Probleem radio corolla verso 2004

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
tjenma
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: za mar 14, 2009 17:35
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Verso
Type Corolla: CorollaE10

Probleem radio corolla verso 2004

Bericht door tjenma »

Mijn probleem is er komt geen geluid uit de radio/cd.
Frequentie komt wel in beeld. De navigatie geeft wel geluid.
De verlichting van de radio brandt ook niet.
Is dit te verhelpen of heeft iemand hetzelfde probleem. :?
merijndenijs
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo jul 20, 2011 15:15

Re: Probleem radio corolla verso 2004

Bericht door merijndenijs »

Ook ik heb ditzelfde probleem maar kan nergens een oplossing vinden, ook niet op buitenlandse fora.

De toyota-dealer bood als enige oplossing het vervangen van de gehele console aan (a € 870!!). Ik kan me echter niet voorstellen dat de gehele console defect is aangezien de radio af en toe wel weer aan springt. Klinkt mij meer als een relais oid....

Tips & suggesties zijn zeer welkom.

Gr. Merijn
tjenma
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: za mar 14, 2009 17:35
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Verso
Type Corolla: CorollaE10

Re: Probleem radio corolla verso 2004

Bericht door tjenma »

Helaas ik kom ook nog steeds niet verder. Volgens mij is het een klein iets
Weet iemand een reperateur in de omgeving van Losser- Enschede
litoven42
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma aug 15, 2011 11:44

Re: Probleem radio corolla verso 2004

Bericht door litoven42 »

Ook ik heb dit probleem.
Van de toyota garage alleen het antwoord dat ze de radio op kunnen sturen.
En heb al prijzen gehoord van 400 euro.
Zelf heb ik het hele ding ook al uit elkaar gedraaid.
Print met de eindtrap gedemonteerd kon niets vinden.
nadat alles weer in elkaar stond leek het even beter te gaan maar het duurde niet lang of het geluid viel weer vaak uit.
weet iemand een sloop voor waar ik voor een redelijk bedrag zo'n radio kan kopen?
Vast bedankt
Gr Ton
tjenma
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: za mar 14, 2009 17:35
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Verso
Type Corolla: CorollaE10

Re: Probleem radio corolla verso 2004

Bericht door tjenma »

Ik heb de volgende link op ebay gevonden voor eventuele reparatie:http://www.ebay.de/itm/Toyota-Corolla-V ... 414a9c0186
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Probleem radio corolla verso 2004

Bericht door Martijn »

Uitvallende FM ontvangst (helemaal geen zenders vinden), uitvallen van radio-audio, geen CD of DVD kunnen lezen zijn vaker voorkomende problemen met de Toyota radio´s.

Reparatie is vaak wel mogelijk, je moet even goed zoeken naar bedrijven die het doen. Hou er rekening mee dat je minimaal 200euro ervoor kan uittrekken. Helaas zijn er veel NL bedrijven niet happig op OEM radio´s. CE Repair in Mijdrecht deed het een jaar of wat geleden nog wel.
In Duitsland of Engeland is het vaak makkelijker en vaak veel goedkoper :
http://www.ars-essen.de" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mapleaudio.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;

Een CD of een DVD speler die geen schijfjes meer leest (vaak van de fullmap navigatie systemen) is alleen te repareren door de gehele CD/DVD drive te vervangen. Is heel goed zelf te doen maar moet je wel eerst een nieuwe drive aanschaffen.. van ongeveer 200euro.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
tjenma
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: za mar 14, 2009 17:35
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Verso
Type Corolla: CorollaE10

Re: Probleem radio corolla verso 2004

Bericht door tjenma »

Ik heb de radio opgestuurd naar Hamburg waar hij gerepareerd is.
Hij is weer als nieuw met een jaar garantie op de reparatie en dat voor 128.00 euro inclusief verzend kosten. :lol:

Dit is de link. http://www.meisterhand-service.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Een zeer correcte afhandeling.
lucas
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jul 31, 2016 11:33

Re: Probleem radio corolla verso 2004

Bericht door lucas »

Hallo;
Sedert enkele weken vertoont mijn autoradio (Verso 2004 W58810 ) dezelfde problemen.Uitvallen , terug opstarten enz. Het kan dagen duren tegen dat ik opnieuw muziek hoor.
Ik dacht de oplossing gevonden te hebben op een engelse site , nl het opnieuw solderen van de eindtransistors + de spanningsstabilisator. En inderdaad , bij het inbouwen speelde de radio perfect. Echter na de proefrit was het probleem terug . Nu echter duurt het niet zo lang meer voordat de radio opnieuw teken van leven heeft. Ik moet dus vermoedelijk toch wel op zoek gaan nog naar ergens een slecht uitgevoerde soldeerpunt vlak in de buurt . Met het blote oog + loep kan ik er geen vinden . Ik had ook de indruk dat de eindtrap nogal warm werd , Ook de manual van deze radio is moeilijk te vinden. Wie heeft er een idee waar ik moet zoeken.

Gr. Lucas.
Wernervdk
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma okt 17, 2016 16:17

Re: Probleem radio corolla verso 2004

Bericht door Wernervdk »

Ik heb hetzelfde probleem, heb de elco's en de 4 eind transistors al vervangen, doch de stereo is nog steeds dood, na eerst 15 minuten gespeeld te hebben. dit gaat over een W58810, of een Panasonic 861200F010. doch deze van de volgende generatie met MP3 heeft ook hetzelfde probleem.
Nu, na wat speurwerk zou ik het probleem toch gevonden hebben, als de radio plots met een luide knal uitgaat, is dit te wijten aan de spanningsregeling,
ik ben er nu aan bezig, en zal het resultaat met de oplossing hier posten, wat er moet gebeuren om deze terug in orde te krijgen !
Je kan deze in een speciaal zaak ook later repareren maar daar vragen ze 150 euro en meer voor het vervangen van een spannings-IC van 0.5 euro
te hopen tot later met een oplossing !

Werner
Wernervdk
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma okt 17, 2016 16:17

Re: Probleem radio corolla verso 2004

Bericht door Wernervdk »

Hallo

Ik heb een volledig manuel van deze radio CD combinatie (W58810), de eindtrappen waar je van spreekt zijn echter geen eindtrappen, maar vermogen spanningsregelingen (transistors) deze zijn aangeduid met Q 703, Q723 deze geven op de uitgang 5 V en Q701, Q 707 geven op de uitgang 10 V , de type nummer op de transistor is voor alle 4 dezelfde: R A1757 (E741), meestal is het niet voldoende om deze te hersolderen, daar ze door de warmte ontwikkeling soms stuk gaan, deze moeten dan vervangen worden, maar dat is een zeer secuur werk daar de print multilayer is. Het beste is ook om de 4 grote elco's (spannigsstabilisators)te vervangen, en alle 4 voor 105 graden Celsius te gaan (zwart type, ) C101, C102, en C707 deze zijn 2200 Micro F 16 V en de C708 deze is 1000 micro F 16
De onderdelen kosten ongeveer 5 euro.
Succes met de herstellen en laat iets weten al het is gelukt

Werner.
ramon94
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 16:46
Type Corolla: E11

Re: Probleem radio corolla verso 2004

Bericht door ramon94 »

Wernervdk schreef:Hallo

Ik heb een volledig manuel van deze radio CD combinatie (W58810), de eindtrappen waar je van spreekt zijn echter geen eindtrappen, maar vermogen spanningsregelingen (transistors) deze zijn aangeduid met Q 703, Q723 deze geven op de uitgang 5 V en Q701, Q 707 geven op de uitgang 10 V , de type nummer op de transistor is voor alle 4 dezelfde: R A1757 (E741), meestal is het niet voldoende om deze te hersolderen, daar ze door de warmte ontwikkeling soms stuk gaan, deze moeten dan vervangen worden, maar dat is een zeer secuur werk daar de print multilayer is. Het beste is ook om de 4 grote elco's (spannigsstabilisators)te vervangen, en alle 4 voor 105 graden Celsius te gaan (zwart type, ) C101, C102, en C707 deze zijn 2200 Micro F 16 V en de C708 deze is 1000 micro F 16
De onderdelen kosten ongeveer 5 euro.
Succes met de herstellen en laat iets weten al het is gelukt

Werner.
Ik kan de boven genoemde transistor nergens vinden op internet (R A1757 (E741)) iemand enig idee waar ik deze kan bestellen of wat de exacte naam van deze transistor is?
Plaats reactie