AUX kabel Corolla wagon 2002

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
gwilbrink
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mar 18, 2019 20:33

AUX kabel Corolla wagon 2002

Bericht door gwilbrink »

Beste leden,

Afgelopen weekend is onze Yaris vervangen voor een Corolla wagon uit 2002. Ik wil graag een aux kabeltje aansluiten op de originele Toyota radio.

Ik ben verschillende opties tegengekomen. Een Parrot met bluetooth lijkt een goede optie. Maar liever heb ik een eenvoudig aux kabeltje. Ik zie alleen bij alle kabels staan dat het past op een Corolla van een later bouwjaar. Voorbeeldje in de bijlage..

Klopt het dat de aux kabel niet past op de originele Toyota radio uit 2002? Ik hoop dit te weten te kunnen komen zonder eerst de radio eruit te moeten halen ;)

Mvg, Gijs.
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: AUX kabel Corolla wagon 2002

Bericht door Martijn »

Nee, zal niet 123 passen. De originele radio heeft geen aux ingang.
Via de CD wisselaar aansluiting zou het via converter wellicht kunnen maar een Parrot Bluetooth is makkelijkste.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
gwilbrink
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mar 18, 2019 20:33

Re: AUX kabel Corolla wagon 2002

Bericht door gwilbrink »

Die Parrot lijkt wel een mooie oplossing inderdaad. Offertes om dit te laten inbouwen komen al snel tussen 400-450 euro uit. Aanvankelijk hebben wij vooral behoefte aan muziek afspelen via Spotify in de auto. Bellen doen we niet vaak, dus kan ook via de telefoonspeaker. Dan vind ik het wel een grote investering. Andere radio is natuurlijk een optie, maar origineel vind ik mooier.

Zijn er ervaringen met goed werkende alternatieven/converters? Heeft iemand hierin tips?

En het zelf inbouwen van een Parrot.. Is de uitdaging daarin vooral het netjes wegwerken? Met een Toyota verloopstekker erbij lijkt de aansluiting op de stereo redelijk eenvoudig? Of kom je nog wel eens storingen/verschillende aansluitingen tegen?

Mvg, Gijs.
Plaats reactie