LED als groot licht

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: LED als groot licht

Bericht door Leon »

Nee, ik ook niet enorm vaak. Daarom heb ik er geen Xenonkit ingezet, want dat zou nog eens 2x zo duur zijn geweest. De LED's zijn inderdaad aan de dure kant, maar dat zou misschien over een paar maanden minder kunnen zijn.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
pampie
President member
President member
Berichten: 2293
Lid geworden op: do jul 27, 2006 17:08
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Type Corolla: Corolla
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Contacteer:

Re: LED als groot licht

Bericht door pampie »

Mwah, ik snap het van de ene kant wel. Ja ze zijn duur. Maar ja ze zijn ook wel weer enorm vet dat ze gewoon de Xenon (bijna) kunnen vervangen. LED is zowiezo de toekomst. Xenon niet. :D
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Re: LED als groot licht

Bericht door PaulRAV4 »

Inmiddels een paar jaar verder en de techniek schrijdt voort. Setjes te koop tot wel 120w. Heb net een setje binnen uit China, HB3/9005 3000K 4000 Lumen per lamp 35w voor mijn groot licht. Meld me weer als ze erin zitten.
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
Joseppe
Freak
Freak
Berichten: 8636
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
CCNL lidnummer: 621
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E 10
Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
Contacteer:

Re: LED als groot licht

Bericht door Joseppe »

PaulRAV4 schreef: za apr 29, 2017 19:32 Inmiddels een paar jaar verder en de techniek schrijdt voort. Setjes te koop tot wel 120w. Heb net een setje binnen uit China, HB3/9005 3000K 4000 Lumen per lamp 35w voor mijn groot licht. Meld me weer als ze erin zitten.
Toch maar eens kijken dan. Rij inmiddels geen Toyota meer maar noodgedwongen een Suzuki. Licht is dramatisch,kan beter.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Re: LED als groot licht

Bericht door PaulRAV4 »

Kan niet wachten maar hier onverwacht bezoek gekregen van Ischias. ;)
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Re: LED als groot licht

Bericht door PaulRAV4 »

IMG_20170505_114544165.jpg
Kak, een nadeel van die Chinese handel; er komt een pakje en dan, na een uurtje pielen blijkt dat dat de achterkant van deze lampen te fors bemeten is; daardoor krijg ik ze in mijn auto iig niet geplaatst; ook ontbreekt er een rubber/siliconen ringetje maar die had ik even geleend van de lampen die ik nu heb: 100watt HOB Halogeen; eentje even aan gedaan en het geeft zo te zien overdag zeker zoveel licht als de halogeen, een hele hoop dus.
Ik bied ze aan voor de helft, €11,00. Het zijn HB3 ofwel 9005 lampen 3000K dus echt vet geel mét balasten.

NB Ali zegt dat ie mij volledig gaat terugbetalen; indien binnen wordt bovenstaande gratis uiteraard :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: LED als groot licht

Bericht door masterpivo »

Paul, ik ga er vanuit dat je deze set HB3 ondertussen niet meer hebt of in ieder geval niet ingebouwd. Maar heb je mogelijk nog ergens een foto van de ingebouwde situatie? Als ik de foto van Leon van 4 jaar geleden zie, bied het toch wel een mogelijkheid van fatsoenlijk lichtbeeld. Ik zou van Leon dan ook nog wel een foto willen zien waarbij beide lampen voorzien zijn van LED. Op deze geplaatste foto lijkt mij de halo lamp nog te overheersen.

Ik spreek ff uit een dusdanige ervaring dat ik ondertussen een jaar of 3 rondrijd met een setje H11 LEDlampen als mistlichten aan de voorzijde. Het setje dat ik heb komt ook van xenonlamp.nl af. Allemaal leuk en aardig, maar de enige die zegt dat het een felle lamp is, is mijn tegenligger. Ikzelf heb er minder lichtopbrengst van dan de oude halo lampen. Voor mistlicht vind ik dat nog niet zo erg, maar als grootlicht, laat staan dimlicht, wil ik toch wel een zekerheid van fatsoenlijk licht hebben ;)

Afbeelding
Afbeelding

Trouwens Paul, als je die HB3 set nog hebt liggen.... :) Dat gaat ook wel passen in een H11 unit! :)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Re: LED als groot licht

Bericht door PaulRAV4 »

Hoi, ik was ze alweer bijna vergeten, maar ik heb ze nog hoor; van die Chinees nooit meer iets gehoord op mijn chat's dat het echt niet past zoals zijn zeggen; het ligt gewoon aan mijn auto die nogal volgepakt zit onder de kap. Anders dan mijn eerste auto, een Fiat 600 :D
Stuur anders een PB als je ze wil hebben; ik woon in Nijmegen.
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Re: LED als groot licht

Bericht door PaulRAV4 »

Die worden nu dus in de auto van een forumlid gestopt; veel plezier ermee :D
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: LED als groot licht

Bericht door masterpivo »

Ergens in december (als ik hoop weer eens 'knutsel tijd' te hebben) zal het er onder in de bumper idd weer wat anders uit gaan zien ;)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Re: LED als groot licht

Bericht door PaulRAV4 »

PaulRAV4 schreef: ma jan 28, 2013 17:16 Ik heb antwoord van 'mijn' xenonlamp-mannetje:

Ze zijn gewoon nog niet zover dat ze led kunnen leveren als vervanging van halogeen. De lichtopbrengst is absoluut nog te weinig. Er wordt gewerkt aan een ombouw set halogeen >>> LED. Dat zou ongeveer 1100 Lumen opleveren en dat is altijd nog minder dan halogeen.

Dat wordt nog een heel beetje geduld hebben ;)
Een paar jaar verder; heb al die tijd met xenon rondgereden; eerst met 4300k, beviel goed; dan een paar jaar met 3000k dus geel; nu merkte ik dat de lichtsterkte stiekem tergend langzaam achteruit kachelt; en dan nu verder met ledlampen van dezelfde Xenonlamp.nl.
Wooowm wat een verschil; veel meer licht, veel verder weg én veel meer licht op de bermen; de xenon houd zijn lichtsterkte niet door het vergaan/krimpen of wat dat ook; de hoeveelheid of kwaliteit van het xenongas gaat achteruit.
Ik heb wel projectorlenzen in mijn huidige RAV4 maar ook mijn schoonzoon heeft dezelfde lampen in zijn Volvo met gewone koplampen en ook hij heeft echt veel meer licht voor de auto zonder te verblinden.
Klaar met het geel heb ik nu 6000k en met 5700 Lumen per lamp. Nooit meer xenon ;-)
NB ik heb niet het hele draadje nog eens doorgelezen dus wellicht zijn er al vergelijkbare ervaringen gepost inmiddels ;)
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: LED als groot licht

Bericht door masterpivo »

Gelijkende ervaring zoals je de jouwe omschrijft kan ik me niet herinneren ;) Goede en positieve ervaring dus!
Ik heb de LED set nog niet in m'n mistpitjes zitten, maar na het lezen van deze mening, wordt ik wel meer benieuwd! :P Zeker gezien de weersomstandigheden van afgelopen week, dan is een goede set mistlichten echt niet overbodig!!
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Re: LED als groot licht

Bericht door PaulRAV4 »

Nog een set leds gekocht voor mijn grootlicht maar die geven in een standaard reflector een heel vreemd resultaat: veel licht maar vooral voor de auto én links en recht de lucht in. Staan nu hier te koop voor €10 excl verzenden.
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
Yessy
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 226
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 17:38
CCNL lidnummer: 769
Type Corolla: E10
Locatie: Brabant

Re: LED als groot licht

Bericht door Yessy »

Led als grootlicht heb ik. En helemaal verliefd.
ik rijd een E10 en heb 4000 LM H1 grootlichtlampen gemonteerd en H7 4000LM dimlichten. Hier in het buitengebied geven deze zeer veel plezier.
Ik heb wel de lampen en bedrading enigszins aan moeten passen omdat ik met imitatie DEPO lampen rijd. Maar het resultaat was zo goed dat ik inmiddels alle 3 mijn corolla's voorzien heb van led lampen. ik heb de sets allemaal besteld via autoledplaza.nl. En als je net als ik iets meer dan 10 sets besteld krijg je ook nog een leuke prijs. niet meer zoeen stomme lichtvlek een paar meter voor je auto maar mooi rustig wit licht en als het mistig is veel beter licht dan gloeilampjes of xenon. Kost een beetje maar je krijgt er veel voor terug. inmiddels ook achteruitlampen remlichten, achterlichten, knipperlichten. en mistlampen omgebouwd naar led van de daily. allemaal via die site besteld. En wacht nu nog op een H3 set voor mijn paarse corolla.
Always living the colors of my dreamzzzz
Purple Storm Silvertop, Angel Eyes & Satin Black

http://www.jessyca.nl
viewtopic.php?f=50&t=30412
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Re: LED als groot licht

Bericht door PaulRAV4 »

Beste Yessie, ik vind op de website.geen grootlicht ledlampen. Wat ik aan ledlampen zie in 9005/HB3 heb ik gehad en werkt niet voor grootlicht. Komt door de plaats van leds die te ver naar voren zitten en in de standaard reflector een waardeloos lichtbeeld geven, alle kanten op behalve recht vooruit. Of vindt jij ze wél?
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
Yessy
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 226
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 17:38
CCNL lidnummer: 769
Type Corolla: E10
Locatie: Brabant

Re: LED als groot licht

Bericht door Yessy »

Tuurlijk, selecteer in menu led dimlichtsets. dan rubriek philips lumileds 4500LM led dimlicht can bus. en als je dan naar beneden scrolt zie je de HB3 9005 4500LM dimlicht canbus set staan. prijsje is €119,95.
En deze kun je gebruiken want het voordeel van de dimlichtsets is dat de led's op dezelfde plaats zitten als het brandpunt van de gloeilampen waardoor je een juiste reflectie krijgt.
Always living the colors of my dreamzzzz
Purple Storm Silvertop, Angel Eyes & Satin Black

http://www.jessyca.nl
viewtopic.php?f=50&t=30412
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Re: LED als groot licht

Bericht door PaulRAV4 »

Dank voor de weg wijzen. Dit model lampen heb ik gehad maar met een te brede behuizing voor de ventilator past niet in de grootlichtfitting van mijn RAV4 2010. De leds zijn 2-zijdig geplaatst en geven in mijn standaard reflector een waardeloos lichtbeeld. Ik durf die niet voor €119 te laten komen, dat wordt een teleurstelling.
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Re: LED als groot licht

Bericht door PaulRAV4 »

Inmiddels, beetje late reactie :o , prima led lampen in het groot licht, met heel veel licht voor de auto. De leds zijn draaibaar als de lamp gemonteerd is, daardoor kan er een perfect lichtbeeld gemaakt worden, top!!
Maar dat hebben jullie inmiddels ook wel ontdekt toch? De techniek schrijdt voort, hahaha.
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
Plaats reactie