Weer terugroepactie Toyota.

Toyota en nog wat...

Moderator: Moderator

Joseppe
Freak
Freak
Berichten: 8636
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
CCNL lidnummer: 621
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E 10
Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
Contacteer:

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door Joseppe »

GranTurismo schreef:En nou de remmen van de Prius ook nog. Ik word er echt niet goed van zeg, de hele dag Toyota negatief in het nieuws. Dit gaat de verkeerde kant op, nu begin ik toch ook wel te geloven dat dit hele gebeuren véél meer impact heeft dan we ons nu nog realiseren! :shock:

de meest negatieve geluiden komen vooral uit amerika, een land dat altijd negatief geweest is tegen auto's van japanse makelij in het verleden, ooit een filmpje gezien van de eerste geimporteerde jappen die op de kade al gemolesteerd werden door een stelletje van die hilbillies. Der is in de jaren wel 1 en het ander daarin verandert maar nogsteeds zien hele volksstammen amerikanen het liefst alle buitenlandse auto's gaan en vooral de duitse en japanse wagens gezien de oorlogen in het verleden........ Dus ik neem het maar met een korrel zout nogsteeds, immers vandaag op he journaal een mooi bulletin erover wat heel motiverend en goed was, vooral de reactie van de man van de autorai was glashelder en zeer positief ;) .

kort samengevat kunnen ze beter nu terughalen en de verliezen op zich nemen dan niks doen en achteraf de kluit belazerd hebben was zijn mening ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10295
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Toyota terug roep actie

Bericht door Co'tje »

en toch vind ik het jammer dat in een land zoals bijvoorbeeld amerika de verkopen van toyota hierdoor 16% zijn afgenomen.
komop zeg iedereen ziet toch dat ze het netjes oplossen, tuurlijk zit er een foutje, maar elk merk heeft toch wel eens een terugroep actie..


ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
mark m
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3756
Lid geworden op: do mar 29, 2007 20:42
CCNL lidnummer: 703
Type Corolla: AE111
Type Corolla: Astra J ST
Locatie: Steenwijk

Re: Toyota terug roep actie

Bericht door mark m »

Sommige mensen in de US of A kunnen het ook slecht verdragen dat Toyota de grootste autoproducent is en daarmee GM van de troon heeft gestoten.
Dat is voor sommige Amerikanen een grote reden om stampij te maken met als doel dat Toyota inkrimpt.


Verder vindt ik het idd. ook een storm in een glas water.

Gisteren zat ik het nieuws te kijken en daar werd gemeld dat ook Renault met problemen met het (rem?)pedaal kampte, meer dan een melding was het niet. Vervolgens komen ze weer bij Toyota waar ze 10 min ingaan op het verhaaltje over de remmen van de Prius :?
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
yorick
President member
President member
Berichten: 2238
Lid geworden op: vr jun 13, 2008 19:17
CCNL lidnummer: 823
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6R
Locatie: Hoofddorp

Re: Toyota terug roep actie

Bericht door yorick »

Co'tje schreef:en toch vind ik het jammer dat in een land zoals bijvoorbeeld amerika de verkopen van toyota hierdoor 16% zijn afgenomen.
komop zeg iedereen ziet toch dat ze het netjes oplossen, tuurlijk zit er een foutje, maar elk merk heeft toch wel eens een terugroep actie..


ARco
Ik zal eens met mijn sbrm oog gaan toelichten hoe het komt dat de autoverkoop is afgenomen nu ;).
1) Negatief nieuws raakt de klant/gebruiker/potentieel gebruiker altijd. Klanten onthouden in 95% van de gevallen een negatieve ervaring met een merk, wat snel leid tot dissonantie ( het niet durven kopen).
2) Toyota heeft de naam als een van de beste auto leveranciers, mensen verwachten deze kwaliteit dan ook, op het moment dat de perceptie die mensen van een dergelijk merk als Toyota niet krijgen/ afwijkt zal je al snel zien dat mensen overstappen naar andere merken.
3) Amerikanen zijn uit zich zelf al vrij grote merk-switchers, voornamelijk bij speciality goods als dit hoeft er maar het minste en geringste te gebeuren of af te wijken en ze raken in paniek en gaan ergens heen waar volgens hun WEL een goed product wordt geleverd.

En zoals Mark ook al zei, Amerikanen hebben nou eenmaal een zekere haat tegen Japanse auto's, kijk maar eens naar de geschiedenis (grote protectionisme acties e.d., auto's die op de kade in brand werden gestoken/ gemolesteerd etc.)

Waar ik op doel is dat het best te begrijpen is dat klanten na zo een actie wisselen van aanbieder. Vaak zul je zien dat na een paar negatieve ervaringen met het nieuwe product er cognitieve dissonantie ontstaat en mensen in sommige gevallen weer terug zullen stappen naar hun oude vertrouwde merk, met vervolgens een sterkere band dan voorheen omdat ze simpelweg hebben gezien dat het ook op een andere manier kan....
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Toyota terug roep actie

Bericht door Martijn »

Zullen we in het lopende topic over de terugroepactie verder gaan? Deze gaat op slot.

viewtopic.php?f=25&t=32604




@Leon : kan jij de berichten splitsen en aan dat topic toevoegen? Ben ff kwijt hoe dat precies moest..
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9879
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
CCNL lidnummer: 736
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-sport
Locatie: Gelderland (NL)

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door CoupÉter »

chrevolet maakt al gebruik van die melding. Wanneer je je "kapotte" toyo inruilt krijg je hele dikke korting op een chevy.

Is inderdaad storm in een glas water.

Ik vind zelf dat toyota het netjes aanpakt en zelf DURF te roepen dat er iets mis is. Renault en peugot en citroen hebben ook melding gemaakt. alleen bij toyota maken ze er hijsa van.

en tja bij de andere merken is het al algemeen bekend dat er alles mis is :lol: hoef je ook geen terugroep actie te doen
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 2068
Lid geworden op: di mei 06, 2008 22:30
CCNL lidnummer: 748
Type Corolla: E10
Type Corolla: Yaris
Contacteer:

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door R-Auris »

Even om maar een heads up te geven. Voor iedereen die meer info wil hebben over de terugroep actie

http://blog.toyota.nl
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door Robbie F »

hey hallo

vanavond om 23.00 bij paul en witteman is pieter van de velden van toyota NL daar. hij werkt bij louwman en parqui. geen idee wat ik er van moet verwachten maar ga wel ff kijken.
Mvg Robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
GranTurismo
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1042
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 00:13
CCNL lidnummer: 775
Type Corolla: ZZE121
Locatie: Zelhem

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door GranTurismo »

oké, tnx voor de tip!
Groet van Arno

2005 Corolla 3drs 1.6 VVT-i < project-topic
OZ Ultraleggera | Potenza 215/45/17 | TTE Front Strut Bar
Custom-made Exhaust | Eibach Pro 30mm | Progress Rear Sway Bar
Sexiejbeest
President member
President member
Berichten: 2382
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 23:49
CCNL lidnummer: 652
Type Corolla: New Ibatsa
Contacteer:

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door Sexiejbeest »

Kom laten we met zn allen problemen downplayen waardoor er toevallig wel doden vallen.

Nieuw toyota stockholm syndroompje ontwikkeld?

Gezien het feit dat het wereldwijd zo grootschalig wordt aangepakt geeft echt wel aan dat er serieus wat mis is hoor.
Alsof het echt alleen maar overdreven is door andere autoproducenten zodat die er beter af komen.

Ik had sowieso al een tijd geleden al begrepen dat sinds er meer computerzooi in toyota's zit ze aardig richting het gemiddelde
van storingen gaan tov andere merken, en dat echte pure kwaliteit ook meer iets is van vroeger wat lekker blijft hangen.
-'s Avonds een vent, 's Ochtends absent!
-Team S Power!
- www.filedumper.nl : om lekker je files te dumpen
- www.waariseen.nl?
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 2068
Lid geworden op: di mei 06, 2008 22:30
CCNL lidnummer: 748
Type Corolla: E10
Type Corolla: Yaris
Contacteer:

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door R-Auris »

Het "jeukende vingers krijgen om te reageren" waarvoor ik al gewaarschuwd werd begint te komen :P

Maar ik ben wijs en zeg niks. En blijf ook maar ver weg van dit topic haha. :lol:
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
GranTurismo
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1042
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 00:13
CCNL lidnummer: 775
Type Corolla: ZZE121
Locatie: Zelhem

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door GranTurismo »

Het optreden van de directeur Toyota NL vond ik matig, hoewel ik begrijp dat hij graag bij de situatie in Nederland blijft in z'n verhaal, en vooral wil uitstralen dat er hard gewerkt wordt en het snel opgelost wordt.

Maar die vrouw in haar E12 op dat filmpje. Die auto is NIET voorzien van het bewuste pedaal, onderzoek heeft NIETS in de richting van mankementen uitgewezen. Ze trok aan de handrem op hoge snelheid, en toen ging de auto... Goh, gek hè! Er bestaat ook nog zoiets als een rempedaal. Dat geldt ook voor die Amerikanen in die Lexus in dat andere filmpje. Bij iedere auto krijg je d.m.v. je rempedaal de wagen tot stilstand, ook al geef je volgas. Dit is onderdeel van goedkeuring namelijk.

Spookverhalen. Tuurlijk is er wat mis, en tuurlijk moet Toyota haar kwaliteitcontrole aanscherpen, net als al die andere fabrikanten met terugroepacties door afgebroken veren (Citroen) of brandgevaar (Peugeot, Renault) of instabiel weggedrag (Audi TT, Mercedes A-klasse).

En ja, het wordt met een vergrootglad overtrokken nu, de hetze tegen Toyota, overgewaaid uit het economisch geteisterde Detroit. Het komt ze helemáál niet verkeerd uit nu, met GM en Ford voorop. Hun reactie om getroffen Toyota-klanten naar zich toe te trekken ($1000 bonus) spreekt wat dat betreft boekdelen.
Groet van Arno

2005 Corolla 3drs 1.6 VVT-i < project-topic
OZ Ultraleggera | Potenza 215/45/17 | TTE Front Strut Bar
Custom-made Exhaust | Eibach Pro 30mm | Progress Rear Sway Bar
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door luca »

enne dat de fiat grande punto onmiddelijk naar de garage terug moet omdat er een bout van de stuurstang kan afbreken???ik weet het toevallig,maar er is totaal niks over gezegd in de media!
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
Joseppe
Freak
Freak
Berichten: 8636
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
CCNL lidnummer: 621
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E 10
Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
Contacteer:

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door Joseppe »

Robbie F schreef:hey hallo

vanavond om 23.00 bij paul en witteman is pieter van de velden van toyota NL daar. hij werkt bij louwman en parqui. geen idee wat ik er van moet verwachten maar ga wel ff kijken.
Mvg Robbie f

effe vluchtig gezien, heb je niks van gemist, die Pauw hakt er zo hard op door dat de man niet eens fatsoenlijk zijn verhaal kan doen, maar jah iets anders mag je van de Vara dan ook niet verwachten, vanuit hun Linkse standpunt hakken die nu eenmaal flink door zonder op details in te gaan :?
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Roël Blink
President member
President member
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo mei 11, 2003 21:52
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Locatie: Assen

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door Roël Blink »

Voorheen was dit geneuzel niet bij toyota hoor.. Ze hebben in mijn ogen wat missers begaan. Ze lossen het wél goed op....
Er zijn meer dingen wat totaal niet klopt.. De koplampen met xenon bij de avensis blijkt ook niet goed te gaan, na een jaar of 5 kun je koplamp unit wegflikkeren en voor een paar honder euro nieuwe shoppen @ de dealert....
mark m
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3756
Lid geworden op: do mar 29, 2007 20:42
CCNL lidnummer: 703
Type Corolla: AE111
Type Corolla: Astra J ST
Locatie: Steenwijk

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door mark m »

weer een nieuw hoofdstuk in de terugroepactie :shock: :? ??
http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/ ... post-33869
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Gebruikersavatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2865
Lid geworden op: vr sep 20, 2002 23:12
CCNL lidnummer: 370
Type Corolla: AE82
Locatie: ZO-Drenthe
Contacteer:

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door toyo bob »

Typisch dat ook dit weer in de vs is gebeurd.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
martijnE11
CCNL Crew
CCNL Crew
Berichten: 3835
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 21:14
CCNL lidnummer: 784
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6
Locatie: Almeloo

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door martijnE11 »

beetje jammer dat de jappen nu onder een groot vergrootglas wordt gelegd en dat opeens alles slecht is aan toyota!
de amerikanen hebben de bekken allemaal open in de media! (waar kwam het pedaal ook al weer weg?)
hier in nederland merk je dat mensen die duits rijden de mond ook niet dicht kunnen houden! (waar kwam het remsyteem ook al weer weg?)
ik probeer het niet goed te praten.
maar volgens mij wordt alles sterk overdreven.
Groet,
Martijn

E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
GranTurismo
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1042
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 00:13
CCNL lidnummer: 775
Type Corolla: ZZE121
Locatie: Zelhem

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door GranTurismo »

Jajajajaja, nu gaat 't me ook allemaal wat te snel achter elkaar. En allemaal in Amerika inderdaad. Er duiken trouwens ook steeds meer berichten op waar vraagtekens worden gezet bij het Amerkiaanse veiligheidsinstituut.

http://www.autointernationaal.nl/artike ... =14264&n=9

Hulde aan Honda!
Groet van Arno

2005 Corolla 3drs 1.6 VVT-i < project-topic
OZ Ultraleggera | Potenza 215/45/17 | TTE Front Strut Bar
Custom-made Exhaust | Eibach Pro 30mm | Progress Rear Sway Bar
martijnE11
CCNL Crew
CCNL Crew
Berichten: 3835
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 21:14
CCNL lidnummer: 784
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6
Locatie: Almeloo

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door martijnE11 »

lang leven de HONDA:D
Groet,
Martijn

E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
AudioSystemRolla
President member
President member
Berichten: 1895
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 09:25
CCNL lidnummer: 698
Type Corolla: E10
Type Corolla: corolla
Locatie: midden van NL

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door AudioSystemRolla »

het lijkt nu EU + VS tegen 'de jappen'
en dat vind ik erg zwak en zo laat je eigenlijk zien dat je niets kan zonder een ander onderuit te halen

een 1 woord : BAH
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
martijnE11
CCNL Crew
CCNL Crew
Berichten: 3835
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 21:14
CCNL lidnummer: 784
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6
Locatie: Almeloo

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door martijnE11 »

toen ik de reacties las kon ik het ook niet laten om zelf te reageren op autoblog:

martijne11 [ reply ]
9 February 2010 om 21:18
HIER EEN TROTSE TOYOTA RIJDER!
Zo als hier boven al eerder is aan gegeven:
- Toyota is de grootste van de wereld. En de Amerikanen kunnen dat niet uitstaan! Dus wordt toyota nu helemaal de grond in getrapt. (TERWEL HET pedaal GEMAAKT IS IN DE USA!)
- Toyota heeft altijd goed in de media gestaan als betrouwbaar merk. Nu heeft Toyota wat mankementen en iedereen trekt de bek open!
- Het valt mij vooral op dat de mensen die zweren bij de duitse auto’s hier vooral een handje van hebben.(REM PROBLEEM? DUITS PRODUCT!)
- Die mensen moeten voor de gein is gaan googlen hoevaak Audi,Volksvagen enz. Wel niet zijn terug geroepen afgelopen jaren. (KLEINERE AANTALLEN? JOH! DE JAARCIJVERS ZIJN OOK LAGER)
- Ik beken dat het erg slordig is van het pedaal. Maar het wordt allemaal netjes opgelost! sta der niet van te kijken als er merken zijn die over zulke dingen die bek niet lostrekken.
groet, EEN VAN DE TROTSE EIGENAREN!


ghehe :lol:

nog weinig reacties op behalve 'komen er ook nog onderdelen uit japan?' (Beetje goedkoop :D)
Groet,
Martijn

E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
AudioSystemRolla
President member
President member
Berichten: 1895
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 09:25
CCNL lidnummer: 698
Type Corolla: E10
Type Corolla: corolla
Locatie: midden van NL

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door AudioSystemRolla »

helaas heb ik vanmorgen vernomen dat honda (wegens een amerikaans onderzoek) ook een aantal auto terug moet halen :?

dus honda nam het wel op voor toyota maar nu blijkt dat ze in hetzelfde schuitje zitten :(
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door luca »

vandaag hebben we de eerste pedalen nagekeken.je moet met een voeler de ruimte tussen het pedaal en de steun meten.afhankelijk van de ruimte moet er een plaatje(lijkt op plaklood)van een bepaald dikte tussen.meten of alles goed werkt en klaar.stelt geen zak voor!
zaterdag moet ik de hele dag werken en alleen pedalen doen.de yaris,aygo 1000cc op gas wordt gepresenteerd(om ellende vragen).dus er zullen een heleboel mensen komen.
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
Joseppe
Freak
Freak
Berichten: 8636
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
CCNL lidnummer: 621
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E 10
Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
Contacteer:

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door Joseppe »

Gek genoeg stond er vandaag een negatief stuk in de krant over de Opel (onderdeel van GM wat ook een volumemerk is kwa afzet)en was deze ergens in de kantlijn kort geplaatst, die willen iets van totaal 3.2 miljard staatssteun van o.a. duitsland ,belgie en andere omringende landen daarnaast gaan er ook nog 8.300 banen verdwijnen............ uitkomst van een situatie die al tijden speelt maar hier word niet negatief of vernietigend op gereageerd......... de media meet duidelijk met 2 maten is het maar weer eens :?
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door luca »

sorry,maar dan heb ik liever een probleem aan een auto wat wordt opgelost,dan een schop onder me kont van"je hebt geen werk meer"!
en dat is nu ook met fiat het probleem.fabriek sluit en je ligt eruit!
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
Sexiejbeest
President member
President member
Berichten: 2382
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 23:49
CCNL lidnummer: 652
Type Corolla: New Ibatsa
Contacteer:

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door Sexiejbeest »

Als het op tijd wordt opgelost ja...

En als je moet kiezen tussen crashtestdummie omdat je 1 van de eerste bent die verongelukt, of de eerste die zn baan kwijt raakt?
-'s Avonds een vent, 's Ochtends absent!
-Team S Power!
- www.filedumper.nl : om lekker je files te dumpen
- www.waariseen.nl?
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door PaulRAV4 »

Ik rijd pas sinds oktober 2009 in mijn 1ste Toyota; in 2009 in mijn Astra 2001 nog na een nette terugroepaktie een compleet nieuw vooras-subframe gekregen; tussen de afdekplaat en het frame hoopte zich vuil op dat bij regen ook nat werd en daardoor roest vormde; bij mijn auto was het dusdanig aangetast dat er een nieuw frame op moest op kosten van GM. Netjes opgelost.
Mijn overbuurman heeft in 2009 heel andere ervaringen gehad met Citroën; die hadden weinig trek om zijn veren van de C3 te vervangen nadat er overal veren spontaan en zelfs bij stilstaand de geest gaven. Pas heel laat kwam Citroën over de brug.
Ben best te spreken over hoe Opel toen en Toyota nu de zaken aanpakt.
Ik begrijp niet dat de media, ook de Nederlandse, zich zo mee laat slepen :?
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door luca »

Sexiejbeest schreef:Als het op tijd wordt opgelost ja...

En als je moet kiezen tussen crashtestdummie omdat je 1 van de eerste bent die verongelukt, of de eerste die zn baan kwijt raakt?
ik ben geen dummie,en het gaat hier om meer dan 3000 mensen die hun baan kwijtraken!
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
GranTurismo
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1042
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 00:13
CCNL lidnummer: 775
Type Corolla: ZZE121
Locatie: Zelhem

Re: Weer terugroepactie Toyota.

Bericht door GranTurismo »

Sexiejbeest schreef:En als je moet kiezen tussen crashtestdummie omdat je 1 van de eerste bent die verongelukt, of de eerste die zn baan kwijt raakt?
Crashtestdummy... Laten we vooral de Amerikaanse 'drama queen' reacties hier gaan overnemen en de realiteit uit oog verliezen :(
Groet van Arno

2005 Corolla 3drs 1.6 VVT-i < project-topic
OZ Ultraleggera | Potenza 215/45/17 | TTE Front Strut Bar
Custom-made Exhaust | Eibach Pro 30mm | Progress Rear Sway Bar
Plaats reactie