Versterker op Caliber263

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
jeroenhagen
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 19, 2011 23:01
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLI 1.6
Locatie: Amersfoort, UT

Versterker op Caliber263

Bericht door jeroenhagen »

Hallo,

Ik heb een oude Corolla uit 93'' en wil hier een versterker in bouwen. Zojuist deze versterker gekocht:
http://www.kijkshop.nl/product/29964/47 ... ter-c5002/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf heb ik al een vrij recente radio in mijn auto ingebouwd pasgeleden, De Caliber 263.
Aan de achterkant van deze radio zitten 4 tulpingangen, 2 rode 2 witten en dan een Rear en Front aansluiting.
Hierbij heb ik een RCA kabel gekocht maar op welke ingang moet ik die doen?
Als het mogelijk is zou ik mijn deurspeakers op mijn radio aangesloten willen houden en dan mijn hoedenplankspeakers op de versterker.
Moet ik dan de kabel van de hoedenplankspeakers uit mijn radio verwijderen en de RCA kabel in de Rear aansluiting doen, en dan vervolgens de hoedenplankspeakers in de versterker aansluiten?
Mijn tweede vraag, Hoe moet ik de audio uit mijn radio doorsturen naar de versterker?
Misschien klink ik dan heel dom maar dit waren mijn vragen en ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.
Mijn + en- kabels heb ik al aangesloten zit nu dus alleen nog met deze 2 probleempjes.

Mvg, Jeroen Hagen
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Versterker op Caliber263

Bericht door Martijn »

Je versterker aansluiten met een tulpkabel (cinchkabel) op de REAR uitgangen (Rood=Rechts, Wit=Links).
Dat is om het geluid naar je versterker te krijgen. De REAR speaker uitgangen van je radio hoef je in jouw geval niet aan te sluiten.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
jasperaap
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 400
Lid geworden op: ma sep 19, 2011 15:59
Type Corolla: E12
Type Corolla: T - Sport

Re: Versterker op Caliber263

Bericht door jasperaap »

Lees anders 12vhifi.nl http://12vhifi.nl/bekabeling.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Een beetje gedateerd maar de basis is top en duidelijk!
jeroenhagen
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 19, 2011 23:01
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLI 1.6
Locatie: Amersfoort, UT

Re: Versterker op Caliber263

Bericht door jeroenhagen »

oke vrijwel allemaal gelukt. maar als me contact uitstaat blijft de versterker aan. dit hoort neem ik aan niet? en toch heb ik de remote erop aangesloten.
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1356
Lid geworden op: wo jan 26, 2011 00:27
CCNL lidnummer: 834
Type Corolla: E11
Locatie: Elst (gld)

Re: Versterker op Caliber263

Bericht door Niekisnu »

Dan blijft er spanning op je remote staan. Misschien moet je ff geloof rood het geel omdraaien van de radio. maar weet niet meer zeker. jasperaap weet dat wel :P

Weet je zeker dat hij aan blijft? misschien dat het LED nog even blijft branden van de versterker. moet je ff 1 min wachten.
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
jeroenhagen
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 19, 2011 23:01
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLI 1.6
Locatie: Amersfoort, UT

Re: Versterker op Caliber263

Bericht door jeroenhagen »

oke ja gevonden! had hem met me domme hoofd op de rode draad aangesloten maar dat was een constante spanning, nu een via me radio gepakt de rode uiteraard en nu doet hij het 100%. Nu even wachten op me RCA kabel die waarschijnlijk morgen komt en blazen maar haha.
Thanks all!
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1356
Lid geworden op: wo jan 26, 2011 00:27
CCNL lidnummer: 834
Type Corolla: E11
Locatie: Elst (gld)

Re: Versterker op Caliber263

Bericht door Niekisnu »

Goedzo!
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2453
Lid geworden op: di sep 07, 2010 15:22
CCNL lidnummer: 821
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi
Locatie: Zeist

Re: Versterker op Caliber263

Bericht door Sgt_Lyna »

jeroenhagen schreef:oke ja gevonden! had hem met me domme hoofd op de rode draad aangesloten maar dat was een constante spanning, nu een via me radio gepakt de rode uiteraard en nu doet hij het 100%. Nu even wachten op me RCA kabel die waarschijnlijk morgen komt en blazen maar haha.
Thanks all!
De versterker remote kabel moet op een (meestal) blauwe (of blauw/witte) draad uit de stekker van de radio. Deze zorgt ervoor dat de versterker pas aan gaat als de radio ook daadwerkelijk aan gaat. De rode is constante spanning inderdaad en de gele is ignition (oftewel als je motor draait), het beste is de remote (of acc) draad te gebruiken.
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
Plaats reactie