E12 Projector koplampen

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Jopie
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON Di Mrt 11, 2008 17:14

E12 Projector koplampen

Bericht door Jopie »

Goedendag iedereen,

Ik heb een vraag, of misschien meer een probleempje. Ik heb een corolla e12 uitgerust met een HID Kit (Xenon lampen dus). Binnenkort mag de corolla voor de eerste keer voor de keuring, en nu denk ik niet dat hij er met die lampen door gaat komen. Het lichtbeeld zal in het koplamphoogte apparaat nogal fel zijn en daarnaast is er veel strooilicht. Tuurlijk draaien we er gewoon ff halogeen lampen in als het zo niet mocht lukken. Maar al een tijdje zit ik te denken aan projectorlampen. Het liefst gewoon in het model lampen zoals dat nu in de corolla zit, maar ik denk dat dit zelf moeilijk te maken is.

Dus ben ik op zoek gegaan naar andere lampen. Dat valt even tegen! Het aanbod is (naar wat ik heb kunnen vinden) zeer beperkt. Het enige wat ik eigenlijk tegen kwam is DIT.

Ik denk niet dat het zal misstaan in m'n zwarte auto, maar goed, de pasvorm is altijd een issue en terugsturen (mocht het niet goed lukken) is een dure aangelegenheid.

Kent iemand europese leveranciers van projectorlampen voor de corolla? Of is het iemand gelukt om goede projectorlampen te maken?

Ik ben zeer benieuwd...
mark-E12
Special member
Special member
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON Di Aug 26, 2008 16:13

Re: E12 Projector koplampen

Bericht door mark-E12 »

ben hier ook al mee bezig geweest maar volgens mij ging dit niet passen omdat het
een anders type Corolla E12 is amerikaans ofzo

gr. mark
*Lenso 18" stage 1
*Custom uitlaat
*Eibach -30mm verlaging
*DLS audio
*Booster achter spoiler
viewtopic.php?f=50&t=28739
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Bericht door CoupÉter »

klopt. deze lampen passen niet in een E-12 zoals jij hebt.
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Jopie
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 61

Bericht door Jopie »

Daar was ik al bang voor, en later bedacht ik me ook nog dingen als CE keurmerk e.d.

maar goed, iemand wel goeie lampen gevonden??

Ik heb zojuist voor de mistlampen LED besteld... Ben bang dat er weinig licht ok echt op de weg gaat komen, maar mocht dit meevallen, dan is dit misschien ook nog een optie voor in de koplampen (maar denk het dus niet, zal jullie op de hoogte houden...)

Afin, tutorials om projectorlampen te bouwen of adressen voor goede koplampen (Binnen de EU het liefst) zijn van harte welkom :lol:
PaulRAV4
Special member
Special member
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON Ma Okt 26, 2009 12:57

Bericht door PaulRAV4 »

Ik zoek ze ook voor mijn Corolla Verso; ze zijn voor zover ik heb kunnen nagaan niet te koop; er is gewoon te weinig vraag naar, zegt men. Heb wel een 'tip' gekregen van een bedrijf dat je originele lamp verbouwd met projectors; kost een vermogen :(
Mocht je iets goeds en toch betaalbaars vinden dan hoor ik het graag.
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
Jopie
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 61

Bericht door Jopie »

Van welk bedrijf was dat dan?
PaulRAV4
Special member
Special member
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON Ma Okt 26, 2009 12:57

Bericht door PaulRAV4 »

Ik vind het niet meer terug; het was op dit forum 1 van de leden die me er op wees; vond nog wel dit maar weet niet of het op jouw auto past: http://www.depoautolamp.com/asp/pdf/R_T ... UN%20X.pdf
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
Jopie
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 61

Bericht door Jopie »

Ik zal dit topic maar eens een enorme bump geven :D

Iemand al iets gevonden over alternatieve koplampen/bedrijven die ombouwen? Ben namelijk nog steeds op zoek :D
Ikke Niet
Full member
Full member
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON Ma Okt 02, 2006 20:22

Bericht door Ikke Niet »

Ik begrijp het probleem niet :(

Ikzelf heb een E12 uit 2006 (zie onderschrift) en daar zit een set Pilot 6000K Xenon in. Hiermee is hij gewoon door de keuring gekomen. Dit mede omdat te APK alleen maar naar het lichtbeeld kijk en niet naar strooilicht.
Bekijk mijn vorderingen op: viewtopic.php?f=50&t=30911 en geniet van mijn "gestuntel".
BUTTON_POST_REPLY