Subwoofer, versterker aarden 1.6GTS-I E2, (gok e11 versie?)

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
0plank0
Newbie
Newbie

Subwoofer, versterker aarden 1.6GTS-I E2, (gok e11 versie?)

Bericht door 0plank0 » vr jun 01, 2012 13:12

Hallo ik heb een toyota corolla uit 95 GTS-I-E2 en ik heb een subwoofer achterin gebouwd van fusion (van de mediamarkt 150e) heel simpel niet te zwaar toch leuke muziek, de versterker is max 450 watt ik meende dat de sub en versterker gelijk zaten aan de 150 RMS, nu ik heb de subwoofer rechts achterin, en de versterker gemonteerd op de achterbank rechter stoel.
om toch beter uit te komen met kabels en dat het allemaal net wat netter word zat ik er over na te denken om de versterker op de subwoofer te monteren, is dat wel verstandig ? aangezien de versterker nu geen 20 cm vanaf zit lijkt mij dat geen probleem maar heb geen ervaring mee of die trillingen daar invloed op hebben,

en de hoedeplank stuiterd op en neer waardoor je elke keer gekraak hoort als je over drempels of hobbels gaat, is er een mogelijkheid om de rubberen steuntjes die in de achterklep zitten om de hoedeplank na beneden te blijven te drukken te vervangen naar grotere ? of moet je zelf wat opbouwen

Grz

jasperaap
CCNL Member
CCNL Member
Type Corolla: E12
Auto: T - Sport

Re: Subwoofer, versterker aarden 1.6GTS-I E2, (gok e11 versi

Bericht door jasperaap » vr jun 01, 2012 15:59

0plank0 schreef:Hallo ik heb een toyota corolla uit 95 GTS-I-E2 en ik heb een subwoofer achterin gebouwd van fusion (van de mediamarkt 150e) heel simpel niet te zwaar toch leuke muziek, de versterker is max 450 watt ik meende dat de sub en versterker gelijk zaten aan de 150 RMS, nu ik heb de subwoofer rechts achterin, en de versterker gemonteerd op de achterbank rechter stoel.
om toch beter uit te komen met kabels en dat het allemaal net wat netter word zat ik er over na te denken om de versterker op de subwoofer te monteren, is dat wel verstandig ? aangezien de versterker nu geen 20 cm vanaf zit lijkt mij dat geen probleem maar heb geen ervaring mee of die trillingen daar invloed op hebben,

en de hoedeplank stuiterd op en neer waardoor je elke keer gekraak hoort als je over drempels of hobbels gaat, is er een mogelijkheid om de rubberen steuntjes die in de achterklep zitten om de hoedeplank na beneden te blijven te drukken te vervangen naar grotere ? of moet je zelf wat opbouwen

Grz
Geen enkel probleem hoor. Gewoon goed vastschroeven. Als het een goede kist is trilt de kist toch zelf bijna niet of niets mee. Is dus een prima oplossing. Wat ik zelfs bij mij E12 heb gedaan is gewoon zwarte isolatietape omheen doen totdat het dik genoeg is. Goede vraag!

Hier een voorbeeld van een goed merk, hier zit een versterker ingebouwd in de kist. Een actieve subwoofer dus:
Persoonlijk ben ik fan om wat tochtstrip te plakken onder je versterker, kost hier maar 25 cent de meter. Op die manier voorkom je elke trilling.
Afbeelding

Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Auto: SE111

Bericht door Bart-E11 » vr jun 01, 2012 16:19

je hebt een E10 als hij uit 95 komt
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 277K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5

0plank0
Newbie
Newbie

Bericht door 0plank0 » ma jul 16, 2012 14:00

Oke top alles functioneerd nu en de plank trilt achter niet meer top ! simpele oplossing maar moet het idd net even bedenken

Plaats reactie