Autoradio: geen ontvangst meer

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
mad_wim
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:30

Autoradio: geen ontvangst meer

Bericht door mad_wim »

Ik heb een Verso uit 2006 met de originele radio/cd/gps/camera ingebouwd. Sedert enkele dagen kan ik geen radio meer ontvangen. De cd doet het wel prima. Blijkbaar kan geen enkel radiostation gevonden worden. Vroeger nooit problemen mee ondervonden. Iemand een idee of gelijkaardige ervaring ???
Gebruikersavatar
J-Corolla
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4385
Lid geworden op: zo aug 22, 2010 18:32
CCNL lidnummer: 802
Type Corolla: ZZE121
Type Corolla: E11 + E12
Locatie: Oosterhout, NB
Contacteer:

Re: Autoradio: geen ontvangst meer

Bericht door J-Corolla »

Antenne kapot?
Misschien een wat simpel idee, maar het komt weleens voor.
Mijn antenne was ook kapot.. Eigenlijk net voor mijn Corolla van mij was, want de vorige eigenaar heeft hem nog laten maken.
Tijdens mijn proefritje was er heel slecht / geen ontvangst, na het plaatsen van een nieuwe (originele) antenne was het opgelost.
― ― ― ― ― ― ― ― ― ⁂ COROLLAE12.COM ⁂ ― ― ― ― ― ― ― ― ―


― ― BEST OF PAINT 2013MOOISTE COROLLA VAN NL 2014! ― ―
Project Topic: viewtopic.php?f=50&t=34892
jwilmes
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma sep 26, 2011 21:21

Re: Autoradio: geen ontvangst meer

Bericht door jwilmes »

Heb hetzelfde probleem. Bij volledig volume hoor je alleen ruis. Blijkt een standaard probleem te zijn bij oa de B9002. Er zijn via internet reparatiebedrijven te zijn voor dit specifieke probleem. Kosten €250 plus transport. Alternatief van Toyota is omruilreparatie wat €550 kost. Nieuw iets van €3500. Allemaal erg duur dus. Ik denk dat de tunermodule kapot is. Alles uit elkaar gehaald en weer gemonteerd. Geen oplossing.

Ik heb nu een EONON G2217 gekocht als vervanging. Kost ongeveer € 330 waarmee je een vergelijkbaar systeem hebt. Waarschijnlijk ben ik stuurbediening en de twee parkeercamera functies kwijt. Ik kan waarschijnlijk 1 stuurschakelaar gebruiken (MODE). Probleem met de camera's is dat ik geen idee heb hoe deze twee samenkomen op de (4pin) connector aan de achterkant. Ik lees op fora over PAL of digitaal signaal met of zonder aparte voeding. Misschien dat wat knutselen nog uitkomst biedt.
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Re: Autoradio: geen ontvangst meer

Bericht door luca »

probeer eerst met een losse antenne of je wel ontvangst krijgt,anders is inderdaad de tunermodule stuk,dit kwam erg vaak voor bij de eerste generatie yaris.
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
Plaats reactie