Het grote Auris en Corolla topic
Moderator: Moderator
-
- Ambassador member
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: do sep 29, 2005 17:23
- Type Corolla: Polo+Focus
- Locatie: Achterhoek / Twente
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Benieuwd hoe vaak je die ziet rijden in Nederland...
hoeveel nieuwe sedans worden er hier nog maar verkocht? Denk dat een nep suv, zeg alla Quasquai meer succes heeft hier Mensen willen steeds meer rechterop zitten, en niet onderin de auto vallen.
hoeveel nieuwe sedans worden er hier nog maar verkocht? Denk dat een nep suv, zeg alla Quasquai meer succes heeft hier Mensen willen steeds meer rechterop zitten, en niet onderin de auto vallen.
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Dat geldt voor z'n beetje elke middenklasse sedan, die zijn en blijven minder populair dan andere carrosserievarianten. En toch blijven de fabrikanten ze maken, dus een afzetmarkt zal er zeker voor zijn.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
- Ambassador member
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: do sep 29, 2005 17:23
- Type Corolla: Polo+Focus
- Locatie: Achterhoek / Twente
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Denk dat het met name in andere landen interessanter is. Zo zag in Kroatië een Clio Sedan... wist niet eens dat die bestond
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
Re: Het grote Auris en Corolla topic
waardeloos motoren aanbod...
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Ik denk dat het voor de doelgroep meer dan genoeg is. Niet iedereen wilt fluitende turbo's @ 8000rpm en een trekkend stuur door het explosieve vermogen op de arme voorwielen. Bijvoorbeeld.
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Nee tuurlijk niet, daarom moeten ze er ook achterwiel aandrijving opschroeven
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- President member
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: do feb 23, 2006 19:58
- Type Corolla: Renault
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: Het grote Auris en Corolla topic
doelgroep is toch >90BlackE10 schreef:waardeloos motoren aanbod...
die rijden nooit harder dan 30, komen niet voorbij z'n 3 dus......
-
- President member
- Berichten: 2382
- Lid geworden op: ma jan 24, 2005 23:49
- CCNL lidnummer: 652
- Type Corolla: New Ibatsa
- Contacteer:
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Is dat niet de thalia? (oid?) volgens mij heb ik die een paar jaar geleden in hongarije gezien.Rinkel schreef:Denk dat het met name in andere landen interessanter is. Zo zag in Kroatië een Clio Sedan... wist niet eens dat die bestond
-'s Avonds een vent, 's Ochtends absent!
-Team S Power!
- www.filedumper.nl : om lekker je files te dumpen
- www.waariseen.nl?
-Team S Power!
- www.filedumper.nl : om lekker je files te dumpen
- www.waariseen.nl?
-
- Ambassador member
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: do sep 29, 2005 17:23
- Type Corolla: Polo+Focus
- Locatie: Achterhoek / Twente
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Dat kan wel eens heel goed kloppen ja!Sexiejbeest schreef:Is dat niet de thalia? (oid?) volgens mij heb ik die een paar jaar geleden in hongarije gezien.Rinkel schreef:Denk dat het met name in andere landen interessanter is. Zo zag in Kroatië een Clio Sedan... wist niet eens dat die bestond
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
Re: Het grote Auris en Corolla topic
in griekenland reden die hokken met een clio plaatje op de klep rond
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- President member
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: do feb 23, 2006 19:58
- Type Corolla: Renault
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Is per land verschillend hoe dat ding genoemd wordt.
Thalia en Clio sedan is hetzelfde model.
Thalia en Clio sedan is hetzelfde model.
-
- Starting member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: wo sep 14, 2005 12:48
- Type Corolla: E140 1.6
- Locatie: Breda
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Toch raar hoor. Hoewel ik op het moment een hatchback rijd zie ik serieus het nut wel in van een echte kofferbak, zeker als je vaker en langer met meerdere passagiers en hun bagage de weg op moet. Daarbij hebben de sedans vaak meer voordeel van hun betere stroomlijn dan nadeel van hun grotere massa. En ook in het C-segment zijn de sedans tegenwoordig ook echte volwassen auto's die naar zich mijn smaak beter lenen voor het afleggen van lange afstanden dan de hatchback-broertjes. Nu is met de nieuwe Toyota's het verschil niet zo groot maar ik vind een Golf toch wel een lelijk hok terwijl de bijbehorende Jetta wel enige klasse uitstraalt. (Alleen jammer dat de Corolla in de lease zo stinkend veel duurder dan de Auris is.)JURRIUIT GTsi+ schreef:doelgroep is toch >90BlackE10 schreef:waardeloos motoren aanbod...
die rijden nooit harder dan 30, komen niet voorbij z'n 3 dus......
-
- President member
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: do feb 23, 2006 19:58
- Type Corolla: Renault
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Vandaag heeft onze Auris z'n 15K beurt gehad.
De achterremmen moeten vervangen worden ivm. constant piepen.
De parkeersensoren zijn gereset ofzo, omdat ze op de meest idiote momenten begonnen te piepen.
Ook is het recirculeren en wat andere kleine dingen opgelost.
Als het goed is, is onze auto nu eindelijk irritatievrij....
De achterremmen moeten vervangen worden ivm. constant piepen.
De parkeersensoren zijn gereset ofzo, omdat ze op de meest idiote momenten begonnen te piepen.
Ook is het recirculeren en wat andere kleine dingen opgelost.
Als het goed is, is onze auto nu eindelijk irritatievrij....
Laatst gewijzigd door Jurriuit op wo okt 10, 2007 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Ambassador member
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: do sep 29, 2005 17:23
- Type Corolla: Polo+Focus
- Locatie: Achterhoek / Twente
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Hehhe ga eens kilometers maken met dat ding!
Maarre 10k beurt? Neem toch niet aan dat zo'n diesel elke 10k een beurt moet. 15 of 20k komt eerder?
Maarre 10k beurt? Neem toch niet aan dat zo'n diesel elke 10k een beurt moet. 15 of 20k komt eerder?
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Officiëel staan de beurten om de 15.000 kilometer.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
- President member
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: do feb 23, 2006 19:58
- Type Corolla: Renault
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: Het grote Auris en Corolla topic
bedoel ik ookLeon schreef:Officiëel staan de beurten om de 15.000 kilometer.
-
- Ambassador member
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: do sep 29, 2005 17:23
- Type Corolla: Polo+Focus
- Locatie: Achterhoek / Twente
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Hmm okj... maar wat hebben VAG/Opel/Renault voor intervallen eigenlijk?
is dat niet 30.000?
is dat niet 30.000?
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Sommige wel, maar persoonlijk vind ik dat wel erg lang.
Ik hoorde dat die beurten dan ook meteen een stuk duurder zijn, ik vraag me af of het voor de kosten dan niet lood om oud ijzer is.
Ik hoorde dat die beurten dan ook meteen een stuk duurder zijn, ik vraag me af of het voor de kosten dan niet lood om oud ijzer is.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Dat ligt ook aan de olie. Kan ik wel een leuk verhaal over opzoeken waar je niet vrolijk van wordt als je VAG rijd.
-
- Freak
- Berichten: 8166
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
- Type Corolla: AvensisT25
Re: Het grote Auris en Corolla topic
ken daar een leuk verhaaltje over, de lease VAG bak van mijn broer.. BAH stom ding
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
- Freak
- Berichten: 8636
- Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
- CCNL lidnummer: 621
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E 10
- Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
- Contacteer:
Re: Het grote Auris en Corolla topic
ken het, de polo van mijn pa kreeg na 2 jaar een garantiebeurtje (binnen 1 jaar waren we al ettelijke keren teruggeweest voor wat rare electronische stoornissen etc) een rekening van 1500 euro maar meer dan de helft werd vergoed onder garantie................. omdat bijv.remleidingen en waterslangen nu eenmaal langer mee horen te gaan dan 2 jaarMarc0 schreef:ken daar een leuk verhaaltje over, de lease VAG bak van mijn broer.. BAH stom ding
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Freak
- Berichten: 8166
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
- Type Corolla: AvensisT25
Re: Het grote Auris en Corolla topic
mijn broer rijdt ook een (rode) polo.. K-U-T ding is het
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Zomaar ff wat offtopic gezwam over VAG en olie. Mag verwijderd worden indien teveel offtopic.
Maar vond het toch ff interessant.
Maar vond het toch ff interessant.
willem schreef: De producten van Castrol zijn wel goed, maar niet helemaal voor de toepassing waar ze momenteel voor worden gebruikt. De hele lange verversingsinterval die VAG wil, 35.000 km voor de benzine en 50.000 km voor de diesels, is in de praktijk niet haalbaar. Het verbruik ligt nl vrij hoog op de Longlife olien. 1 liter op de 5000 km, wil zeggen dat je op 50.000 km zo'n 10 liter moet bijvullen. Carterinhoud is 4 liter, dus heb je 2,5 keer een verversing gehad.
Verder horen wij veel slijtage problemen in de praktijk. Het probleem is nl gewoon dat de dieselmotoren tegenwoordig een verschrikkelijk hoog koppel hebben bij lage toerentallen en dat is nu net moeilijk om te smeren. Hoogtoereige motoren kunnen relatief simpel een sterke smeerfilm opbouwen, langzaamdraaiende motoren hebben daar veel meer moeite mee. Wat je in dergelijke gevallen niet moet doen is je toevlucht nemen tot dunne producten, je smering komt dan gewoon in gevaar. VAG heeft dit echter wel gedaan om bepaalde milieu-eisen en efficientie-eisen te kunnen halen. De motoren vanaf 2000 zijn dan ook voorzien van een extra grote oliepomp om het tekort van de olie te compenseren door ruim 2 maal zoveel olie aan te voeren als normaal. De redenatie van VAG is wel leuk, ze zeggen dat als er problemen komen, de garantie toch al is verlopen.
In Zwitserland mag dit product al niet meer gebruikt worden in de RS en S motoren.
Die 0w-30 (VAG voorschrift) is speciaal voor verlengde verversingsintervallen. Dit is slechts 1 product dat officieel is goedgekeurd, en de praktijk wijst uit dat de bescherming nog al eens te wensen overlaat, bovendien is het verbruik vrij hoog, meestal 1 liter op 5000 km. Bij een verversingsinterval van 30.000 km moet je toch zo'n 6 liter bijvullen. op een carterinhoud van 4 liter is dat toch 1,5 keer verversen. Bij een prijs van 20 euro is dat dus een dure zaak. Een 5w-40 of 10w-40 levert een betere bescherming bij lage toerentallen, bovendien is het verdampingsverlies een stuk lager, dus minder olieverbruik. De gemiddelde monteur denkt dat je alleen maar deze 0w-30 mag gebruiken en niets anders, maar dat is niet waar. Dit geldt nl alleen als je pas na 30.000 km je olie wilt verversen. In Zwitserland is al een officieel schrijven van VW/Audi, dat je deze 0w-30 niet meer mag gebruiken bij de RS-6 en de 2,7 liter biturbo motoren, ivm zeer veel problemen.
HAvoline heeft officieel nog geen goedkeuring van VAG. Zit je nog in je garantie, dan is dat zeker iets om op te letten. Texaco is zeker in staat om een dergelijk product te maken, dus de kwaliteit is niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken. VAG en Castrol schermen gewoon deze markt af, zodat ook de grote jongens (Shell Texaco, etc etc) geen officiele goedkeuring hebben. Vaak gaat de indicator gewoon eerder aan, omdat deze bij mijn weten ook nog rekening houdt met het aantal koude starts. De 35.000 is dan haalbaar als je gewoon veel lange afstanden rijdt. Korte stukjes hebben veel invloed op de interval.
De bescherming voor de motor, Benzine-turbo, is ook gewoon beter als je een 5w-40 gebruikt. De 0w-30 komt gewoon tekort. Niet dat je daar problemen mee krijgt als 1e eigenaar, maar ik zou geen VAG product kopen met 150.000 km op de teller die een 0w-30 heeft gebruikt.
1e, 2e, 3e eis is gewoon de voorkeur van de auto-fabrikant. Het liefst de 1e eis, (1e keus), heb je dit niet voorhanden, dan mag je ook de 2e eis nemen, heb je dit niet, dan is er nog een 3e mogelijkheid.
Dunnere olie is over het algemeen synthetisch, Synthetische producten hebben een iets agressievere neiging tot schoonmaken. Het heeft dus niets met de dikte te maken, maar met de opbouw van het product. Synthetische producten zijn nl bedoeld voor langere verversingsintervallen, dus meer en vaak iets agressiever additieven, om de boel schoon te houden. Mensen die van minerale prodcten overgingen naar syntheten hadden dan ook vak het probleem dat de syntheten in het vervuilde blok aan de grote schoonmaak begon. Nu zijn echter de minerale producten al zo goed, dat dit verschil in schoonmaken eigenlijk wel verleden tijd is.
Het schoonmaken door dunnere producten is dus eigenlijk een indirect gevolg van het feit dat dunnere producten synthetisch zijn.
Kwade gevolgen voor afdichtingen of klepstoters. Een blok wordt geconstrueerd met een bepaald type olie in het achterhoofd. Veel dikker of veel dunner kan al tot problemen leiden bij de klepstoters. Vaak geen motorschade, maar gewoon een irritant getik. Ook afdichtingen zijn aangepast aan de voorgeschreven dikte. Dunnere olie kan daarom tot lekkage leiden.
Zoals ik al een aantal keren heb verteld is het metname bij turbo-diesel motoren van belang dat je niet een te dunne olie gebruikt. Hetzelfde geldt voor de turbo-benzine motoren. De Subaru olietest liet zien dat een minerale 10w-40 5x zoweinig slijtage had als alle volsyntheitsche 0w-40 producten.
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Het vliegje uit de Auris van de pa van Jurriaan is in duitsland terecht gekomen http://board.toyotas.de/thread.php?threadid=118300&sid=" target="_blank
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- Die-Hard
- Berichten: 6060
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
- Locatie: Tilburg
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Zie liever ( persoonlijk dan hé ) mijn TMS set
Gegroet JO
01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
Re: Het grote Auris en Corolla topic
op de achterbumper na vind ik het wel een geslaagde set
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Ik vind 'm niet zo geslaagd, het ziet er niet echt strak uit, alsof ze maar wat universele delen erop hebben geplakt.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
- Newbie
- Berichten: 37
- Lid geworden op: di jan 30, 2007 23:01
- Locatie: Rijssen
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Zaterdag komen mn ouders thuis....
krijg ik een papier van toyota konijnenbelt voorgeschoteld....
staat op...
Gefeliciteerd met de aankoop van uw toyota Auris 1.6 luna buisniss line.
GEWELDIG.
Wordt geleverd in 1e of 2e week van januari.
kleur is platinum silver, zitten jammergenoeg doppen op en geen lm velgjes. Doppen lijken trouwens wel ERG op velgen.
krijg ik een papier van toyota konijnenbelt voorgeschoteld....
staat op...
Gefeliciteerd met de aankoop van uw toyota Auris 1.6 luna buisniss line.
GEWELDIG.
Wordt geleverd in 1e of 2e week van januari.
kleur is platinum silver, zitten jammergenoeg doppen op en geen lm velgjes. Doppen lijken trouwens wel ERG op velgen.
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Re: Het grote Auris en Corolla topic
Ehhh, als er wieldoppen opzitten dan is er iets niet goed hoor, de Luna uitvoering heeft 16 inch lichtmetaal standaard (muv van de D-CAT natuurlijk, die heeft 17 inch lichtmetaal standaard).
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic