2DIN JVC - Verso 06

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
KeesVerso06
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: di apr 05, 2016 20:32

2DIN JVC - Verso 06

Bericht door KeesVerso06 »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een 2DIN autoradio in onze Toyota Corolla verso uit 2006 in te gaan bouwen.

De radio die ik op het oog heb is de JVC KW-R920BT.

Nu ben ik al redelijk wijs geworden door middel van dit forum over het hoe en wat, echter met het inbouwframe ben ik nog wat onzeker. Ik kom er verschillende tegen en weet niet exact welke ik dien te gaan gebruiken.

Zo is er deze : http://www.mbcaraudio.nl/2-din-inbouwfr ... o-002.html
Deze heeft zo'n zwarte rand om het inbouwframe zitten. De meeste inbouwsets die je tegenkomt hebben dat niet, en ik vraag me dan ook af of die benodigd zal zijn?

Iemand goede tips voor deze installatie?

Ik begreep uit de verhalen van dit forum dat de huidge bracket niet zal gaan passen op een after market radio?

Ik hoor het graag van de kenners :)
Ik zal me tevens even voorstellen elders op het forum!

Groeten!

Kees
Verso2002
Starting member
Starting member
Berichten: 76
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 15:39
Type Corolla: Auris
Type Corolla: Yaris

Re: 2DIN JVC - Verso 06

Bericht door Verso2002 »

Die zwarte rand is een universeel bracket en dat ga je als het goed is niet nodig hebben.
KeesVerso06
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: di apr 05, 2016 20:32

Re: 2DIN JVC - Verso 06

Bericht door KeesVerso06 »

Bedankt voor je antwoord Verso2002.

Ik heb inmiddels het een en ander vorige week binnen gekregen, je moet toch ergens beginnen.

De radio had ik via CoolBlue besteld op zaterdagmiddag, deze werd uitstekend geleverd op zondagmiddag! Goeie service voor nu.

Het inbouwframe en de ISO-aansluitstekker had ik besteld op MBcaraudio.nl, ik kende deze webshop persoonlijk niet dus het is altijd even spannend wat hiervan de kwaliteiten en services zijn. Er stond bij beide artikelen dat de levertijd 1-3 werkdagen zou zijn. Ik bestelde hier de spullen op woensdag, ervan uitgaande dat ik ze niet meer voor het weekend binnen zou krijgen. Echter tot mijn grote verbazing kwam het spul de volgende dag al met de pakketdienst bij ons aan! Hulde voor wat betreft levertijd dus.

Donderdagavond gelijk aan de slag gegaan met het inbouwen van het hele spul. Ik had het allemaal al eens los gehad omdat ik even snel dacht een handsfree set die ik nog had liggen in te bouwen. Deze paste echter niet, dus aan de kant gelegd.

Met enige aanwijzingen van YouTube en doorlezen van dit forum kom je een heel eind, en een beetje speurwerk op de technische website van Toyota leverde me ook een bruikbare PDF op waar op staat hoe het dashboard uit elkaar gehaald kan worden.

Ik was vooraf bang dat ik de originele bracket/frame niet kon gebruiken waar de radio mee vast geschroefd zat aan het dashboard. Echter tot mijn verbazing paste dit wél, helaas maar met 3 schroeven per zijde i.p.v. 4 maar dat neem ik voor lief.
Na het inbouwen van de radio heb ik het aftermarket inbouwraam klaar gemaakt voor het dashboard, clips erop geplaatst en de bediening van de alarmlichten overgeplaatst en aangesloten. Het inbouwraam past eigenlijk prima alleen aan de onderzijde is de horizontale naad iets groter als bij de standaard Panasonic radio. Ca. 3mm denk ik.

Na alles weer op zijn plek geschroefd te hebben dien ik nu alleen nog het afdekraampje van de radio zelf aan te passen omdat deze niet in de hoogte in het inbouwraam past. Wellicht dat dit ook te maken heeft met de extra ruimte welke ik aan de onderzijde van het inbouwraam heb. Echter kan ik op m'n werk netjes wat van het afdekraampje afzagen om het mooi passend te maken.

Het enige waar ik nu nog naar op zoek ga is hoe ik de stuurwiel bediening nog werkend kan krijgen. Mocht iemand hier suggesties voor hebben dan hoor ik het graag.

Foto's van het resultaat volgen spoedig.


Gr.
KeesVerso06
Plaats reactie