trekhaak en Auris hybrid uit 2014

Over al het overige, het andere, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Goverman
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: za nov 17, 2012 11:42

trekhaak en Auris hybrid uit 2014

Bericht door Goverman »

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een Auris hybrid uit 2014 (augustus, het nieuwere model), met daarop een afneembare trekhaak. Op het kentekenbewijs staat echter geen maximum trekgewicht.

Via deze link op de site van de ANWB werd me al duidelijk dat Toyota het niet aandurft om te garanderen dat de hybride aandrijving het langdurig uithoudt.

Nu kan ik dit wel snappen. Met een caravan de bergen in zorgt natuurlijk voor veel belasting van de auto. Het is ook niet mijn bedoeling om met een caravan te rijden (überhaupt, caravans... :lol: ). Ik wil echter wel (heel af en toe) met een karretje kunnen rijden. Denk aan groenafval naar de milieustraat brengen e.d. En misschien een keer voor het helpen met verhuizen, dat idee. Hoe bezwaarlijk is dat voor de aandrijving?

Bij de Toyota zei de monteur die de trekhaakverlichting even naliep dat tot 345 kilo trekken wel mocht. Dat is voor een boedelbak goed genoeg. Ik kan het echter nergens vinden op internet.

Een fietsendrager is natuurlijk sowieso geen probleem, maar ik wil toch wel even weten wat de mogelijkheden van een klein karretje zijn.

Alvast bedankt voor de hulp en het meedenken!
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: trekhaak en Auris hybrid uit 2014

Bericht door Martijn »

Wat vermeld je kentekenbewijs? als daar 0 KG staat dan inderdaad niks.. trekhaak is dan enkel voor een fietsendrager.
Een aantal Toyota hybrides mogen iets van max. 700KG trekken. Alleen de RAV4 Hybrid 4WD mag meer trekken.
Het heeft te maken met de belasting van de aandrijflijn.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Plaats reactie