Auris : Problemen met lak

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
esteban²
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di aug 22, 2017 21:25

Auris : Problemen met lak

Bericht door esteban² »

Beste mede-leden,

Ik ben de eigenaar van een Toyota Auris uit 2007, type : E1SUT(A). Sinds anderhalf jaar begint de vernis overal af te schilferen. Het begint met een klein vlekje en dat begint dan maar groter en groter te worden. Eerst vond ik dat nog meevallen. Maar nu begint het over heel de wagen te verschijnen, meer en meer. Op mijn dak en motorkap zijn het al relatief grote vlekken. Mat rood (wit uitgeslagen), waarvan een laag vernis lijkt af te schilferen. Dit lijkt echt nergens meer op ...

Opvallend, het is enkel bij de originele wagen op zich. De stukken die er achteraf op geplaatst zijn (niet origineel) hebben hier helemaal geen last van. Wat volgens mij extra bewijst dat het probleem bij de originele lak zit. Ik weet uit het verleden dat Toyota altijd al problemen gehad heeft met een bepaald rood in hun gamma. Ook nadat ze beweerden dat het niet meer zou voorkomen.

Eerder reed ik met een Yaris (allereerste model) en een Corolla e12. De Corolla was donkerblauw en had nooit dergelijk probleem. De Yaris was rood en had exact hetzelfde probleem als nu. Ik had deze echter verkocht voor het problematisch werd.

Goed, mijn vraag : Hoe lang geeft Toyota garantie op de lak?

Eerder werd in een garage (België) afgewimpeld met "Dat zal steenslag zijn" of "Dat komt vaker voor met die kleur, maar er zit slechts twee jaar garantie op." Ik verneem nu via via dat dit 10 jaar zou zijn. Iemand een idee? Het is een heel vervelend iets. En ik heb het gevoel dat ze bij Toyota er alles aan doen om dit van zich af te schuiven.

Alvast bedankt. ;)
Plaats reactie