Speakers voor: Corolla E10

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
M. Mulder
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: do okt 12, 2006 21:27
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Locatie: Coevorden

Speakers voor: Corolla E10

Bericht door M. Mulder »

Een paar maand geleden heb ik ik 2e hands originele speakers gekocht voor mijn Corolla E10, maar ook bij deze speaker gaat nu langzaamaan de foamrand om de conus kapot. Het laatste model is in 1997 gemaakt (die van mij ook) en de foamranden van de speakers beginnen nu allemaal verstaft te raken na 15 jaar. Vooral als je veel muziek draait waar continu een bass wordt geproduceerd

Op dit moment zit ik dus met een probleem. In principe zou er een nieuwe foamrand om de conus geplaatst kunnen worden, maar bovenop de speaker zit nog een dikke ring van een soort karton met daarop en foamring, zodat deze perfect aansluit op het deurpaneel en het geluid gelijk door de speakergaatjes gaan van het plastic van het deurpaneel.

Heeft iemand een goed advies wat nu te doen?
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2453
Lid geworden op: di sep 07, 2010 15:22
CCNL lidnummer: 821
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi
Locatie: Zeist

Re: Speakers voor: Corolla E10

Bericht door Sgt_Lyna »

Nieuwe aftermaket speakers (mag tweedehands, maar niet 15 jaar oud ;) )
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
M. Mulder
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: do okt 12, 2006 21:27
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Locatie: Coevorden

Re: Speakers voor: Corolla E10

Bericht door M. Mulder »

Sgt_Lyna schreef:Nieuwe aftermaket speakers (mag tweedehands, maar niet 15 jaar oud ;) )
Toevallig een adresje? :)
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2453
Lid geworden op: di sep 07, 2010 15:22
CCNL lidnummer: 821
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi
Locatie: Zeist

Re: Speakers voor: Corolla E10

Bericht door Sgt_Lyna »

M. Mulder schreef:
Sgt_Lyna schreef:Nieuwe aftermaket speakers (mag tweedehands, maar niet 15 jaar oud ;) )
Toevallig een adresje? :)
Ligt er geheel aan wat precies de wens is en natuurlijk het budget. Zelf ben ik enorm fan van Alpine, dit is vaak wel erg prijzig. Maar ben niet ontevreden over de JBL (klinkt duur, maar is redelijk goed betaalbaar) in de auto van mijn vriendin. Verder zijn er hier op het forum veel mensen fan van Audio System en Focal. Elk merk heeft zijn plus- en minpunten en natuurlijk zijn eigen price range.

Wat vooral belangrijk is dat je het zelf prettig vind klinken. Veel producten kun je gewoon op marktplaats vinden, maar wil je nieuw dan zou ik lekker naar een winkel in de buurt gaan en daar e.e.a. beluisteren. Let wel op dat er voor de E10 in de deuren een MDF (of ander soort adapter) ring nodig is, omdat de meeste speakers iets verder naar binnen vallen. De diameter is iig 16,5 cm.
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Speakers voor: Corolla E10

Bericht door Leon »

Ik heb nog 3 originele speakers uit een E11 liggen. Ik weet alleen niet of die 1 op 1 passen in een E10. Als je interesse hebt, laat het maar weten (ze mogen voor weinig weg ;) )
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Plaats reactie