oem navigatie/radio/carkit

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
robbysan
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo mar 28, 2010 16:19

oem navigatie/radio/carkit

Bericht door robbysan »

Hallo, ik ben Rob en van plan mij het volgende navigatie/radio/carkit systeem te kopen voor mijn corolla verso 06-2005 heefd er iemand ervaring mee of die dingen goed zijn en mooi passen in de auto.
radio afbeelding.PNG
alvast bedankt voor jullie reactie

beschrijving leverancier:

Navigatiesysteem Toyota Corrolla oud
Perfecte pasvorm voor de Toyota Corolla oud model

Specificaties:

7 inch dvd speler met touchscreen. 800x480 HD resolutie fm/am/
tv ontvanger
Bluetooth, Voor draadloos bellen. Ondersteund ook telefoonboek.
usb, sd card, ipod ready, video in, video out.
4x50 watt versterker
ingebouwde gps systeem
Dual zone ( muziek luisteren, navigeren tegelijk)
Stuur bediening

Bijgeleverd:
afstandbediening
aansluitkabels
gps ontvanger
Ipod kabel
usbkabel
instructie boekje
styluspen

en na contact gaf hij ook aan de maps Igo of TomTom me te leveren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
robbysan
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo mar 28, 2010 16:19

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door robbysan »

waarom geen reactie weet echt niemand iets of mag hier niet op geantwoord worden?
Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3052
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Geen
Locatie: Genapium
Contacteer:

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door corollapowerrr »

zeker mag er wel geantwoord worden, maar de meesten hier hebben een corolla hatchback, de e11 of e10. De verso is hier niet heel dik gezaaid. Vandaar dat je waarschijnlijk wat minder snel een antwoord krijgt.
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door Leon »

En daarbij zullen er nog maar weinig zijn die een dergelijk apparaat hebben. ;)
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
VVTI-2007
Special member
Special member
Berichten: 825
Lid geworden op: za nov 06, 2004 17:01
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: MR2
Locatie: Tussen Tilburg en Breda

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door VVTI-2007 »

Bij de meeste verso's gaat er een Toyota 2-din in tns510/600 of 700.
Ik heb overigens nog wel een inbouwframe liggen voor een Verso waar de Toyota 2-din in past.
IS300H, MR2 en Aygo
robbysan
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo mar 28, 2010 16:19

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door robbysan »

Bedank voor jullie antwoorden ik zag inderdaad weinig verso's en wat het inbouw frame aangaat die heb ik net deze week bestelt en ontvangen jammer maar toch bedankt voor je aanbod vvti 2007

Gr. Rob
VVTI-2007
Special member
Special member
Berichten: 825
Lid geworden op: za nov 06, 2004 17:01
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: MR2
Locatie: Tussen Tilburg en Breda

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door VVTI-2007 »

let er wel op dat de standaard 2 din af kan wijken van de toyota 2 din maatvoering!
IS300H, MR2 en Aygo
robbysan
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo mar 28, 2010 16:19

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door robbysan »

vvti-2007 weet jij dan wat die maten zijn van Toyota en standaard din2
gr. Rob
VVTI-2007
Special member
Special member
Berichten: 825
Lid geworden op: za nov 06, 2004 17:01
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: MR2
Locatie: Tussen Tilburg en Breda

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door VVTI-2007 »

Zou ik eens moeten kijken of ik het nog gevonden krijg, Afm Toyota is iets kleiner dan standaard/universeel 2 din apparaat.
Universeel past dus niet meteen (hebben we al eens ervaren toen we een standaard apparaat in een Toyota wilde zetten).
robbysan schreef:vvti-2007 weet jij dan wat die maten zijn van Toyota en standaard din2
gr. Rob
IS300H, MR2 en Aygo
robbysan
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo mar 28, 2010 16:19

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door robbysan »

vvti-2007 weet jij ook toevalig of het klopt als je een niet toyota 2 din toestel in een toyota plaatst dat dan alle funties van de boort computer vervallen en ook de stuurwiel bediening?
gr. Rob
VVTI-2007
Special member
Special member
Berichten: 825
Lid geworden op: za nov 06, 2004 17:01
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: MR2
Locatie: Tussen Tilburg en Breda

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door VVTI-2007 »

stuurbediening blijft alleen werken bij een originele unit tns 510/600 of 700. Bij deze apparaten heb je wel mogelijkheden om je onderhoudsintervallen te vermelden maar de boordcomputer vervalt.

Koop je een aftermarket apparaat dan kan het wel zijn dat je bij een bekend merk een extra kabel voor de stuurbediening bij kan bestellen maar ik weet zo niet bij welke merken.

Staat trouwens een tns700 te koop van Linea sol.
IS300H, MR2 en Aygo
robbysan
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo mar 28, 2010 16:19

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door robbysan »

Hallo,

Na een poosje wachten heb ik toch besloten om het zelf uit te zoeken en ben tot de volgende conclusie gekomen.

Als je een Oem navigatiesysteem wild inbouwen kan dit! de stuurwielfuncties blijven gewoon werken en de boordcomputer ook maar ga dan wel als volg te werk.

koop een Oem radio/navigatie/DVD tbv. Toyota corolla verso 2005 (zie welke in eerder bericht).
vervolgens een origineel afwerkraam van Toyota met de volgende openings maten 200x100mm

meer heb je echt niet nodig.

Haal de zijpanelen naast de bestaande radio weg doe dit van boven af (plak het vaste deel even af met tape dit voorkomt beschadigingen) dit kun je beste doen door een klein plamuurmesje er tussen te steken en dan iets naar voeren te drukken trek de panelen rustig los.
daarna schroef de airco unit los die door de twee bovenaanzittende schroeven er uit te draaien, trek dan de airco aan de onderzijde naar voren.
Vervolgens zie je de bestaande radio met vier schroeven vast zitten draai deze los en draai dan de schroeven van beugels die op de radio zitten ook los dit gaat ook direct maar zo kom je er beter aan.
Vervolgens zet de beugels provisoire weer vast en druk het nieuwe afwerkraam op de radio deze zit vrij klem zodat je de radio met het paneel samen in de opening kunt drukken tot dat het kompleet vast zit zoals het hoort.
Nu kun je aan de zijkanten de beugel aantekenen vervolgens haal je de radio en de beugels er weer uit die pas je aan doormiddel van de gaten op de juiste plaats te maken zodra je dit gedaan hebt zet de radio vast op de beugels.
Leg de radio in buurt van de draden en sluit hem aan dit gaat plug en play behalve de stuurwiel bediening daar moet zelf iets aan veranderen als je alles hebt ingeplugd dan blijven er twee stekkers over een kleine zwarte stekker deze heb je niet nodig en een 20 pol. witte met drie draden de rose/grijze en zwart/grijze koppel je samen de op de line van de radio de bruine dit is de aarde.
De GPS ontvanger kun je onder de stuur bekleding bevestigen of elders als er maar geen staal beven zit dan is er nog een draad die van de radio daar staat brake op die zorgt ervoor dat er altijd een waarschuwing getoond word dat je niet mag rijden en dvd kijken tegelijk sluit deze op massa aan en de melding is weg (let wel op de veiligheid)
heb je dit goed gedaan dan werk alles naar behoren.

een ding wil ik wel meegeven is dat de sofware die je meegeleverd krijgt volgens mij niet origineel is en dat de garantie ook onder de vraag tekens zal vallen maar dat is vaker zo bij dat Japanse spul.
ik moet zeggen het werk goed tot nu toe geen gekke dingen gehad en dat voor nog geen € 600,00

m.vr.gr. Robbysan
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door Martijn »

Bij mij was TNS600 of TNS700 gewoon direct plug-and-play.
Boordcomputer komt ten alle tijden te vervallen, deze functie hebben de TNS 600/700 niet
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
robbysan
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo mar 28, 2010 16:19

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door robbysan »

Dan zie je wel dat je soms met imitatie ook goed kunt weg komen

groet rob
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door Martijn »

Klopt, leuke is wel dat je voor dat geld meteen DVD, USB en MP3 heb (TNS600 heeft dat niet, 700 speelt wel MP3 CDs).
Ben benieuwd naar de kwaliteit op de lange duur van die units!
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
weffers
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za okt 23, 2010 21:29

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door weffers »

robbysan schreef:Hallo,

Na een poosje wachten heb ik toch besloten om het zelf uit te zoeken en ben tot de volgende conclusie gekomen.

Als je een Oem navigatiesysteem wild inbouwen kan dit! de stuurwielfuncties blijven gewoon werken en de boordcomputer ook maar ga dan wel als volg te werk.
Hallo; vandaag corolla Verso 2006 1.8 VVTi gekocht; prima auto. Ik lees net jouw duidelijk verhaal mbt de audio/navigatie. Kan je nog wel de cdwisselaar aansluiten? Die zit er bij deze Dynamic uitvoering bij.
Maertens
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do aug 02, 2012 19:49

Re: oem navigatie/radio/carkit

Bericht door Maertens »

Hallo,
Sinds kort heb ik een kenwood 2 din radio/navigatie ingebouwd in men corolla verso 2008, maar ik kan nergens vinden welke kabel(s) ik moet aansluiten om de stuurbediening aan de praat te krijgen.
In bovenstaande berichten staat er een roze/grijs en .... maar die kan ik niet terugvinden in de wagen.
Er zijn namelijk 2 stekkers die niet aan te sluiten zijn op de radio, ééntje met 1 geel kabeltje en de ander met veel wit/roze kabeltjes en 4 andere kabeltjes : nl. zwart/grijs , Blauw, bruin , en nog een kleur die me momenteel niet in men gedachte komt :-)

Kan er mij iemand vertellen wat ik op die 1e kabel moet aansluiten op de radio ? Of welke omvormkabel ik moet aanschaffen om de stuurbediening te doen werken.

Alvast bedankt
Grtz. Christophe
Plaats reactie