Composet of coaxiale speakers in achterdeur

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie

In je achterdeur kun je beter het volgende doen:

Alleen de kick van een composet (versterkt)
0
Geen stemmen
Een Coaxiale speaker (versterkt)
1
33%
Maakt, uit praktijkervaring gebleken, niets uit
2
67%
 
Totaal aantal stemmen: 3

jasperaap
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 400
Lid geworden op: ma sep 19, 2011 15:59
Type Corolla: E12
Type Corolla: T - Sport

Composet of coaxiale speakers in achterdeur

Bericht door jasperaap »

Geruime tijd heb ik alleen de middentoonspeaker van een composet in mijn achterdeur gewild ter opvulling (aka mid / kick)

Nu twijfel ik of het misschien slimmer is om toch Coax speakers in mijn achterdeur in te bouwen. Weet het echt niet meer.

Op een ander forum, showyoursound, krijg ik niet echt een bruikbaar antwoord omdat ze het allemaal veel te technisch willen maken.

Ik ga sowieso versterkt spelen, vermogens en opvullingscriteria zijn dus niet van toepassing. Het gaat alleen om de toename in surround geluidskwaliteit en meer kicktoevoeging.
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9879
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
CCNL lidnummer: 736
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-sport
Locatie: Gelderland (NL)

Re: Composet of coaxiale speakers in achterdeur

Bericht door CoupÉter »

Ik heb coax in enrico zijn vrouw der auto gehoord versterkt. Zou mooi voor dat gaan ipv een composet jasper ;)

Gaat bij mij ook komen zsm ;)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Green Zing E10
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1191
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 09:04
CCNL lidnummer: 783
Type Corolla: ImprezaGTT
Locatie: Delft

Re: Composet of coaxiale speakers in achterdeur

Bericht door Green Zing E10 »

Mag ik een andere suggestie doen?

Ik ben er nu niet zoveel meer mee bezig, maar 3 jaar geleden ong. zat veel op showyoursound en was ik hier in Delft iedere week bezig om een auto helemaal vol te hangen (3 weg actief aangestuurd, dubbele kick, dubbele sub, 4 amps, processor, accu, alles)

90% van het geluid komt uit je versterkte composet! Die achterste speakers (ik persoonlijk heb ze niet eens, mijn compo speelt prima stereobeeld) zijn enkel ter opvulling mocht je films e.d. willen kijken

Ik zou dus gewoon coax speakers achter doen en die direct op de radio aansluiten. Maakt net je geluidsbeeld wat voller mocht je dat nodig vinden.
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
jasperaap
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 400
Lid geworden op: ma sep 19, 2011 15:59
Type Corolla: E12
Type Corolla: T - Sport

Re: Composet of coaxiale speakers in achterdeur

Bericht door jasperaap »

Green Zing E10 schreef:Mag ik een andere suggestie doen?

Ik ben er nu niet zoveel meer mee bezig, maar 3 jaar geleden ong. zat veel op showyoursound en was ik hier in Delft iedere week bezig om een auto helemaal vol te hangen (3 weg actief aangestuurd, dubbele kick, dubbele sub, 4 amps, processor, accu, alles)

90% van het geluid komt uit je versterkte composet! Die achterste speakers (ik persoonlijk heb ze niet eens, mijn compo speelt prima stereobeeld) zijn enkel ter opvulling mocht je films e.d. willen kijken

Ik zou dus gewoon coax speakers achter doen en die direct op de radio aansluiten. Maakt net je geluidsbeeld wat voller mocht je dat nodig vinden.
Leuk om te horen, zit ook al 6 jaar op showyoursound, heb ik veel aan. Heb zelf ook besloten om coax achterin te laten zitten, zonder vind ik het wel een beetje kaal klinken, in huis speel ik op mijn Harman Kardonn ook altijd surround. Pluspunt is dat ik 30% van de tijd met meer dan 2 man in de auto zit. Heb de coax al uitgekozen om hun matchende geluid met de voorspeakers.

Ik ga de coax wel versterken aangezien ik de geluidskwaliteit een stuk beter vind versterkt. Ik draai de fader daarna naar voren/achter naar wens denk ik.
Achterspeakers wil ik niet bewust horen maar ik mis ze wel als ze er niet zijn zeg maar. Ik heb op dit moment voor- achterverhouding op 85/15 denk ik.

Ben me ervan bewust dat een composet het belangrijkste is en ook veel tijd gestoken in de compo en niet teveel in de achterdeur. In mijn vorige E12 had ik ook alleen voor een composet. En ik ga veel films draaien denk ik, op dit moment is de planning een 250 GB harddisk aan mijn radio.
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Composet of coaxiale speakers in achterdeur

Bericht door Bart-E11 »

ik heb ze voor en achter niet versterkt
heb achter echt puur voor aanvulling voor da achter passagiers en voor staat hij iets harder dan achter
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
jasperaap
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 400
Lid geworden op: ma sep 19, 2011 15:59
Type Corolla: E12
Type Corolla: T - Sport

Re: Composet of coaxiale speakers in achterdeur

Bericht door jasperaap »

Bart-E11 schreef:ik heb ze voor en achter niet versterkt
heb achter echt puur voor aanvulling voor da achter passagiers en voor staat hij iets harder dan achter
Thanks! Versterkers kosten echt geen drol als je een beetje verstand van audio heb. Zo staan er Mac versterkers voor 20 euro op marktplaats of een Alpine + Mac voor 15 euro samen!

De keuze om toch versterkt te spelen is het clippen en/of vervormen van speakers wat ik niet mooi vind. Daarnaast heb je simpelweg meer power erop waardoor er meer kick is. Samengevat houdt dit in dat ik bij normale volumes de speakers enorm belast met frequenties soms tot 60 Hertz waardoor ik door de hele auto een mooi vol geluid heb.

We dwalen een beetje af maar vind het leuk om te bespreken in 'normale taal' waarom men wel of niet versterkt zou (moeten) spelen.
Plaats reactie