yaris p9 navigatie

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
yarisTS1985
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 14, 2018 12:39

yaris p9 navigatie

Bericht door yarisTS1985 »

Goedemiddag Forum Leden :D ,

Ik heb een toyota yaris uit 2007 een 1.8 Tsport.
Ik heb er een standaard radio in zitten nu wil ik deze vervangen door een Android navigatie of door de originele TNS510 navigatie.

Ik wil graag aan jullie vragen of jullie al ervaring hebben met de android navigaties of is het toch beter om de TNS510 erin te zetten ?
Als ik de TNS510 erin zet kan ik dan de originele verloopkabels halen bij de dealer ?

Ik kwam de volgende 2 tegen op internet :

1.https://www.navaudio.nl/merkgebonden-au ... nder_dvb_t

2.https://www.audiovolt.nl/product/toyota ... VcQAvD_BwE

alvast bedankt voor jullie hulp. :wave:
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: yaris p9 navigatie

Bericht door onnaj »

Ik heb een Yaris TS uit 2007 gehad met navigatie maar die stelde echt niets voor. Ik zou dan eerder voor een aftermarket navigatie gaan die makkelijk te updaten is.

Edit: ik had een ander type navigatie, maar ik blijf bij hetzelfde standpunt :-)
Lone wolf
President member
President member
Berichten: 1055
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 21:31
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E12 Sol
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: yaris p9 navigatie

Bericht door Lone wolf »

Hey hoi,

ik heb dezelfde auto en heb er een Android aftermarket radio ingezet en wil niet meer terug !

Ik heb er verschillende navigatie programma's opzitten, offline en online. De keuze is reuze natuurlijk.

Ik heb ook gekozen voor de DAB+ module en al is de ontvangst niet overal even goed, wat een beter geluid dan FM !

Ik heb de xtrons TE697P en heb deze via ebay gekocht. Ook heb ik er meteen de achteruitrij camera bij aangesloten die ik al een tijdje had liggen, perfect !

Vriend van me met ook een Yaris TS P9 heeft exact dezelfde setup en is ook tevreden. Sterker nog, ik was zo tevreden dat ik dezelfde headunit in onze avensis gebouwd heb erna.

Je hebt nodig :
Double din radio
DAB module
Radioframe voor je auto
Kabelset met stuurwielbediening

Ik moest de originele beugels minimaal aanpassen om de radio flush in te bouwen. Voordeel van Android is dat je er net als op je telefoon alles op kan installeren, ik heb er ook een BLuetooth obd2 dongle bij en gebruik Torque, leuke gimmick !
Succes !
Roy
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2012 Yaris 1.0 Active
2013 Auris TS hybrid
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
yarisTS1985
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 14, 2018 12:39

Re: yaris p9 navigatie

Bericht door yarisTS1985 »

onnaj schreef: ma dec 24, 2018 16:40 Ik heb een Yaris TS uit 2007 gehad met navigatie maar die stelde echt niets voor. Ik zou dan eerder voor een aftermarket navigatie gaan die makkelijk te updaten is.

Edit: ik had een ander type navigatie, maar ik blijf bij hetzelfde standpunt :-)
Dus is een originele helemaal niet handig en Welke type navigatie heb jij erin?
Hoe doe je de aftermarket navigaties updaten ?
yarisTS1985
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 14, 2018 12:39

Re: yaris p9 navigatie

Bericht door yarisTS1985 »

Lome wolf & onnaj Dank jullie wel voor jullie reactie.
Dus dan is een originele navigatie helemaal niet handig en ben je maar beperkt met de opties.

Enig idee Hoe je een aftermarket navigatie moet updaten ?
Plaats reactie