MzKzM schreef:Ik heb het omgekeerde eens gehad bij mijn LB, toen had ik via ebay een radiator voor een model met airco gekregen, deze was juist een stukje groter. Mijn temperatuur kwam toen niet eens meer naar in het midden van de meter.
Zolang de hoogte en de aansluitingen (water en montagepunten koelfan) op dezelfde plaats zitten lijk me het geen probleem aangezien de thermostaat dan gewoon wat vaker opengaat (Tenzij deze al continue openstaat en de capaciteit nog altijd te klein is uiteraard)
Het kan ook nog zo zijn dat de nieuwe radiator wat dikker is, dat vergroot de koelcapaciteit ook natuurlijk.
Hoi MzKzM, enorm bedankt voor je reactie!
Zover ik kan overzien zijn alle aansluitpunten hetzelfde. Hoogte en dikte zijn in ieder geval gelijk. Alleen de breedte scheelt dus een dikke 10cm.
In
dit draadje wordt gesproken over een opvulplaat (welke naast een kleinere variant radiateur gemonteerd zou zitten). Kan jij je, bij je oude radiateur, zoiets herinneren?
Zo ja, enig idee waar het voor zou dienen? Ik heb zo'n plaatje in ieder geval niet...