Corolla 16, 2007 radio/cd speler probleem

Over al het overige, het andere, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Vink
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do okt 31, 2019 17:12

Corolla 16, 2007 radio/cd speler probleem

Bericht door Vink »

Hi!

Ik heb een Corolla 16 uit 2007 waarvan de radio/cd speler het opeens niet meer doet.. geen diaply.. niets.
Ik hoorde steeds een mhie mhieu geluid uit de speler (terwijl ik hem niet aan kon zetten) wat behoorlijk irritant was op lange ritten..
Toch tegen beter weten in een CD erin geprobeerd te stoppen en zowaar verdween het mhie mhieu geluid.
Wat ik zo gek vind.. de speler is totaal dood maar hij hapt wél een cd.

Mijn vraag is nu: Weet iemand waar ik de zekering van de radio kan vinden en heeft iemand dit ook wel eens gehad?

mvg
Vink

Afbeelding
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Re: Corolla 16, 2007 radio/cd speler probleem

Bericht door JeroenS »

Als de zekering stuk zou zijn, dan zou je volgens dit topic ook geen brandende interieurverlichting meer moeten hebben. Raar, dat hij wel cd's pakt, maar verder niets doet.

Gezien de leeftijd van je auto (en de radio) kan het best wel eens zijn dat de radio defect is. Een goedkope oplossing is denk ik, om een plastic frame te halen, zodat je een 1 din gat krijgt en dan een degelijke Pioneer radio of vergelijkbaar inbouwen. De radio in mijn E12, pre-facelift, vond ik nogal beperkt qua functies. Het grootste gemis was toch wel het kunnen afspelen van mp3.
1994 Starlet P8 | 1999 Corolla E11 G6 | 2003 Corolla E12 2.0 D4D Linea Terra Comfort | 2007 Auris E15 2.0 D4DF Linea Sol Business | 2012 Prius 1.8 Dynamic Business | 2017 Prius 1.8 Executive | Nu: 2022 Corolla TS 2.0 Executive 8-)
Vink
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do okt 31, 2019 17:12

Re: Corolla 16, 2007 radio/cd speler probleem

Bericht door Vink »

Hi Jeroen,
Zeer bedankt voor de tips.. ik denk inderdaad dat het beter is om een andere te monteren..
Het zou de ouderdom wel zijn.. die komt met gebreken :D
BulkyFred
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di jul 25, 2023 09:45

Re: Corolla 16, 2007 radio/cd speler probleem

Bericht door BulkyFred »

Ik heb een apparaat van deze verkopers geïnstalleerd, tot nu toe werkt de radio al een half jaar prima, je kunt contact met ze opnemen https://smarty-trend.com/2-din-universa ... -unit.html
Plaats reactie