wat er zoal te krijgen is voor hittebestendige matten/isolatiemateriaal oid om de rest van het blok compleet te beschermen tegen naar binnen sijpelend water. Maar goed, daarmee voorkom ik eventuele terugkomende problemen en lost op dit moment niks op.
* 4age 20v blacktop rules!!*
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
@ Martijn E11: graag gedaan, ik hoop dat ik je geholpen heb!
dank voor de reacties allemaal
@ MzKzM Knocksensor zou idd kunnen, ik sluit niks uit
Maar denk toch dat het meer ergens in de electronica zit in de buurt van de intercooler. Echter, alles wat er gecheckt is door mij en meerdere forumleden vandaag op het Jaf (waarvoor dank Stefan!!) is droog en mankeert zoop het oog niks aan.
@ Niels Wat er onder de intercooler zit, zijn de bougiekabels en bougies idd. Vorige week heb ik dit als eerste gecheckt en alles zat goed waterdicht afgesloten en er was geen druppie water te bekennen bij de bougies. Dus dat is ook uitgesloten lijkt mij.
Als ik voor de auto sta, zit rechts ervan het ontstekingsgedeelte ( 2 bobines) Deze hangen half onder de zijkant van de intercooler en of het probleem zit em hier of bij de injectoren. Goede kans dat hierin het probleem zou kunnen zitten aangezien de stekkertjes van de kabelboom er precies onder hangen.
Als laatste zou het misschien 1 van de injectoren kunnen zijn. Hoe kan ik checken of hier iets mee is?
Niet te geloven maar toen ik vanmiddag van het Jaf naar huis reed en op de N31 naar Lwd reed was het heel even over en dan vliegen de naalden werkelijk de lucht in. Even later was het weer mis. Heb jij trouwens wel de begrenzer eraf of niet?
Bijkomstigheid trouwens is dat de auto erg veel branstof verbruikt. Hij stikt nog erger dan anders en dat merk je ook aan de mensen die ruim 100 meter afstand van me houden. Het lijkt alsof ie ergens flink afgeknepen wordt en bij gas geven veel te veel brandstof krijgt en half verzuipt.
@ AeroCool Dat is nog wel een goed idee. Heb de snelheidsbegrenzer eraf en wellicht dat ik daarom geen storingscode kan uitlezen. Ik zal es ff zien of ik dit nog weer kan aansluiten
dank voor de reacties allemaal
@ MzKzM Knocksensor zou idd kunnen, ik sluit niks uit
@ Niels Wat er onder de intercooler zit, zijn de bougiekabels en bougies idd. Vorige week heb ik dit als eerste gecheckt en alles zat goed waterdicht afgesloten en er was geen druppie water te bekennen bij de bougies. Dus dat is ook uitgesloten lijkt mij.
Als ik voor de auto sta, zit rechts ervan het ontstekingsgedeelte ( 2 bobines) Deze hangen half onder de zijkant van de intercooler en of het probleem zit em hier of bij de injectoren. Goede kans dat hierin het probleem zou kunnen zitten aangezien de stekkertjes van de kabelboom er precies onder hangen.
Als laatste zou het misschien 1 van de injectoren kunnen zijn. Hoe kan ik checken of hier iets mee is?
Niet te geloven maar toen ik vanmiddag van het Jaf naar huis reed en op de N31 naar Lwd reed was het heel even over en dan vliegen de naalden werkelijk de lucht in. Even later was het weer mis. Heb jij trouwens wel de begrenzer eraf of niet?
Bijkomstigheid trouwens is dat de auto erg veel branstof verbruikt. Hij stikt nog erger dan anders en dat merk je ook aan de mensen die ruim 100 meter afstand van me houden. Het lijkt alsof ie ergens flink afgeknepen wordt en bij gas geven veel te veel brandstof krijgt en half verzuipt.
@ AeroCool Dat is nog wel een goed idee. Heb de snelheidsbegrenzer eraf en wellicht dat ik daarom geen storingscode kan uitlezen. Ik zal es ff zien of ik dit nog weer kan aansluiten
-
Silvertoppie
- President member

- BerichtenCOLON 1512
- GeregistreerdCOLON Do Feb 26, 2004 22:02
Je hebt m in de 'noodloop' staan
Gewoon de stroom eraf halen, en na een kwartiertje de stroom er weer op en kijken wattie dan doet
Gewoon de stroom eraf halen, en na een kwartiertje de stroom er weer op en kijken wattie dan doet
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM
-
AeroCool
- Special member

- BerichtenCOLON 562
- GeregistreerdCOLON Ma Nov 09, 2009 19:56
dat kan inderdaad kloppen alleen hij vliegt zo weer in de noodloop als je spd draad niet aan elkaar hebt zitten. had ik namelijk ook, ik had een schakelaar tussen de draad gezet om begrenzer uit tezetten alleen dan brand motor storing wel is. en als hij eenmaal brand gaat hij ook niet meer uit.
* 4age 20v blacktop rules!!*
- corollapowerrr
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3052
- GeregistreerdCOLON Do Okt 30, 2003 22:24
bij mij is iig de begrenzer eraf, hij loopt 225 op de gps en dan loopt hij in de toerenbegrenzer. Ik weet alleen niet hoe dit gedaan is, aangezien ik het zelf niet heb gedaan.
Maar je zegt nu dat hij vandaag ook beroerd liep (op een klein moment na) en vandaag was eht hardstikke mooi weer, droog met name. Als hij het vandaag ook doet, dan ligt het naar mijn mening niet aan vocht. Loopt hij wel op 4 cilinders? En start hij wel normaal? maw, hoef je niet lang door te starten?
Probeer eens 1 voor 1 de bougieskabels los te trekken (met een goede geïsoleerde tang) als hij loopt. Verandert er iets? ZO ja, dan is het niet die cilinder, zo nee dan heb je je probleemgebied geïsoleerd. Ik heb eventueel nog een setje bobines liggen om te proberen of het aan de bobines ligt (maar nee, ik verkoop ze niet
)
Maar je zegt nu dat hij vandaag ook beroerd liep (op een klein moment na) en vandaag was eht hardstikke mooi weer, droog met name. Als hij het vandaag ook doet, dan ligt het naar mijn mening niet aan vocht. Loopt hij wel op 4 cilinders? En start hij wel normaal? maw, hoef je niet lang door te starten?
Probeer eens 1 voor 1 de bougieskabels los te trekken (met een goede geïsoleerde tang) als hij loopt. Verandert er iets? ZO ja, dan is het niet die cilinder, zo nee dan heb je je probleemgebied geïsoleerd. Ik heb eventueel nog een setje bobines liggen om te proberen of het aan de bobines ligt (maar nee, ik verkoop ze niet
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
makkelijkst is idd om eerst het stroom erf te halen maar of dat het probleem oplost?
I hope so!
Deze gze loopt op de gps ook 225 maar is dan nog niet begrensd. Zal wel niet veel schelen, maar dat terzijde. Begrenzer is kwestie van 1 draadje doorknippen. Maar wel de juiste!
Wat ik zo vreemd vind, is dat het met die onwijze regenbuien juist gebeurd is. Vandaag was het idd kurkdroog. Kan als enige nog bedenken dat er toch ergens vocht is blijven hangen maar dan zou je dat toch echt moeten zijn lijkt me.
Starten gaat als vanouds, niks aan het handje. Hij loopt ook op 4 cylinders. Daar is ook weer niks mis mee. Wel loopt ie meteen na een seconde starten en lopen van goed stationair naar een geknepen lager stationair en dan gaat het storingslampje ook branden. Soms krijgt ie goed signaal en dan hoor je em letterlijk dansen op de toeren.
Wat ik wel erg zou kunnen waarderen is of ik de bobines es van je mag proberen Niels. Dan weet ik zeker of dit het is of niet. Uiteraard krijg je ze terug en zal ik zelf achter nieuwe aan moeten gaan. Maar dat lijkt me niet het probleem. Ik zal je hiervoor ff pm-en.
Ik probeer eerst es de accu los voor een langere tijd, en dan kijken wat ie dan doet. En de bougiekabels aan de slag erna.
Nu eerst onder de wol!
I hope so!
Deze gze loopt op de gps ook 225 maar is dan nog niet begrensd. Zal wel niet veel schelen, maar dat terzijde. Begrenzer is kwestie van 1 draadje doorknippen. Maar wel de juiste!
Wat ik zo vreemd vind, is dat het met die onwijze regenbuien juist gebeurd is. Vandaag was het idd kurkdroog. Kan als enige nog bedenken dat er toch ergens vocht is blijven hangen maar dan zou je dat toch echt moeten zijn lijkt me.
Starten gaat als vanouds, niks aan het handje. Hij loopt ook op 4 cylinders. Daar is ook weer niks mis mee. Wel loopt ie meteen na een seconde starten en lopen van goed stationair naar een geknepen lager stationair en dan gaat het storingslampje ook branden. Soms krijgt ie goed signaal en dan hoor je em letterlijk dansen op de toeren.
Wat ik wel erg zou kunnen waarderen is of ik de bobines es van je mag proberen Niels. Dan weet ik zeker of dit het is of niet. Uiteraard krijg je ze terug en zal ik zelf achter nieuwe aan moeten gaan. Maar dat lijkt me niet het probleem. Ik zal je hiervoor ff pm-en.
Ik probeer eerst es de accu los voor een langere tijd, en dan kijken wat ie dan doet. En de bougiekabels aan de slag erna.
Nu eerst onder de wol!
-
Stefan
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 2643
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 17, 2003 20:59
Waar was je nou opeens bij 't JAF?
We kwamen terug toen zou ik nog ff verder kijken bij de GZE maar je was al weg.
Ik vermoed toch ergens een stekker met een slechte verbinding.
Heb zou gauw niet kunnen zien of de GZE een koude startinjector heeft? Probeer anders eens die stekker eraf te halen
en kijken wat er dan gebeurd. Ben ik even benieuwd naar...
We kwamen terug toen zou ik nog ff verder kijken bij de GZE maar je was al weg.
Ik vermoed toch ergens een stekker met een slechte verbinding.
Heb zou gauw niet kunnen zien of de GZE een koude startinjector heeft? Probeer anders eens die stekker eraf te halen
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
Hey ja sorry maar ik had nog andere verplichtingen....... ik had je nog ff gezocht maar kon je ook niet meer vinden. Toch super dat je er nog ff naar kijken wou.
Ik heb zelf ook het vermoeden dat het ergens een stekkertje is. Of de ontsteking, of een injector of misschien iets in het compressor-gebeuren. Een vergelijkbaar probleem wordt op het porscheforum besproken en daar was men erover uit dat het de ontskeing was die niet fris meer was. Ook als gevolg van regenval.
Heb eigenlijk geen idee of de GZE een koudestartinjector heeft. Dat zal ik Ad es moeten navragen. Maar gaat dit ook op dan als de motor een tijdje gelopen heeft en dus warm is?
Ergens krijgt ie of teveel brandstof of te weinig lucht. Heel apart is dat als ik hogere snelheden rijd (+130 km/h) dat dan het probleem weg is. Heb vorig weekend probleemloos een uur 180 over de A31 gereden zonder gestoot of gehoot.
Ik heb zelf ook het vermoeden dat het ergens een stekkertje is. Of de ontsteking, of een injector of misschien iets in het compressor-gebeuren. Een vergelijkbaar probleem wordt op het porscheforum besproken en daar was men erover uit dat het de ontskeing was die niet fris meer was. Ook als gevolg van regenval.
Heb eigenlijk geen idee of de GZE een koudestartinjector heeft. Dat zal ik Ad es moeten navragen. Maar gaat dit ook op dan als de motor een tijdje gelopen heeft en dus warm is?
Ergens krijgt ie of teveel brandstof of te weinig lucht. Heel apart is dat als ik hogere snelheden rijd (+130 km/h) dat dan het probleem weg is. Heb vorig weekend probleemloos een uur 180 over de A31 gereden zonder gestoot of gehoot.
-
Witte Reus
- President member

- BerichtenCOLON 1811
- GeregistreerdCOLON Za Nov 29, 2003 17:35
De GZE heeft een koude start injector!Stefan schreefCOLON Ik vermoed toch ergens een stekker met een slechte verbinding.
Deze zit in dat korte aansluitstukje op je inlaatspruitstuk. Dus daar waar de uitlaat van je IC op is aangesloten.
Succes!
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer
!): DEWITTEREUS.
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
ik zal es even kijken. Loop op het moment in alle opzichten over. Zal een update posten zodra ik hiernaar gekeken heeft.
thnks voor de info!
thnks voor de info!
- Michel H
- President member

- BerichtenCOLON 1976
- GeregistreerdCOLON Za Jan 01, 2005 22:40
Je kunt ook eens proberen je ISCV schoon te maken, misschien helpt dat.. die regelt je stationair toerental. Beetje vuil is al genoeg om je toerental te laten dansen. Maar dat verklaart dan weer niet het rijk/beroerd lopen.. Misschien heb je ergens nog wel een vacuüm lek richting je inlaat ? MAP sensor misschien ook eens doormeten..
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
vacuum kan het niet zijn, want dan zou hij permanent het mankement moeten hebben.
Mapsensor zou nog een idee kunnen zijn. Probeer eerst de stekkertjes es door te lopen, zal toch ergens moeten beginnen...
Mapsensor zou nog een idee kunnen zijn. Probeer eerst de stekkertjes es door te lopen, zal toch ergens moeten beginnen...
-
Witte Reus
- President member

- BerichtenCOLON 1811
- GeregistreerdCOLON Za Nov 29, 2003 17:35
Ik heb de mijne helemaal in het begin een heel raar probleem gehad;4a-gze schreefCOLONvacuum kan het niet zijn, want dan zou hij permanent het mankement moeten hebben.
Hij starte en liep perfect, maar op de autoweg, als ik volgas gaf, leek het net of de koppeling slipte. Maar de toerenteller deed niks, dus het was niet de koppeling.
Bleek achteraf dat ik de onder/overdruk slang naar de MAP sensor had dicht geknepen dmv een ty-wrap
Dus kijk die ook maar voor de zekerheid na (en natuurlijk de stekker omdat het bij jou vooral door vocht komt)
Groeten en succes!!
If it isn’t blown, it has to suck!
!): DEWITTEREUS.
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
Dat meende ik me nog te herinneren idd ja dat jij toen dat probleem had.
Ik heb niet eerder tijd dan volgend weekend er pas naar te kijken voor zover ik eraan toe kom. Ga morgen eerst ff een weekje ertussen uit. Heb ik wel ff nodig, want ik loop al een poosje in alle opzichten over.
Ik zal alle mogelijkheden die tot nu toe genoemd zijn nalopen, je weet maar nooit. Ik ben ervan ovetuigd dat ik er wel achter kom, en anders maar een dagje oirschot plannen
Ik blijf er voorlopig bij dat het ergens in de electronica/ stekkers zit. Zal ook moeten nadenken hoe ik de rest van het blok bescherm tegen regen/ vocht. Heb al radiatorfolie gehaald, maar weet niet of ik hierop kan vertrouwen. Heb geen zin in dat de boel in de fik vliegt.
Wellicht zijn er hier nog tips die ik kan gebruiken.
Zijn er ook hittebestendige matten oid te krijgen zodat ik alles keurig netjes waterdicht kan afdekken?
Ik heb niet eerder tijd dan volgend weekend er pas naar te kijken voor zover ik eraan toe kom. Ga morgen eerst ff een weekje ertussen uit. Heb ik wel ff nodig, want ik loop al een poosje in alle opzichten over.
Ik zal alle mogelijkheden die tot nu toe genoemd zijn nalopen, je weet maar nooit. Ik ben ervan ovetuigd dat ik er wel achter kom, en anders maar een dagje oirschot plannen
Ik blijf er voorlopig bij dat het ergens in de electronica/ stekkers zit. Zal ook moeten nadenken hoe ik de rest van het blok bescherm tegen regen/ vocht. Heb al radiatorfolie gehaald, maar weet niet of ik hierop kan vertrouwen. Heb geen zin in dat de boel in de fik vliegt.
Wellicht zijn er hier nog tips die ik kan gebruiken.
Zijn er ook hittebestendige matten oid te krijgen zodat ik alles keurig netjes waterdicht kan afdekken?
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
Wacht es ff, volgens mij heb ik al naar deze stekker gekeken. Klopt het dat er een pennetje/injector in de behuizing steekt als je de IC eraf haalt? Deze heb ik al schoon gespoten met remreiniger en er veranderde niks. Weet ff zo niet meer of ik nou dat stekkertje wel of niet heb nagelopen...Witte Reus schreefCOLONDe GZE heeft een koude start injector!Stefan schreefCOLON Ik vermoed toch ergens een stekker met een slechte verbinding.
Deze zit in dat korte aansluitstukje op je inlaatspruitstuk. Dus daar waar de uitlaat van je IC op is aangesloten.
Succes!
-
Stefan
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 2643
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 17, 2003 20:59
Wat me opviel is op het moment dat je motor slecht liep en inhield er een luid injectortik aanwezig was.
En de korte keertjes dat ie het wel ffies goed deed was dat weg. Daarom wil ik even weten wat er gebeurd
als je die koude start injector los koppelt.
Hoe loopt ie als ie koud is Mark?
En de korte keertjes dat ie het wel ffies goed deed was dat weg. Daarom wil ik even weten wat er gebeurd
als je die koude start injector los koppelt.
Hoe loopt ie als ie koud is Mark?
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
ja dat zei je idd al.
De laatste x dat ik em echt koud gestart had (afgelopen zondag naar het JAF) toen liep ie in eerste instantie goed
Dus geen motormanagementlampje aan en ook geen storing.
Echter, 1,5 km verder begon ie weer te knipperen (managementlampje) en toen niet en toen wel etc etc en toen later bleef het motormanagementlampje continue branden en liep ie continue slecht.
Het grootste feest heb je als het lampje aan-uit knippert want dan schudt hij alles bij elkaar.
Start ik em bijvoorbeeld nadat ie gelopen heeft (bijvoorbeeld toen de auto op het JAF stond en na een uurtje uit te hebben gestaan) dan loopt ie meteen slecht en blijft ook gelijk het motormanagementlampje continue branden.
Heb je wat aan deze info?
De laatste x dat ik em echt koud gestart had (afgelopen zondag naar het JAF) toen liep ie in eerste instantie goed
Dus geen motormanagementlampje aan en ook geen storing.
Echter, 1,5 km verder begon ie weer te knipperen (managementlampje) en toen niet en toen wel etc etc en toen later bleef het motormanagementlampje continue branden en liep ie continue slecht.
Het grootste feest heb je als het lampje aan-uit knippert want dan schudt hij alles bij elkaar.
Start ik em bijvoorbeeld nadat ie gelopen heeft (bijvoorbeeld toen de auto op het JAF stond en na een uurtje uit te hebben gestaan) dan loopt ie meteen slecht en blijft ook gelijk het motormanagementlampje continue branden.
Heb je wat aan deze info?
-
koenjer
- Starting member

- BerichtenCOLON 58
- GeregistreerdCOLON Di Sep 11, 2007 12:30
misschien injectoren laten reinigen?
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
staat ook op mn lijstje!
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
zo,
laatste x ernaar gekeken. Kan niks bijzonders vinden. Heb naar de koudestartinjector gekeken maar mankeert niks aan.
Hij krijgt op de 1 of andere manier of teveel brandstof en/of te weinig lucht. Ben heel wat stekkertjes nagelopen en merkte ook geen verschil als ik die loskoppelde.
Denk dat ik Ad maar es bel voor een afspraak, ben er nu wel klaar mee. Zal hem na zijn vakantie es benaderen.
Ga nu eerst op vakantie
laatste x ernaar gekeken. Kan niks bijzonders vinden. Heb naar de koudestartinjector gekeken maar mankeert niks aan.
Hij krijgt op de 1 of andere manier of teveel brandstof en/of te weinig lucht. Ben heel wat stekkertjes nagelopen en merkte ook geen verschil als ik die loskoppelde.
Denk dat ik Ad maar es bel voor een afspraak, ben er nu wel klaar mee. Zal hem na zijn vakantie es benaderen.
Ga nu eerst op vakantie