Orientatie parkeersensoren verso

Over al het overige, het andere, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
billy9871
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo dec 01, 2013 13:56

Orientatie parkeersensoren verso

Bericht door billy9871 »

Zou iemand met een verso (2006) met originele parkeersensoren achteraan eens kunnen kijken hoe de sensoren zitten, is dit met de stip bovenaan of ergens anders?
Probleem hier is dat mijn auto is binnen geweest voor een nieuwe bumper na een lichte aanrijding. Sedertdien werken mijn sensoren niet meer, ik krijg een constante piep net zoals je al bijna ergens tegen zit. De wagen is al terug geweest, maar na 2 dagen zoeken konden ze het probleem nog niet vinden. En nu moet hij volgende week opnieuw binnen om te laten bekijken door een 'expert'. Ik heb ook al eens eea bekeken en alles lijkt normaal te werken, sensoren tikken als je je vinger er op houd. Enige wat ik nog kan bedenken is dat de sensoren ondersteboven zitten en dat ze de grond zien (horen :D )
Och niet onbelangrijk : alles werkte nog 2 maand normaal na de kleine aanrijding , probleem is begonnen met de nieuwe bumper...
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: Orientatie parkeersensoren verso

Bericht door Robbie F »

hey hallo

de parkeersensoren horen met de puntjes naar boven in de bumper te zitten. het punt in de sensor betekend dat het de bovenkant is. als dit verkeerd om zit dan is het niet goed. zitten de sensoren wel weer op de juiste hoogte gemonteerd ivm de hoek waar ze dan onder staan?

mvg robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: Orientatie parkeersensoren verso

Bericht door Robbie F »

hey hallo

dit is de inbouw handleiding. ik ging er van uit dat je voor geen sensoren hebt in je bumper. zo ja dan denk ik niet dat de inbouw hoogte zal veranderen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
billy9871
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo dec 01, 2013 13:56

Re: Orientatie parkeersensoren verso

Bericht door billy9871 »

Ok, bedankt voor de antwoorden, nu weet ik tenminste al dat ze niet ondersteboven zitten. Morgen eens de afstanden checken mbv de handleiding!
Plaats reactie