OEM xenon units vervangen door halo units

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

OEM xenon units vervangen door halo units

Bericht door masterpivo »

Ik heb in mijn 2009 Auris standaard xenon koplampen zitten. Deze units zijn echter in de tussentijd erg aan het verweren en het wordt alleen maar erger. Dit is een van de redenen dat ik al een hele tijd aan het zoeken ben naar een nieuwe set, maar voor een betaalbare prijs ben ik ze nog niet tegengekomen... Ik wil in dat geval ook overgaan van xenon naar halogeen. Je zou zeggen: wat een raar besluit, maar ik heb het idee dat de after-market xenon set die ik in m'n vorige auto had, beter licht gaf dan de OEM xenon van de Auris. Dus vandaar ;)

Ik wil dus in dit geval overstappen van de huidige OEM xenon units naar halogeen en daarna daar een aftermarket xenon set in zetten. Echter heb ik daarover de vraag:

Is het wel mogelijk om met de huidige (xenon based) bekabeling wel mogelijk om naar een halogeen unit te gaan? In de bestaande draadboom zit een kleine connector die aansluit op de xenon ballast en verder zit er zover ik weet geen andere connector in de draadboom naar de koplampunits om de xenonlamp aan te sluiten. Als die ene kleine connector op de ballast het enige is, dan gaat het dus niet lukken om een halogeenunit aan te sluiten. Heb ik dat goed of is hiervoor ook een 'tussen kabelboompje' te verkrijgen? Weet iemand hier iets over te zeggen?
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3052
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Geen
Locatie: Genapium
Contacteer:

Re: OEM xenon units vervangen door halo units

Bericht door corollapowerrr »

De koplampunits zijn heel goed te polijsten, dat zou een groot deel van je klachten wegnemen denk ik.
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: OEM xenon units vervangen door halo units

Bericht door masterpivo »

Ja daar heb ik ook aan zitten denken, maar ik heb daar zelf helaas niet de juiste apparatuur voor.
Aan de andere kant heb ik ook gehoord dat het laten polijsten niet eens zo duur is en dan ook nog een laagje blanke lak erop om herhaling te voorkomen. Dus misschien laat ik dat nog wel eens doen (of ik ga toch zelf eens iets proberen! ;) )
Daarnaast heb ik ook nog wel wat ideetjes die ik als 'project' zou willen uitvoeren op een koplampen set, maar dat wil ik alleen proberen als ik dus een reserve set heb. In die gedachte zou ik de mogelijkheid van uitwisselen naar halo ook willen bekijken, want een xenon set aanschaffen tegen hoge prijs, alleen voor een projectje dat zie ik dus ook niet zitten.. ;)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: OEM xenon units vervangen door halo units

Bericht door Linea Sol »

polijsten van je koplampen kost ongeveer € 25 per koplamp
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: OEM xenon units vervangen door halo units

Bericht door masterpivo »

Ok, dat is dan zeker wel te overzien!
Eerst toch nog maar zoeken naar een vervangende set voor de hobby. Mocht dat toch op niets uit lopen, neem ik zeker het volledig polijsten mee!
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: OEM xenon units vervangen door halo units

Bericht door Linea Sol »

zie hier: https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... =lr&pos=10

lekker dicht in de buurt voor jou.
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: OEM xenon units vervangen door halo units

Bericht door masterpivo »

Ah! Jammer dat ik jou tip nu pas lees.. Ad is van MP verdwenen. Maar er zijn op zich meer dan genoeg bedrijfjes die zoiets doen, dus dat gaat wel goed komen! ;) Thnx!
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: OEM xenon units vervangen door halo units

Bericht door Kees »

Ik heb Een tijd terug een bedrijf laten komen. Heeft de mr2 en de lexus gedaan voor 75 euro per auto aan huis. Ben er tevreden mee.
De mobiele koplamphersteller .nl geloof ik
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Luuk
Full member
Full member
Berichten: 377
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 11:38
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6 20v
Locatie: Veghel

Re: OEM xenon units vervangen door halo units

Bericht door Luuk »

Heb een tijd terug ook de koplampen van ons pa zn espace laten polijsten door een maat van me, zijn weer als nieuw geworden! Het zou helemaal perfect zijn als er ook nog een laagje blanke lak overheen was gegaan. Die koplampen staan er bekend om dat ze gruwelijk vaag worden en het beschermende laagje gaat loslaten. Dit waren ook de OEM xenon units dus zeker de moeite om te (laten) doen.

Halogeen units erin is gewoon heiligschennis ;) Xenon units geven de auto een 10x betere uitstraling
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: OEM xenon units vervangen door halo units

Bericht door masterpivo »

Luuk schreef: di okt 24, 2017 22:04 Halogeen units erin is gewoon heiligschennis ;) Xenon units geven de auto een 10x betere uitstraling
Snap wat je bedoelt ;) Maar ik zou in de halo units dan weer wel (after market) xenon in zetten hoor ;) Heeft dan niet de uitstraling van OEM xenon, klopt, maar ik heb het idee dat ik met de after market set die ik nog heb liggen van m'n vorige auto beter licht heb...
Voorlopig ga ik trouwens wel voor de optie om de huidige units te laten polijsten! Andere sets zijn me nog ff te duur om aan te schaffen.
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Re: OEM xenon units vervangen door halo units

Bericht door PaulRAV4 »

Overweeg ook eens LED; voor zo'n €139 zie je echt heel veel meer is mijn ervaring.
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: OEM xenon units vervangen door halo units

Bericht door masterpivo »

Ik ben (toch) op dit moment nog niet geheel overtuigd van de lichtopbrengst van after-market LEDlampen. En zeker als ik er dan ook nog zo'n prijs voor moet neerleggen, laat ik dat voorlopig nog ff aan me voorbij gaan. Overigens ben ik wel erg benieuwd naar de huidige stand van zaken mbt vervangingsLED, dus sta er wel voor open om eens een week te testen oid. ;)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Plaats reactie