Atoto Android radio ingebouwd, bijna tevreden

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Rogier1
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di dec 17, 2019 15:30

Atoto Android radio ingebouwd, bijna tevreden

Bericht door Rogier1 »

Hallo, vorige week mijn E12 uit 2006 met 33500 km opgehaald. Auto als nieuw, maar ik was niet tevreden met de radio. Om meerdere redenen; geen navigatie, geen mogelijkheid mobiel te bellen en geen DAB+. Dus even online gekeken en via Amazon een Atoto A6 Pro aangeschaft met extra DAB ontvanger. Via andere verkoper op Amazon een adapter voor de Corolla gekocht en vandaag was het zover; inbouwen.

De microfoon en de gps ontvanger langs de linker A-stijl ingebouwd en draden via de A-stijl naar binnen het dashboard, over stuurkolom naar het midden. De DAB+ ontvanger bovenaan het glas langs de rechter A-stijl gemaakt en draad via die a-style zelfde route laten afleggen. Wifi antenne achter dashboardkastje weggewerkt.
IMG_20200105_130546.jpg
IMG_20200105_133331.jpg
Vervolgens de hoofdunit van de radio gereedgemaakt, alle kabels aansluiten en vervolgens erin geplaatst. Hij werkt...
IMG_20200105_124402.jpg
Vervolgens alle dashboard delen weer terugplaatsen, maar daar uiteindelijk niet helemaal tevreden over. Er zit een gleuf tussen de radio/blower en het paneel eronder, maar ook het knopje voor 'interne lucht' (heet dat zo?, zit in het midden) werkt niet goed als een knop. Indrukken kan, maar blijft dan in het paneel hangen en komt niet terug. Weet iemand wellicht hoe deze precies werkt? Zit er een veertje ofzo bij?

Hier een foto met daarop de knop die blijft hangen, je ziet ook wel een beetje de ruimte tussen de radio unit en het paneel eronder.
IMG_20200105_160157__01.jpg
Het uiteindelijke resultaat ziet er al aardig uit, maar dus een paar kleine dingen fixen.
IMG_20200105_160201.jpg
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met vooral dat knopje. Ik heb online ook al zitten zoeken naar een 'exploded view' of een handleiding hoe iets zou moeten, maar kan het nog niet vinden. Ben ook nog nieuw in de Corolla wereld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Atoto Android radio ingebouwd, bijna tevreden

Bericht door Martijn »

Ziet er netjes uit!

Knop voor recirculatiestand die blijft hangen zal door het paneel komen dat niet helemaal goed zit.
Ergens zal ie wat scheef zitten waardoor het gaat wringen en de knop niet vrij loopt.

Die kier zou je nog met zwart zelfklevend tochtband kunnen afwerken.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Kr00st
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 11, 2020 18:17

Re: Atoto Android radio ingebouwd, bijna tevreden

Bericht door Kr00st »

Heb je ook een manier gevonden om de stuurwielbediening aan te sluiten op deze radio?
Ik wil graag een andere radio monteren, maar ben een beetje huiverig omdat ik de stuurwielbediening niet kwijt wil.
Kr00st
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 11, 2020 18:17

Re: Atoto Android radio ingebouwd, bijna tevreden

Bericht door Kr00st »

Gaaf hoor!

Hoe heb je het opgelost met de stuurwielbediening?
Wil ook graag upgraden, maar wil de functie voor stuurwiel bediening niet kwijt...
Plaats reactie