Deze radio heb ik:
http://www.carjoying.com/eu-warehouse/v ... back-.html
Via deze site kan je ook via hun eu warehouse bestellen. Wordt dan verstuurd via Duitsland. Voordeel: sneller (weekje ongeveer) en je hoeft je geen zorgen te maken over de douane. Je koopt het product immers via een EU land.
Nadeel: het is iets duurder en niet alle modellen zijn er te koop.
Ik heb 1 keer een canbus module via hun mogen ontvangen. Hoefde alleen de DHL kosten te betalen. Werd via china verstuurd, en ik mocht nog 40 euro extra aan de douane afrekenen. Voor de radio: die heb ik via de eu warehouse besteld, geen extra kosten mee gehad.
Je kunt er gewoon apps opzetten via de play store. Ik heb er tomtom op gezet voor navigatie, werkt prima. Houdt er wel rekening mee dat dit niet 'gewoon een tablet' in een ander hoesje is. het is een uitgeklede tablet, er zit geen camera op, geen compass en ook geen lichtsensor. Die laatste is wel jammer, gezien het scherm automatisch dimt als je de autolampen aan zet, maar het zou leuker zijn geweest als de radio via de lichtsensor zelf de helderheid van het scherm kon aanpassen. Aan de andere kant: de originele radio functioneert op dezelfde manier.
De dingen als je radio, bluetooth en DVD speler lopen voor een groot deel buiten Android om. Hiervoor is een hardwarematige voorziening gemaakt. Je hebt wel een appje om de radio te gebruiken, maar meer invloed heb je er niet op. Zelfde geld voor de DVD. Bluetooth zit erop voor verbinding te maken met je telefoon om te bellen, maar je kan er bijv. geen internet mee delen (tethering). Dit kan je wel doen door een wifi hotspot op je telefoon aan te maken.
We zijn met 3 personen op een ander forum die deze radio ingebouwd hebben. Ik had een aantal problemen met mijn fabrieksversterker, de andere 2 hebben deze zonder problemen kunnen inbouwen.
Het is natuurlijk altijd een gok om een radio van onbekend merk in te gaan bouwen. Ik heb er zeker geen spijt van.